Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_221.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_257.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_109.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_265.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_227.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _721 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _730 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_267.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_156.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_97.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_84.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_105.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_258.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_85.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_281.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_269.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_254.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_276.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_279.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219 Jméno autora: Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník: 3. ročník Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast: Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast: Marketingový mix Předmět: Marketing a management Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentace k seznámení studentů s osobním prodejem Klíčová slova: Kroky v osobním prodeji, personální řízení osobního prodeje Druh učebního materiálu: Prezentace

Osobní prodej

jde o osobní formu komunikace s jedním nebo více zákazníky jde o osobní formu komunikace s jedním nebo více zákazníky cíl: dosažení prodeje cíl: dosažení prodeje Jaké funkce mají osobní prodejci? Pracovníci, kteří provádějí osobní prodej, mají tyto funkce: ovlivňují kupujícího v procesu rozhodování ovlivňují kupujícího v procesu rozhodování zprostředkovávají informace zprostředkovávají informace poskytují servis, zajišťují dodání zboží, … poskytují servis, zajišťují dodání zboží, …

Jaké vlastnosti by měl mít pracovník v osobním prodeji? Požadavky na pracovníky v osobním prodeji: Požadavky na pracovníky v osobním prodeji: schopnost vcítění se do myšlení zákazníků schopnost vcítění se do myšlení zákazníků nadšení a důvěra ve výrobek nadšení a důvěra ve výrobek pružnost, schopnost adaptovat se na požadavky zákazníků, komunikační schopnosti, dobrá organizace času,… pružnost, schopnost adaptovat se na požadavky zákazníků, komunikační schopnosti, dobrá organizace času,…

Kroky v osobním prodeji průzkum – prodejce hledá vhodné potenciální zákazníky, na které se pak zaměří. Zdroje informací: dopisy, telefonáty, informace od prodejců, databáze zákazníků,… průzkum – prodejce hledá vhodné potenciální zákazníky, na které se pak zaměří. Zdroje informací: dopisy, telefonáty, informace od prodejců, databáze zákazníků,… kontakt – na základě průzkumu se prodejce musí rozhodnout, jak zákazníky kontaktovat. Nejčastější postup – úvodní dopis, telefonát, osobní schůzka kontakt – na základě průzkumu se prodejce musí rozhodnout, jak zákazníky kontaktovat. Nejčastější postup – úvodní dopis, telefonát, osobní schůzka prezentace – prodejce sděluje zákazníkovi potřebné informace o výrobku včetně jeho předvedení. Zdůrazňuje při tom vlastnosti výrobku, které jsou pro zákazníka nejdůležitější prezentace – prodejce sděluje zákazníkovi potřebné informace o výrobku včetně jeho předvedení. Zdůrazňuje při tom vlastnosti výrobku, které jsou pro zákazníka nejdůležitější

řešení připomínek – odpovědi na otázky zákazníka řešení připomínek – odpovědi na otázky zákazníka závěr – dohoda o všech náležitostech kupní smlouvy závěr – dohoda o všech náležitostech kupní smlouvy další kontakt – nezbytný pro plné uspokojení zákazníka, jde o poskytování služeb spojených s užíváním. Tím roste spokojenost zákazníka a roste image firmy další kontakt – nezbytný pro plné uspokojení zákazníka, jde o poskytování služeb spojených s užíváním. Tím roste spokojenost zákazníka a roste image firmy Máte nějaké zkušenosti s osobním prodejem? U jakých výrobků se s tímto způsobem prodeje můžeme setkat?

Personální řízení osobního prodeje Výběr osob – z odpovědí na inzeráty, z Úřadu práce, studenti končící školu,… Výběr osob – z odpovědí na inzeráty, z Úřadu práce, studenti končící školu,… kritéria pro výběr: dotazník a životopis, ústní pohovor, písemné testy. Kritéria vychází z požadavků na osobního prodejce (komunikativnost, schopnost organizovat čas, řešit problémy, kreativita,…) kritéria pro výběr: dotazník a životopis, ústní pohovor, písemné testy. Kritéria vychází z požadavků na osobního prodejce (komunikativnost, schopnost organizovat čas, řešit problémy, kreativita,…) Příprava – má splnit tyto úkoly: Příprava – má splnit tyto úkoly: dobrá znalost firmy a její historie dobrá znalost firmy a její historie dobrá znalost výrobků firmy dobrá znalost výrobků firmy dobrá znalost konkurenčních výrobků dobrá znalost konkurenčních výrobků dobrá znalost trhu dobrá znalost trhu V přípravě by se měl prodejce naučit zvládnout celý proces osobního prodeje.

Motivace: Motivace: Morální Morální Finanční Finanční Výhody – služební auto, mobil,… Výhody – služební auto, mobil,… Soutěže mezi prodejci Soutěže mezi prodejci Pokud byste byli osobní prodejci, jaké motivační faktory by pro Vás byly nejsilnější? Vyhodnocení – základem jsou prodejní kvóty – ty se stanovují na základě konkrétních podmínek, ve kterých prodejce působí. Vyhodnocení – základem jsou prodejní kvóty – ty se stanovují na základě konkrétních podmínek, ve kterých prodejce působí. Další podklady – zprávy ze služebních cest, informace od zákazníků,… Další podklady – zprávy ze služebních cest, informace od zákazníků,… Prodejci by měli znát kritéria, podle kterých budou hodnoceni Prodejci by měli znát kritéria, podle kterých budou hodnoceni

Zdroje: ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, ISBN ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, ISBN SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, ISBN SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, ISBN