Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Lipno nad Vltavou z pohledu letních turistů
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
L. VÍZA •KAŽDÝ ÚČASTNÍK MUSÍ DODAT PLATNÝ PAS (pas musí být platný ještě nejméně 6 měsíců od data návratu do ČR, tzn. nejméně do ) (pas bez.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Prosinec 2005 / Pavel Šimoník - STEM/MARK,
Ing. Margit Beníčková, Ing. Pavel Vančura
Jan Chroust Pavel Sleza
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu.
Činnost JCCR v roce 2004 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Mikroregion Úhlava Marketingová značka jako nástroj udržitelného rozvoje.
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Program INOVACE Projekty na ochranu práv průmyslového vlastnictví
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
ISSS, Jaroslav Winter BMI sdružení Veřejně přístupný Internet ano, nebo ne?
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH
Kvantitativní telefonický výzkum mezi zaměstnavateli, zaměstnanci a poskytovateli služeb Postoje ke stravovacím poukázkám Únor 2008 / Závěrečná zpráva.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Český Krumlov Statistiky návštěvnosti 2006 Projekt „Statistiky návštěvnosti ČK“ zadavatel Město Český Krumlov zpracovatel.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Internetová a neinternetová populace versus veřejná správa Konference.
CESTOVNÍ RUCH.
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Management cestovního ruchu
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
KAM UTÍKAJÍ TV DIVÁCI Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Důležitost digitalizace Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Březen – měsíc internetu podeváté aneb Na úřad přes internet Jaroslav Winter BMI sdružení ISSS, Hradec Králové
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
Sekundární analýza na datech z kontinuálního výzkumu „Příjezdový cestovní ruch 2005 – 2007“ Příjezdový cestovní ruch v Jihomoravském kraji Ing. Ondřej.
Strategie města v oblasti podpory lázeňství a cestovního ruchu Úvodní setkání, Projekt Zvýšení kvality řízení města Františkovy Lázně, reg.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Zjišťování návštěvnosti
Cestovní ruch a rekreace
Právní úprava cestovného ruchu v ČR
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
Strukturalizace výsledků šetření „Příjezdový cestovních ruch “ do jednotlivých krajů ČR za období pol Prezentace od MindBridge Consulting.
Příjezdový cestovní ruch ČR
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
Transkript prezentace:

Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček / Client Service Manager: Kateřina Perničková Senior Analysts: Markéta Čechová, Ivan Brhlík

VÝCHODISKA PROJEKTU Zadání projektu  Zadavatel projektu: Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism  Na projektu dále zainteresováni: Ministerstvo pro místní rozvoj, Český statistický úřad, Česká národní banka Primární cíle projektu  Získání datové základny pro tvorbu satelitního účtu cestovního ruchu v ČR  Získání dostatečné empirické opory pro následné marketingové aktivity

VÝCHODISKA PROJEKTU Metoda projektu  Kvantitativní výzkum: standardizované face-to-face rozhovory  Termín dotazování: –  Místo dotazování: silniční hraniční přechody, vnitrozemská železniční nádraží, letiště Praha Ruzyně Výběr respondentů a velikost vzorku  Výběr respondentů: metoda náhodného kroku  Plánovaná velikost vzorku: zahraničních návštěvníků tranzitujících osob  Počet kompletních rozhovorů: zahraničních návštěvníků tranzitujících osob

POUŽITÁ TERMINOLOGIE V analýze výsledků jsou používány následující pojmy:  ZAHRANIČNÍ NÁVŠTĚVNÍCI = účastníci cestovního ruchu, jejichž hlavním cílem cesty je ČR, zahrnují: –JEDNODENNÍ NÁVŠTĚVNÍKY = účastníky cestovního ruchu bez přenocování v ČR –ZAHRANIČNÍ TURISTY= účastníky cestovního ruchu alespoň s jedním přenocováním v ČR  TRANZITUJÍCÍ NÁVŠTĚNÍCI = účastníci cestovního ruchu, kteří územím ČR pouze projíždějí a hlavním cílem cesty je jiný stát  OSTATNÍ = cestující mimo cestovní ruch

POČET ZAHRANIČNÍCH A TRANZITUJÍCÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ

Odhad počtu zahraničních návštěvníků...“čárkování“

VÝŠE A STRUKTURA VÝDAJŮ

Průměrné výdaje zahraničních turistů PRŮMĚRNÉ VÝDAJE PŘEDEM cca Kč na osobu a den CO JE PLACENO PŘEDEM  Doprava 88%  Ubytování 55 %  Stravování 18 %  Ostatní 10 % Výdaje předem platilo 49 % turistů PRŮMĚRNÉ VÝDAJE BĚHEM POBYTU cca Kč na osobu a den STRUKTURA VÝDAJŮ BĚHEM  Stravování 32 % (cca 570 Kč)  Ubytování 21 % (cca 370 Kč)  Nákupy 18 % (cca 320 Kč)  Doprava 17 % (cca 300 Kč)  Rekreace, zábava 12 % (cca 210 Kč) CELKOVÉ VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH TURISTŮ Kč na osobu a den

