Jaroslav Kunc, obchodní ředitel CDL SYSTEM a.s. Dokumentový a procesní portál Jaroslav Kunc, obchodní ředitel CDL SYSTEM a.s.
Představení CDL SYSTEM a Linde MH Nasazená portálová řešení – ukázky Agenda Představení CDL SYSTEM a Linde MH Nasazená portálová řešení – ukázky interní informace správa dokumentů řízení dokumentace (ISO) řízení procesů ostatní možnosti Přínosy nasazení
Představení CDL SYSTEM Založena v r. 1992, akciová společnost Hlavní aktivity Informační systémy (IS) Dodávky a podpora infrastruktury (ICT) Vývoj aplikací pro portálová řešení Počet zaměstnanců 78 4 pobočky ve dvou zemích (ČR a SR) Obrat 150 mil. Kč (2005) Microsoft® GOLD Certified Partner Člen FAQT Group od roku 2002 ISO 9001:2000 od roku 2002 www.cdl.cz
CDL SYSTEM - regionální pokrytí Klíšská 31, 400 01 Ústí n.L. Ústí nad Labem 1. pluku 8-10, 186 23 Praha 8 Praha tř. T. Bati, 762 02 Zlín Zlín Pažítkova 5, 821 01 Bratislava Bratislava
Microsoft® GOLD Certified Partner od roku 2003 CDL SYSTEM a Microsoft Microsoft® GOLD Certified Partner od roku 2003 CDL SYSTEM dosáhl 6 kompetencí: divize IS : Microsoft Dynamics divize ICT : Advanced Infrastructure Solutions Information Worker Solutions Networking Infrastructure Solutions Licensing Solutions Custom Development Solutions Silná spolupráce a blízké vztahy s Microsoft jsou klíčovým faktorem úspěchu CDL SYSTEM
3 pobočky (pouze infrastrukturní server) IT prostředí CDL cca 100 uživatelů 3 pobočky (pouze infrastrukturní server) 70% uživatelů využívá vzdálený přístup Infrastruktura kompletně založena na technologiích Microsoft Ekonomický a obchodní systém MBS Navision
Nadnárodní společnost Obchodní a servisní organizace Představení Linde MH Nadnárodní společnost Obchodní a servisní organizace Dodávky a servis vysokozdvižných vozíků Poskytování logistických řešení Pokrytí celé ČR (mobilní pracovníci, pobočky) Zaveden systém řízení kvality ISO
IT prostředí Linde MH cca 180 uživatelů 80 uživatelů je trvale mimo firmu Infrastruktura kompletně založena na technologiích Microsoft Ekonomický a obchodní systém MBS Navision
Co trápilo uživatele před nasazením portálu Komplikovaný přístup k souborům ve standardním souborovém systému Problematická výměna a schvalování dokumentů Dlouhá doba schvalování v rámci interních procesů Problematická logistika papírových dokladů Složité zaškolování pracovníků do interních procesů Roztříštěná distribuce interních informací
Použitá řešení a technologie MS technologie MS SharePoint MS SQL a další Rozšiřující řešení od CDL Intranet Standard Správa dokumentů Řízená dokumentace Žádosti, HelpDesk, Statistiky Případně další drobné aplikace
Sdílení interních informací „Úvodní stránka“ Telefonní seznam Novinky ve společnosti Informace o výročích Odkazy na další zdroje Informace o uživatelích (s možností úpravy v AD) Informace cílené pro uživatele (novinky v dokumentaci apod.) Další přehledně upravené interní informace Informace o vzorech dokumentů Informace o čerpání zdrojů Informace o provozu budov
Řízení dokumentů a dokumentace Správa dokumentů libovolná definice vlastností dokumentů schvalovací proces (sériový i paralelní) archivace dokumentů dodatky a přílohy k dokumentům rezervace, oznámení o změně fulltextové vyhledávání filtrace dokumentů historie verzí dokumentů ISO a další řízená dokumentace Speciální pohled na strukturu Seznamování uživatelů s novinkami, včetně statistiky Revize dokumentů
Realizované implementace Správa dokumentů Evidence obchodních smluv (Linde, PPF) Publikace novinek do médií Správa klientské dokumentace Projektové dokumenty (CDL, Unipetrol a další) Správa podkladů jednání rady a zastupitelstva (Město Ústí nad Labem) Řízená dokumentace Správa ISO dokumentace Správa Vnitřních předpisů města
Další elektronicky řízené procesy Ne vždy je vhodné provozovat workflow nad dokumentovou strukturou Ne vždy je třeba „schvalovat“ dokument Nasazené řešení pro portál umožňuje: vytvářet libovolné druhy žádostí s libovolnými vlastnostmi zpracovávat libovolný schvalovací proces nad „tiketem“ schvalovací proces může být paralelní i sériový ke schvalovanému ticketu/žádosti může být přiložena příloha (např. faktura) evidenci historie o schválených žádostech
Realizované procesy řízené elektronicky Rozličné druhy žádostí o …. Pracovní pomůcky IT zdroje a vybavení Dovolená Služební cesta Referentská vozidla Vstup do budovy Ověření dokladu (faktura, objednávka) – TRCZ s.r.o. HelpDesk IT a dalších obslužných procesů Statistiky zpracování požadavků Definice rolí uživatelů Sledování SLA parametrů
Sledování interních zdrojů Aplikace pro prezentaci informací o využití zdrojů Využity informace z AD pro vztahy nadřízenosti Statistiky tiskových nákladů Statistika využití internetu Statistika využití VPN přístupů Prezentace dat z IS
Přínosy Portálová řešení usnadnila zaměstnancům práci s interními systémy Šetří jejich čas díky přehlednosti Zrychlují procesy Díky jednotnému prostředí vyžadují kratší čas zaškolení Poskytují ideální prostor pro sdílení informací Umožňují přístup k informacím a procesům kdykoliv a odkudkoliv Nabízené aplikace jsou rychle nasaditelné Implementace je možná v rámci jednotek dní Portálové řešení lze budovat postupně bez nutnosti vysoké počáteční investice
Otázky a odpovědi Q&A
Děkuji za pozornost Bc. Jaroslav Kunc Jaroslav.kunc@cdl.cz Tel: (+420) 475 238 128