Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pojmy vpředu, vzadu, vedle, před, za
Advertisements

Umělecké směry 19. století
Projekt V. C.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
V í š, k d o j s e m ? Jsem ta, s kterou společně žiješ po celý den.
Umělecké směry 19. století
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY I.
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Výtvarné setkání v MŠ II.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Duha Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Naše růžová budoucnost.... Eh, růžová... Tedy, ne tolik.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tajemství abstraktní malby III.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
S E N N E B O R E A L I T A... Láska je jako slunce,kdo ji má může mnohé postrádat. Komu však chybí láska,tomu chybí všechno.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Smysly.
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
Oko.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Surrealismus.
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
SYMBOLISMUS 1 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_09_Postimpresionismus – Paul Gauguin.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
PŘESTOŽE JE NAŠE OKO TÉMĚŘ DOKONALÝ APARÁT, EXISTUJÍ OBRÁZKY, KTERÉ NEUMÍME ÚPLNĚ PŘESNĚ ROZLIŠIT. ŘÍKÁME JIM „OPTICKÉ KLAMY“. PROHLÉDNĚME SI NĚKTERÉ Z.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
KUBISTICKÉ POPRSÍ – OTTO GUTFREUND
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
1.
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Název školy: ZŠ Průhonice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výtvarné umění starověkého Egypta
Transkript prezentace:

Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy a prostory Malíř může pomocí barvy: Vyjadřovat emoce a duševní stavy Analyzovat vnímání barev a tvarů Vyjadřovat symbolické a mystické významy

Nepracujte tolik podle přírody. Umění je abstrahování. Vezměte si z přírody to, o čem jste před ní snili. Paul Gauguin Paul Gauguin, Autoportrét

Když chce umělec opravdu tvořit, nesmí napodobovat přírodu, ale musí vzít prvky přírody a vytvořit cosi nového. (Paul Gauguin) Barvu musíme používat k dosažení hudební působivosti, která vychází z její vnitřní tajemné síly. (Paul Gauguin) Zápas Jakuba s andělem, aneb Vidění po kázání

Žlutý Kristus

Paul Sérusier, Talisman Chceš-li mít v obraze barvu, dej tam tu nejkrásnější, kterou znáš. Vidíš třeba žlutou nebo červenou, ale ta tvoje musí být ještě zářivější. (Paul Gauguin, rada P. Sérusierovi)

Mé umělecké centrum je v mé vlastní hlavě a nikde jinde V křovinách na stinných březích potoků šeptají si ženy jako v ohromném paláci, který příroda vyzdobila vším bohatstvím Tahiti.

Paul Gauguin

L. Kitzbergerová Gymnázium Na Zatlance 2006