Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyz s proměnou dokonalou
Advertisements

Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s blanokřídlým hmyzem Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu,
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
HMYZ Členovci Autor: Bronislav Šenkeřík
členovci v říši živočichů
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VZDUŠNICOVCI (tracheata)
2 páry křídel, samice má na zadečku kladélko ( žihadlo),
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zdroj obrázku: www. hmyz.info
BLANOKŘÍDLÍ Anna Poláčková, 2.A.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Včela Medonosná Kristýna Kavková 8. Ročník 2010 Přírodopis
ZVÍŘÁTKA DVORKU – VČELY
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
HMYZ.
ČLENOVCI HMYZ.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
ZÁKLADNÍ ZNAKY SYSTÉM ČLENOVCŮ
PAVOUKOVCI; HMYZ V RYBNÍKU
Hmyz Přírodopis VY_32_INOVACE_209, 11. sada, Př 4
Včela medonosná Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Včela medonosná.
podkmen:HEXAPODA třída: Insecta - hmyz
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Třída:Korýši hlavohruď a zadeček 2 páry tykadel
Včela medonosná Apis mellifera L.
Vypracovala: Jana Mikešová
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Včela opakování.
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Stavba těla hmyzu Učebnice str. 76/77.
podkmen: VZDUŠNICOVCI (TRACHEATA)
KORÝŠI.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_17_03C_Blankřídlí hmyz Téma: Bezobratlí.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
než začnete prohlížet prezentaci ...
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Portál eVIM Stavba těla hmyzu.
Identifikátor školy: Šablona VY_32_INOVACE_38_Hmyz.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Obecná charakteristika třídy
SOCIÁLNÍ HMYZ 8. února 2014 VY_52_INOVACE_210227
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Základní škola a mateřská škola Bukovec
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Kmen: Členovci.
Třída: KORÝŠI.
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda hospodářský význam, škůdci, cizopasníci vnější kostra z chitinu tělo – 3 části – hlava - hruď - zadeček

Třída:Hmyz

Třída:Hmyz Včela medonosná (hmyz s proměnou dokonalou – řád blanokřídlí) hlava: tykadla (čich, hmat) 2 složené oči 3 jednoduché oči (temeno) ústní ústrojí – kusadla - čelisti + dolní pysk prodloužený v jazýček tvoří sosák - lízavě sací – lízá, saje nektar

Třída:Hmyz hruď: ze 3 článků - z každého vyrůstá 1 pár noh (článkované= kyčel, příkyčlí, stehno, holeň, chodidlo, 2 drápky) 3 pár noh upravené ke sběru pylu: - košíček - uchování pylu - kartáček - sběr pylu (tvořen z chloupků) - 2. a 3. článek – 2 páry blanitých křídel

Třída:Hmyz zadeček 6 článků poslední – žihadlo - je duté, spojené s jedovým váčkem konec – zpětné háčky

Třída:Hmyz orgánové soustavy: TS: plně vyvinuta ústní ústrojí - lízavě sací (kusadla a sosák) CS: otevřená bezbarvá krev - krvomíza DS: vzdušnice NS: dokonalejší typ žebříčkovité soustavy RS: gonochoristé ♀ s rozmnož. orgány = matka ♀s pohlav. ústrojím zakrnělým=dělnice ♂ = trubec nepřímý vývin

Třída:Hmyz Život včel: společnosti = včelstva dělnice matka trubec

Třída:Hmyz Život včel: společnosti = včelstva 1 včelstvo: 1matka – klade vajíčka, žije 3 – 4 roky

Třída:Hmyz 1 včelstvo: 20 000 – 70 000 dělnic - krmí larvy, stavějí plásty, čistí úl, přinášejí zásoby pylu, nektaru(vytvář. med), žijí 6 - 8 týdnů

Třída:Hmyz Život včel: 1 včelstvo: 300 – 600 trubců – líhnou se v létě, z neoplozených vajíček, oplodňují matku, žijí 6 týdnů

Třída:Hmyz Vývin včely medonosné: - vajíčko----larva(nymfa)----kukla----dospělá včela(imago) - nepřímý vývin - neustálá proměna = má kuklu = proměna dokonalá - pokud vynecháno stádium kukly = proměna nedokonalá

Třída:Hmyz Vývin včely medonosné: - vajíčko----larva(nymfa)----kukla----dospělá včela(imago) - nepřímý vývin - neustálá proměna = má kuklu = proměna dokonalá - pokud vynecháno stádium kukly = proměna nedokonalá Rojení: - v létě - ve včelstvu se vyvine 2.matka, stará matka opouští s částí včelstva úl Dorozumívání včel: - včelí tanečky = zdroj, směr, vzdálenost potravy - signály chemického původu = vůně Hospodářský význam: - opylováním rostlin zvyšují výnosy - vytváří – med, vosk, mateří kašičku, včelí jed, propolis (vosk + rostlinné pryskyřice)