Čití Fyziologický pochod, při kterém vznikají počitky, vyvolané působením podnětů na smyslové orgány, receptory.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Druhy smyslového vnímání
Smyslová ústrojí Funkce:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VNÍMÁNÍ Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov04 Autor Mgr. et.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Kostra 2.
VESTIBULÁRNÍ SYSTÉM.
Nervová soustava- receptory
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Svět kolem nás.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Čidla receptory.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Autor: Lenka Kraváčková
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Elektronická učebnice - I
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ ČIDLO ČICHU
Centrální nervový systém
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Receptory: Olga Bürgerová.
VY_32_INOVACE_PSYPS12660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
NERVOVÁ SOUSTAVA II. ŘÍDÍCÍ CENTRUM.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Smyslové ústrojí 5. ročník
Stavba kůže. Stavba kůže Nervová soustava CNS umožňuje velmi rychlé reakce organizmu na rozmanité podněty zevního i vnitřního prostředí. Podněty-
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
MECHANORECEPTORY 2. února 2013 VY_32_INOVACE_110202
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Romana Martináková CO MÁME SPOLEČNÉHO???
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Sluch.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Smyslová ústrojí Funkce:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_03_01_dotyk.
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
Psychické procesy - vnímání
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Smyslové orgány.
Doc. Dr. Ing. Tomáš Brandejský
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Věcné učení VY_32_INOVACE_10_11_smysly člověka (chuť)
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Čití Fyziologický pochod, při kterém vznikají počitky, vyvolané působením podnětů na smyslové orgány, receptory.

Druhy počitků: Zrakový : zajišťuje chromatické a achromatické vnímání. Sluchový: registruje tóny a hřmoty Chu´tové: registruje 4 základní chutě Čichové: vůně, zápach Tlakové: dotyk, tlak Tepelné, polohy a rovnováhy, viscerální(hlad, žízeň), počitek bolesti ……atd.

Pdmínky vzniku počitku: 1)      Správná fce. Smyslových orgánů 2)      CNS musí být v pořádku 3)      Intenzita počitku

Počitkové prahy: 1) PODPRAHOVÝ PODNĚT: nevytvoří počitek 2) DOLNÍ POČ. PRÁH: už zaregistrujeme 3) HORNÍ POČ. PRÁH: ještě registrujeme 4) NADPRAHOVÁ HODNOTA: registrujeme jako bolest