Požadavky na posluchače předmětu ZBAR:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Advertisements

Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Bibliografická a citační databáze Scopus. Krátce o databázi Scopus Je to světově největší placená abstraktová, citační a referenční databáze. Na vzniku.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ STÁTY SEVERU A JIHU.
Obecná biologie.
Intenzivní odchov plůdku ryb
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
 v roce 2012 žije na Zemi přes 7 miliard obyvatel.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Klasifikace států podle úrovně hospodářství
Vývoj politické mapy světa
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Afrika Socioekonomická geografie 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VÝŽIVA – MÝTY A SKUTEČNOST
Střední škola rybářská a vodohospodářská
ZAHRANIČNÍ OBCHOD Lucka Vrzalová, OB.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_01 Asie - úvod do Asie
Test – časová pásma A B 1.Kolik časových pásem pokrývá světadíl Jižní Amerika? a) 3 b) 4 c) 5 d) 6 2.Kolik časových.
Globalizace a její vliv na životní prostředí
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_245_Vyspělé státy světa AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Stupeň rozvoje států světa
Vládnutí Svoboda a zodpovědnost (občanská společnost) proces vládou vybraný, jí vyžadovaný a uskutečňovaný síla vlády.
Agenturní zaměstnávání v číslech ve světě a v České republice
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
Společenské a hospodářské prostředí
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Účetní systémy ve světě.. Účetní systémy se navzájem odlišují: Vymezením okruhu uživatelů účetních výkazů Mírou regulace účetnictví Vztahem mezi účetnictvím.
Najdi na slepé mapě Asie státy podle zadání
HOSPODÁŘSTVÍ. Velikost ekonomiky Poř.státmld. US$ PPP (2003) 1.USA Čína Japonsko Indie Německo Spojené království1.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Doc. Ing. Jan Vašák, CSc. Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze 27. února 2006.
ZEMĚPIS 2. ROČNÍK.
Plán výuky předmětu "Akvaristika 2010": 1. blok - ST – 1. přednáška “úvod do akvaristiky” (2 Policar) 6h – 8:00 -11:00 2. přednáška “ekonomika.
CESTOVNÍ RUCH.
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Nástin hospodářských problémů Čínské lidové republiky a rozvojových zemí od druhé světové války do roku 1990.
Hospodářská pozice EU, USA a Japonska ve světové ekonomice (2001) UkazatelEUUSAJaponskoSvět Teritorium (tis.km2) % světového ukazatele % plochy EU 3 973(3247)
OBLASTI ASIE Podle tradičního dělení se Asie člení na 7 oblastí
Název projektu: Živá příroda ve škole
Produkce obilovin Obiloviny výrazně ovlivňují výživovou bilanci světové populace ve všech světadílech a mají mezi ostatními zemědělskými produkty výsadní.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ NA FINANČNÍCH TRZÍCH Globální ekonomika Doc. RNDr. Petr Budinský, CSc. Praha, 2016.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_SVĚTOVÉ JAZYKY A NÁBOŽENSTVÍ ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
Jsme Smiths Medical Pracujeme s nejmodernějšími technologiemi v oblasti výroby zdravotnického materiálu za použití špičkového technologického zázemí a.
Zahraniční obchod výměna zboží a služeb mezi státy.
Vztah Čechů k charitě Ondřej Tomas, GfK Czech.
SVĚTOVÉ OBYVATELSTVO. POČET OBYVATEL na světě 7,4 miliardy obyvatel (k ) TOP 10 MOST POPULOUS COUNTRIES 1. China1,379,302, India1,281,935,911.
Je nízká plodnost opravdu problémem?
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016 východiska; komparace svět - ČR
Rozdělení biologických věd
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Lokalizace Asie - významná místa /politická geografie/
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Katedra rostlinné výroby ČZU v Praze
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Co začíná tam, kde končí naše země?
Transkript prezentace:

Požadavky na posluchače předmětu ZBAR: úspěšné absolvování dvou poznávacích testů: 1. test: české názvy 150 ryb 2. test: latinské názvy 75 ryb. alespoň 80% úspěšnost - aktivní účast na blokové výuce - přípustná 1 absence

Proč byly akvaristické předměty Akvaristika - nauka , vědní obor, záliba zabývající se chovem sladkovodních a mořakých, tropických a studenomilých druhů okrasných ryb. Proč byly akvaristické předměty zařazeny do výuky ? Česká akvaristika se řadí mezi nejvýznamější producenty a exportéry akvarijních ryb na světě, s vysokou kvalitou Obchod s akvarijními rybami v ČR převyšuje odchod s tržními rybami.