Průměrné výdaje jednodenních návštěvníků PRŮMĚRNÉ VÝDAJE PŘEDEM cca 280 Kč na osobu a den CO JE PLACENO PŘEDEM  Doprava 86%  Ubytování 0 %  Stravování 8 %  Ostatní 12 % Výdaje předem platilo 5 % návštěvníků PRŮMĚRNÉ VÝDAJE BĚHEM POBYTU cca Kč na osobu a den STUKTURA VÝDAJŮ BĚHEM  Nákupy 39 % (cca 790 Kč)  Doprava 37 % (cca 750 Kč)  Stravování 20 % (cca 410 Kč)  Rekreace, zábava 4 % (cca 80 Kč) CELKOVÉ VÝDAJE JEDNODENNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ Kč na osobu a den

DESKRIPCE JEDNODENNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ Stát trvalého pobytu Důvod návštěvy ČR Jak časté jsou návštěvy ČR Oblíbené destinace v ČR

Stát trvalého pobytu Jednodenní návštěvníky lze charakterizovat jako typické obyvatele příhraničních států. Mezičtvrtletně je struktura návštěvníků dle země trvalého pobytu podobná.

Důvod návštěvy ČR Hlavními důvody návštěvy ČR jsou nákupy a pracovní cesta. Rekreaci a zábavu zmiňují návštěvníci častěji v období duben-červen 2005 (21 %).

Jak časté jsou návštěvy ČR Jednodenní návštěvníci navštěvují ČR velmi často. Mezičtvrtletně se frekvence návštěv výrazně neliší.

Oblíbené destinace v ČR Jednodenní návštěvníci preferují příhraniční nákupní města. Do Prahy směřuje každý desátý jednodenní návštěvník, zejména pak z pracovních důvodů.

DESKRIPCE ZAHRANIČNÍCH TURISTŮ Stát trvalého pobytu Důvod návštěvy ČR Jak časté jsou návštěvy ČR Oblíbené destinace v ČR Délka pobytu v ČR Druh ubytování

Stát trvalého pobytu Zahraniční turisté přijíždějí do ČR nejčastěji z Německa, Velké Británie, Slovenska či Polska. V období říjen 2005 – březen 2006 do ČR přicestovalo významně více Britů (21 %).

Důvod návštěvy ČR Hlavními důvody návštěvy ČR jsou rekreace a zábava či pracovní cesta. Rekreace a zábava je cílem cesty významně častěji v období červenec-září 2005.

Jak časté jsou návštěvy ČR Vůbec poprvé do ČR přicestovaly 2/5 zahraničních turistů. Na svoji první návštěvu přijelo nejvíce turistů v období červenec-září 2005.

Oblíbené destinace v ČR Praha je stabilně nejčastějším cílem cesty zahraničních turistů. Kromě Prahy jsou centrem zájmu velká města a také významná turistická města.

Délka pobytu v ČR Zahraniční turista přenocuje v ČR průměrně 5x. Nejdelší pobyt volí turisté ze vzdálenějších destinací – Američané, Španělé, Kanaďané.

Druh ubytování Mezičtvrtletně se využívané druhy ubytování neliší. Turisté využívající služeb CK se významně častěji ubytovávají v hotelích a penzionech.

DESKRIPCE TRANZITUJÍCÍCH OSOB Odkud a kam zahraniční návštěvníci tranzitují přes ČR A proč... Kde čerpají informace Hodnocení ČR jako turistické destinace Mediální propagace ČR v zahraničí

Odkud a kam zahraniční návštěvníci tranzitují

A proč... Obchodní cesta častěji v období říjen 2005–březen 2006, rekreace v letních měsících. Za obchodními účely se nejvíce cestuje do Velké Británie, za rekrací a zábavou nejvíce do přímořských států.... „ČR nemá moře“ v letních měsících... „ČR nemá hory“ v zimních měsících

Při plánování zahraničních cest se tranzitující návštěvníci spoléhají na vlastní dosavadní zkušenosti, informace čerpají velmi často z internetu či od přátel a známých. Kde čerpají informace...

ČR je tranzitujícími návštěvníky vnímána jako cenově dostupná destinace, která nabízí přijatelné stravování a ubytování během dovolené. ČR jako turistická destinace

Mediální propagaci ČR jako turistické destinace zaznamenali nejméně turisté tranzitující přes ČR v období říjen-prosinec 2005 (43 %). Mediální propagaci zaznamenali zejména turisté ze zemí sousedících s ČR. Propagace ČR v zahraničí

DĚKUJEME ZA POZORNOST Jan Tuček Managing Director Telefon: Kateřina Perničková Client Service Manager Telefon: STEM/MARK, a. s. Na Hrázi 17/176, Praha 8