FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proudění vzduchu v atmosféře
Advertisements

POČASÍ PODNEBÍ je okamžitý stav troposféry v určitém místě na Zemi, který lze vyjádřit pomocí tzv. meteorologických prvků je dlouhodobý stav troposféry.
ATMOSFÉRA.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
III/2 Meteorologie Potřebné pomůcky Sešit, učebnice, pero
Základy meteorologie.
Počasí a podnebí Počasí Podnebí ( klima )
METEOROLOGIE Název a adresa školy
Podnebné oblasti v České republice
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POČASÍ = STAV ATMOSFÉRY V URČITÉM OKAMŽIKU NA URČITÉM MÍSTĚ DO VÝŠKY 15 km Meteorologie = věda o počasí.
POČASÍ Meteorologie = věda o počasí
POROVNÁNÍ SRÁŽKOVÝCH ÚHRNŮ S RADAROVÝMI DATY
CYKLONA EMMA A JEJÍ PROJEVY V HOŘICÍCH Bc. Radek TOMÁŠEK.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
Zajímavé případy iniciace Jan Sulan Družicové analýzy z
ČESKÁ REPUBLIKA – KLIMA
Kurz meteorologie pro účely horoškoly.
Měření teplot v průběhu jednoho týdne..  Ráno: L+N 2°C  Odpoledne: L 10°CN 9°C  Po celý den bylo slunečno a bezvětří  Nejteplejší den z celého měřeného.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69,
Podnebí v ČR.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
POČASÍ V ČESKÉ REPUBLICE 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Tlak a proudění vzduchu
POČASÍ.
Globální cirkulace atmosféry
INVERZE . Inverze teploty vzduchu neboli teplotní inverze je meteorologický jev, kdy teplota vzduchu v některé vrstvě dolní atmosféry s výškou neklesá,
Atmosférické fronty.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Seminář synoptků - Radostovice HODNOCENÍ SIVS Arnošt Šír Centrální předpovědní pracoviště - ČHMÚ Praha.
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 3
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Počasí.
PODNEBÍ ČR.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Atmosféra – vzdušný obal Země
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
VY_32_INOVACE_ 11 Tornáda Tornáda.
Počasí L. Hronová, 8. K 2014.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
JET STREAM Tryskové proudění Tereza Kohoutková GÚ PřF MU 2008.
PODNEBÍ NA ZEMI.
MONZUNOVÉ VĚTRY Mgr. Petr Králík.
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
Soutěž RISK HydrosféraAtmosféra Autorem materiálu a všech jeho částí je, není-li uvedeno jinak, Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu
Atmosféra (X. Část) Název školy
Jak si vyhodnotit výstup
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
OBĚH VZDUCHU V ATMOSFÉRĚ
Podnebí ČR.
Podnebí typické střídání čtyř ročních období Co ovlivňuje podnebí? a)
Prezentace pro PIV2 Kateřina Mrázková
ZEMĚPIS - 6. ročník Atmosféra
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Hydrologický předpovědní systém pobočky ČHMÚ České Budějovice
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
JAK SE RODÍ POČASÍ.
ATMOSFÉRA.
ČR leží v mírném p. p. střídají se 4 roční období
ATMOSFÉRA PLYNNÝ OBAL ZEMĚ.
Badatelské odpoledne 18. října Jaké bude počasí?.
Transkript prezentace:

FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 2

opakování: Srážkový stín je na závětrných stranách pohoří Vzestupné svahové proudění vynese vlhký vzduch do výšek, kde zkondenzuje a spadne Mrak vytvořený silnou tlakovou níží nad zahřátým polem napoví pilotovi výskyt silného vzestupného proudění – „termiky“, kterou plachtař využije k získání výšky

Ještě něco o tlakových výších proudění nad jednotlivými místy Země jako zdůvodnění pro srážkovou mapu Světa

Meteorologické mapy To co naměří meteorologické stanice rozmístěné po celém území ČR, je odesláno do ČHMÚ. (Český hydrometeorologický ústav) ČHMÚ jednotlivé údaje zapíše do mapy a vytváří na jejich základě předpovědi počasí. http://www.chmi.cz/ http://www.chmi.cz/meteo/om/predpoved.html http://www.chmi.cz/meteo/sat/sat_main.html

Reálný záznam z automatické meteostanice

Meteorologická mapa

Co jsou to fronty? Fronta je hranice která vzniká tam, kde se setkává studený vzduch s teplým vzduchem. Většinou se pohybuje a přináší změnu počasí Okluzní fronta vzniká tam, kde studená fronta dostihne teplou

Jak rozeznáme typ fronty? Při studené frontě krátce, ale silně prší a při dešti se hodně ochladí Při teplé frontě prší slabě, ale zato déle i několik dnů, otepluje se

Úkoly a problémy: Najdi tlakové výše a níže, zakresli kde asi bude zataženo a kde jasno Konfrontuj svoji úvahu se skutečnou předpovědní mapou z výše uvedených www stránek najdi na radaru záznam některé zajímavé bouře proč bývají nejintenzivnější bouře v červnu a květnu a proč bývají častěji odpoledne než ráno?