D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

V Moravském Krumlově na žel. stanici mezi S41, 442, 443 a 446 V Olbramovicích mezi linkami: 164 a 450 V Tavíkovicích mezi linkami: 443 a 812 V Rakšicích.
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Vyhledávání dopravního spojení na internetu
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:1.12.
Matematika a její využití v geografii
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Zábavná matematika.
Česká republika – poloha, hranice, základní údaje
Filip Chvátal ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR.
Analýza vnějšího trhu práce V našich podmínkách jsou organizace v rozhodující míře závislé na zdrojích pracovních sil nacházejících se na území, z něhož.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Gymnázium J. A. Komenského Uherský Brod PZ 2013 SEZNÁMENÍ SE STRUKTUROU A CÍLEM PŘIJÍMACÍCH TESTŮ.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Sčítání, odčítání do sta
Teorie grafů → kvantitativní metody analýzy sítí:
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Geografie dopravy Práce s literaturou Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických studijních oborů" (reg.
Seminář z geografie dopravy Mgr. Jan Hercik
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
 asi 60 km od Olomouce  Středisková obec  Necelé 2000 obyvatel  Středisková knihovna  Obsluhuje 12 knihoven  1 pracovník profesionální  úvazek na.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY Filip Chvátal. Obr. 2.5: Regionální diferenciace stupně automobilizace v ČR v roce 2004 Pramen: D. Halásek, J. Maryáš, I.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Analýza dojížďky studentů na VŠB – TU Ostrava
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
REGIONALIZMUS A REGIONY
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Pořízení železničních vozidel elektrické trakce.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Vlajka Jihomoravského kraje Čtvrcený list. Horní žerďové pole modré s moravskou orlicí. Dolní žerďové pole červené se žlutým vinným hroznem s listem.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK Seminář pro žadatele z JMK , Hodonín.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP JIHLAVA Jihlava.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích  Autor bakalářské práce: Martin Novák  Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška 
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY
Evidence závazných stanovisek – webová aplikace
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY
Transkript prezentace:

D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal

D OPRAVNÍ DOSTUPNOST I dopravní dostupnost je důležitým faktorem ovlivňujícím kvalitu života v daném regionu ovlivňuje také rozvojový potenciál kraje, dále má vliv na rozvoj velké části hospodářských aktivit i cestovního ruchu dělení dopravní dostupnosti (možné podle několika hledisek): 1. podle dopravního prostředku IAD veřejnou hromadnou dopravou vlak bus mhd … 2. podle cílového místa hlavního města krajského města ORP centra města významných dopravní bodů, resp. uzlů dálnice, železnice, … různých úřadů, nemocnic, atd.

D OPRAVNÍ DOSTUPNOST II počítá se buď časová dostupnost (přepravní čas) či vzdálenost dle toho rozlišujeme dva druhy map znázorňujících dopravní dostupnost: 1. izochronické mapy dopravní dostupnosti 2. izochorické mapy dopravní dostupnosti výsledkem zkoumání dopravní dostupnosti regionu, města atd. je mapa a (nebo) tabulka při konstruování mapy, resp. tabulky dopravní dostupnost je důležité si: určit místa, ke kterým budu dostupnost vztahovat přesně vymezit území a místa, jejichž dostupnost budu zkoumat druh dopravy zejména pro mapové vyjádření, ale i lepší tabulkové vyjádření je nutné si vhodně zvolit i intervaly (čas, resp. Vzdálenost)

PŘÍKLAD I – DOSTUPNOST B RNA PO SILNICI vzdálenostní pásma z Brna po silnici ORPobec s pověřeným OÚ do 20 km včetněKuřim, Rosice, Šlapanice, Židlochovice Adamov 21 – 30 kmBlansko, Ivančice, Tišnov, Slavkov u Brna, Pohořelice Rousínov 31 – 40 kmVyškov, Bučovice, Moravský Krumlov, Hustopeče Klobouky u B. 41 – 50 kmBoskovice, MikulovLetovice, Hrušovany n. Jevišovkou, Miroslav, Ivanovice n. Hané, Ždánice 51 – 60 kmBřeclav, KyjovVelké Opatovice 61 – 70 kmZnojmo, HodonínBzenec 71 – 80 kmVeselí nad MoravouStrážnice 81 – 90 km-Velká n. V., Vranov n. Dyjí

P ŘÍKLAD II – Č ASOVÁ DOSTUPNOST Ú STÍ NAD L ABEM AUTOBUSOVOU DOPRAVOU

P ŘÍKLAD III – Č ASOVÁ DOSTUPNOST

P ŘÍKLAD IV – Č ASOVÁ DOSTUPNOST IAD ORP V J IHOČESKÉM KRAJI

DOPRAVNÍ DOSTUPNOST IV - ZÁVĚR zkoumání a modelován dopravní dostupnosti je další prostředek k celkovému zkoumání dopravy v oblasti je velice důležité pro odhalení špatně obsluhovaných míst Situace je diferenciovaná (polohová výhoda) Pluralita voleb Některé obce zvýhodněny oproti jiným

Zadání cv. 2 Kolik středisek bude dostupných 1, spoji s max. 2 přestupy (tab. a mapa) 2, spoji s max. 4 přestupy (tab. a mapa) 3, průměrná doba jízdy (jen tab.) + krátký závěr Půlstránková analýza na téma jaká kritéria určí spoje, jenž jsou ještě použitelné pro denní dojížďku. Kritéria a limity. Hlavně však zdůvodnění! Sčítání lidu (czso.cz) – časové spektrum doby dojížďky

Akademická debata s protikladnými stanovisky Má cenu zajišťovat základní dopravní obslužnost ve všech obcích i když těmito spoji nikdo nejezdí a jsou vysoce neefektivní? Pro Proti Po osmi minutách se páry argumentující pro rozdělí a každý člen dvojice se spáruje s dalším žákem argumentujícím pro (totéž dělají páry argumentující proti) Na závěr se mohou žáci podělit o svůj názor se skupinou

DĚKUJI ZA POZORNOST Do 22. dubna 2011 odevzdat