Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský
Úvod Hit období Nejasný výklad pojmu
E-learning – týmová práce Pomíjení pedagogické stránky procesu Nutnost formovat a vzdělávat týmy
Složení tvůrčího týmu Odborník na věcný obsah Odborník na konkrétní prostředí Grafik, designer Technický personál
Složení presentačního týmu Vedoucí kurzu Tutor Technický správce kurzu
Příprava VŠB-TUO Příprava odborníků na distanční vzdělávání Grant FRVŠ 2001 Příprava odborníků na e-learning 2002 Skupina technické podpory
Výběr prostředí Vlastní výukové prostředí Barborka Zakoupit software Co univerzita to jiné prostředí
Kriteria hodnocení Vlastnosti software Česká lokalizace hlavních rozhraní Intuitivní ovládání Robustnost software Tisk materiálů z prostředí Podpora plánování aktivit studenta
Kriteria hodnocení Tvorba obsahu Přidávání multimediálních formátů Práce s časovou osou Nástroje pro úpravu vzhledu kurzu Rychlost zobrazení obsahu
Kriteria hodnocení Přenositelnost Zpracování interakce s kurzy dle standardů Nezávislost aplikačního serveru na použité platformě Možnost exportu kurzů v DHTML Pracnost výměny materiálů s jinými Snadnost expedice na CD-ROM
Kriteria hodnocení Nástroje pro aktivizaci studentů Diskuze asynchronní Pracovní skupiny společných projektů Vytváření pomůcek (slovníček, index..)
Kriteria hodnocení Sledování kurzu, evaluace Autotesty Ověřování znalostí Plnění cílů Úspora organizaci Úspěšnost studentů Sledování problémů
Hodnocená prostředí WebCT Toolbook Instructor II Macromedia Authorware Learning Space Tutor 2000 Eden
závěr Vhodným řešením se jeví kombinace vývojového prostředí Tool Book Instructor II resp. Macromedia Authorware a řídícího systému Tutor 2000