Světový export akvarijních ryb - země podle OATA v roce 1998, podle FAO v roce 1999,   v tis. USD Singapur 51 062 42 417 Haiti 10 700 (3) USA 11 007 10 609 Malajsie 10 595 Česká republika 10 389 (1) 10 316 Čína a Hongkong 10 379 (3) Indonésie 10 286 8 646 Srí Lanka 7 940 8 180 Japonsko 7 088 7 468 Filipíny 6 475 Izrael 6 403 6 083 4 490 Ostatní státy 57 249 Celkem 120 326 (2) 169 456 (2)

Světový export akvarijních ryb -země 25 % Singapur USA (7 %), Malajsie (6 %), Česká republika (6 %), Indonésie (6 %), Srí Lanka (5 %), Japonsko (4 %), Filipíny (4 %) Izrael 4 %.

Světový export akvarijních ryb - světadíly Kontinent Hodnota v mil. USD Podíl na sv. exportu v % Asie 93,014 54,9 Evropa 36,682 21,6 Severní Amerika 17,820 10,5 Jižní Amerika 10,084 6,0 Střední Východ 6,688 3,9 Oceánie 3,044 1,8 Afrika 2,124 1,3 Celkem 169,456 100,0

Podíl na světovém importu v % Světový import akvarijních ryb - světadíly Kontinent Cena v mil. USD Podíl na světovém importu v % Evropa 114,180 47,1 Severní Amerika 65,756 27,1 Asie 58,446 24,1 Střední Východ 2,338 1,0 Afrika 0,975 0,4 Jižní Amerika 0,433 0,2 Oceánie 0,316 0,1 Celkem 242,444 100,0

Světový import akvarijních ryb - země USA Japosko Německo Francie Velká Británie Nizozemí Belgie Itálie

Předmět ZBAR 2 části: Obecná – fyziologie, anatomie, etologie a ekologie ryb. Speciální – biologie jednotlivých 150 druhů ryb.

složení a nutriční charakteristika krmiv, druhy krmiv Cílem předmětu seznámit posluchače s fyziologickými a anatomickými specifiky exotických druhů sladkovodních ryb Obecná část část anatomie ryb především funkční odlišnosti dýchací, trávicí, vylučovací a rozmnožovací soustavy část fyziologie ryb adaptace na prostředí, hormonální změny v organismu, narkotizace ryb, toxikologie ryb, jedovaté druhy ryb. výživa ryb složení a nutriční charakteristika krmiv, druhy krmiv

genetika akvarijních ryb - část reprodukce způsoby rozmnožování, péče o potomstvo, umělá stimulace výtěru, líhnutí a emryonální vývoj. genetika akvarijních ryb část ekologie ryb ekologické zákony, vliv teploty, mezidruhové vztahy, růst a věk ryb, amfibitické (obojživelné ryby, adaptace na pozemní vody, potravní specializace). část ethologie typy chování ryb, vrozené, získané, motivace, programy, taxe, drivy, komunikace ryb, biorytmy a spánek.

Speciální část část systematiky ryb jednotlivé skupiny exotických druhů ryb: Kaprovití Trnobřichovití (tetrovití) Krunýřovcovití Pancéřníčkovití Peřovcovití Sumečkovití Keříčkovití Duhovkovití Gavunkovití Halančíkovití Živorodkovití Labyrintkovití Vrubozubcovití

Speciální část biologie jednotlivých 150 druhů ryb jejich české a latinské názvosloví