POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Advertisements

Slovní úlohy řešené rovnicí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Početní operace se zlomky
Poměr.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
výpočet obvodu a obsahu
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Slovní úlohy se zlomky a procenty
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Postupný poměr – příklady
Povrch kvádru a krychle
Zábavná matematika.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
Slovní úloha o společné práci
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_42_INOVACE_379_ROVNICE Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Poměr.
Goniometrické funkce.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Matematika a její aplikace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Transkript prezentace:

POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : 40 000 000 1 : 75 000 2 : 3 1 : 87

Ve škole je 500 žáků, chlapců je 300. Urči poměr počtu chlapců k počtu dívek. Urči poměr počtu dívek k počtu všech žáků školy. celkem ……….. 500 žáků chlapců ………. 300 dívek ………. 500 – 300 = 200 Poměr chlapci : dívky 300 : 200 (zkrátím jako zlomek) 3 : 2 Poměr počtu chlapců k počtu dívek je 3 : 2. celkem ……….. 500 žáků chlapců ………. 300 dívek ………. 500 – 300 = 200 Poměr dívky : všichni 200 : 500 (zkrátím jako zlomek) 2 : 5 Poměr počtu dívek k počtu všech žáků je 2 : 5.

POROVNEJ POSTUP U NÁSLEDUJÍCÍCH ÚLOH Maminka rozdělila 48 bonbónů mezi Jana a Petra v poměru 3 : 5. Kolik dostal každý? Dělníci pracovali v poměru 7 : 3. První dostal odměnu 10 500 Kč. Kolik Kč dostali dohromady? Jan 3 díly ……. x bonbónů Petr 5 dílů …… y bonbónů celkem 8 dílů ……. 48 bonbónů 1 díl …… 48 : 8 = 6 bonbónů Jan ……. 6 . 3 = 18 bonbónů Petr …… 6 . 5 = 30 bonbónů Jan měl 18, Petr 30 bonbónů. 1. dělník 7 dílů ……. 10 500 Kč 2. dělník 3 díly ……. x Kč Celkem 10 dílů …… y Kč 1 díl …….. 10 500 : 7 = 1 500 Kč 2. dělník … 1 500 . 3 = 4 500 Kč celkem … 1 500 . 10 = 15 000Kč (nebo 10 500 + 4 500) = 15 000 Kč Dohromady dostali 15 000 Kč.

Trojúhelník má úhly v poměru 3:3:4. Vypočítej jejich velikost. A B 3 : 3 : 4 𝜶 + 𝜷 + 𝜸 = 180° celkem 10 dílů ….. 180° 1 díl …. 180 : 10 = 18° 𝜶 = 18 . 3 = 54° 𝜷 = 18 . 3 = 54° 𝜸 = 18 . 4 = 72° Jaký je to trojúhelník? (podle úhlů) OSTROÚHLÝ Jaký je to trojúhelník? (podle stran) ROVNORAMENNÝ

Délky stran obdélníku jsou v poměru 5 : 4, šířka je 12 cm Délky stran obdélníku jsou v poměru 5 : 4, šířka je 12 cm. Vypočítej obsah obdélníku. Počítej sám: 5 : 4 š = 12 cm d = ? cm Správná odpověď je: Řešení: Šířka 4 díly …… 12 cm 1 díl ….. 12 : 4 = 3 cm Délka 5 dílů….5 . 3 =15cm Vzorec : S = a . b S = 12 . 15 = 180 cm2 Obsah obdélníku je 180 cm2. 180 cm2 210,4 cm2 165 cm2 115,2 cm2