Země ve vesmíru Digitalizace výuky Příjemce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Zemská stavba = jako vrstvy cibule
Digitalizace výuky Příjemce
Šablony geologie 22. Vznik a stavba země
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Stavba a vznik Země Projevy života
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Země.
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Registrační číslo projektu
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
* Galaxie * Vnitřní stavba Země * Zemské nitro * Desková tektonika
Hmyz Digitalizace výuky Příjemce
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Země jako planeta Lucie Racková KVA.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Základní struktura života
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Země Měsíc Slunce Sluneční soustava
Vesmír hvězdy = hvězdná soustava = Galaxie – tvar plochého disku.
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Lišejníky Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Vnitřní stavba Země Jan Dušek.
KRAJINNÁ SFÉRA.
Přírodopis 9 4. hodina Stavba Země
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Vznik života na Zemi Planeta Země Postavení Země ve vesmíru
Digitalizace výuky Příjemce
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Planeta.
Základní ekologické pojmy. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Vznik a vývoj života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR:
PLANETA ZEMĚ. ZEMĚ JE… …Malá planeta, která se otáčí - kolem své osy za ……..…..a v důsledku toho se střídá den a noc - kolem slunce za …………….a v důsledku.
STAVBA ZEMĚ. Stavba Země POZOR Země není rozhodně kulatá jako glóbus! Má nepravidelný tvar zvaný GEOID!
Litosféra stavba Země stavba dna oceánů. obsah litosféra stavba zemského tělesa ▫zemská kůra, zemský plášť, zemské jádro litosférické desky dno světového.
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Země a život, vývoj života
LITOSFÉRA Stavba zemského povrchu
PLANETA ZEMĚ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
Přírodní složky a oblasti Země
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Jediná obyvatelná planeta naší sluneční soustavy.
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Vznik Sluneční soustavy, vznik života na Zemi
Transkript prezentace:

Země ve vesmíru Digitalizace výuky Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Přírodopis Téma Země ve vesmíru Ročník šestý Autor Mgr. Anna Ascherlová

Země ve vesmíru Vznik života na Zemi

Země ve vesmíru - opakování Dokonči neúplné věty: Slunce je naše nejbližší………………………… Je složeno z……………………………………… Slunce je důležité pro život na Zemi, protože……………………………………………… Obíhá Země kolem Slunce nebo Slunce kolem Země? Podtrhni správné tvrzení. Za jak dlouho se otočí Země 1x kolem své osy? Co toto otočení způsobuje? Hanka byla se skupinou lyžařů v Krkonoších. Když se ráno probudila, bylo ještě šero. Budík však ukazoval 9:00. Vykoukla ven a zjistila, že sníh zavál jejich chatu až pod okna a nepřestal padat. „To si dneska moc nezalyžujeme“ pomyslela si a šupla zpět do postele. Napiš podobný krátký příběh o tom, co bude ten den dělat Hančina kamarádka Elis, která bydlí na Novém Zélandu. V čem se budou příběhy lišit? Čím to vysvětlíš?

Planety sluneční soustavy - opakování Doplňte do obrázku názvy planet

Vznik vesmíru Před 15 miliardami let Teorie Velkého třesku - utváření naší Sluneční soustavy

Vnitřní stavba Země Původně žhavé zemské těleso postupně chladlo a rozvrstvilo se na několik vrstev – geosfér: (Nakreslete si obrázek do sešitu)

Vnitřní stavba Země Podle učebnice doplň tyto věty a zapiš do sešitu: Tenkou vnější slupku………………..tvoří vrstva pevných hornin. Pod kůrou je polotekutý…………………………………….. Horninový obal Země, litosféra, sahá do hloubky až…………………km. Zemské jádro začíná v hloubce………………….km. Teplota vnitřního jádra dosahuje až…………………◦C. Poloměr Země je…………………km. Naše Země je stará asi…………………….let.

Vnitřní stavba Země Obrázek představuje výseč průřezu zemským tělesem. Zakresli do něj geosféry ve správném poměru

Vznik života na Zemi Vznik atmosféry s nepatrným množstvím kyslíku Vznik hydrosféry Anorganické látky Organické látky První předchůdci buněk Buňky rostlinné a živočišné Fotosyntéza – kyslík v atmosféře Biosféra (pro názornou představu klikni na nadpis)

Planeta Země - úkoly Najdi pojem, který mezi ostatní nepatří: atmosféra, litosféra, hydrosféra, zoosféra, biosféra Vysvětli, co jednotlivé pojmy označují. (pracuj podle učebnice a zapiš do sešitu) Vyhledej na internetu, co znamená pojem „ozonosféra“ a „stratosféra“ a uveďte jejich význam (pro kontrolu klikni na obě slova)