E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/02.0025 Vysoká.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
Hodnocení kurzů celoživotního vzdělávání na vysokých školách
Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Naše úkoly v projektu: • Vytvoření a vyhodnocení průzkumu • Elektrotechnika – Základy elektrotechniky • Elektrotechnika – Moderní domovní instalace • Připravit.
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
ZÁSADY TVORBY E-LEARNINGOVÝCH TEXTŮ A PRÁCE V PROSTŘEDÍ LMS
Studijní opory a eLearning - teorie a praxe Ing. Petr Korviny, Ph.D. Krnov
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Název projektu: Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/ Subjekt.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
E-learning ve výuce na SŠ
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Pilotní ověřování studijních opor Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním rozpočtem České republiky.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Učme se nově Souhrnné informace o projektu. Základní údaje Název projektu:Učme se nově Registrační číslo:CZ.1.07/1.1.04/ Název operačního programu:
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Distanční vzdělávání na VŠFS
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Ostrava,
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
E-learningový kurz e-learningu
Název operačního programu:
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Transkript prezentace:

E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního vzdělávání

Cíl projektu Proškolit pedagogické pracovníky a pracovníky IT v metodice e-learningu Proškolit pedagogické pracovníky a pracovníky IT v metodice e-learningu Možnost si, v průběhu projektu, prakticky ověřit získané dovednosti Možnost si, v průběhu projektu, prakticky ověřit získané dovednosti Cílová skupina - pracovníci škol a školských zařízení z území Moravskoslezského kraje Cílová skupina - pracovníci škol a školských zařízení z území Moravskoslezského kraje

Popis kurzu Distančně vedený E-learningový kurz, 4 presenční setkání Distančně vedený E-learningový kurz, 4 presenční setkání Studující si vytvoří část studijních materiálů či testů v LMS Moodle Studující si vytvoří část studijních materiálů či testů v LMS Moodle Kurz je zdarma, doprava, občerstvení, nocležné hrazeno Kurz je zdarma, doprava, občerstvení, nocležné hrazeno Úspěšní účastníci obdrží Osvědčení vydané VŠB-TUO, připravuje se akreditace MŠMT v rámci Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Úspěšní účastníci obdrží Osvědčení vydané VŠB-TUO, připravuje se akreditace MŠMT v rámci Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků

Popis kurzu 1.modul – podstata a metody e-learningu, specifický způsob tvorby studijních opor 1.modul – podstata a metody e-learningu, specifický způsob tvorby studijních opor 2.modul – metodické a praktické seznámení s moderními způsoby práce na Internetu, principy LMS 2.modul – metodické a praktické seznámení s moderními způsoby práce na Internetu, principy LMS 3.modul – LMS Moodle z pohledu pedagoga, příklady dobré praxe 3.modul – LMS Moodle z pohledu pedagoga, příklady dobré praxe

Studijní materiály Základní studijní materiál – elektronický výukový text v LMS Základní studijní materiál – elektronický výukový text v LMS Vytištěný výukový text - vždy pro daný modul Vytištěný výukový text - vždy pro daný modul Vytištěný Průvodce studiem (obsahuje pokyny pro odezvdávání POTů) Vytištěný Průvodce studiem (obsahuje pokyny pro odezvdávání POTů) Harmonogram kurzu Harmonogram kurzu Dotazník Dotazník

POT Práce opravovaná tutorem Práce opravovaná tutorem 7 POTů v celém kurzu 7 POTů v celém kurzu Odevzdávání v termínech dle harmonogramu Odevzdávání v termínech dle harmonogramu Odesílání prostřednictvím výukového systému– diskuzní příspěvky s přílohou Odesílání prostřednictvím výukového systému– diskuzní příspěvky s přílohou

Práce v LMS iTutor Studium výukových materiálů – modul Student Studium výukových materiálů – modul Studenthttp://rccv.vsb.cz/itutor/ Odesílání vypracovaných úkolů (POTů) – práce s diskusními příspěvky (podrobnosti v Průvodci studiem) Odesílání vypracovaných úkolů (POTů) – práce s diskusními příspěvky (podrobnosti v Průvodci studiem) Veřejná elektronická diskuse s kolegy – připomínky, nedostatky, náměty ke kurzu Veřejná elektronická diskuse s kolegy – připomínky, nedostatky, náměty ke kurzu

A teď k jednotlivým kapitolám prvého modulu

1. E-learning jako technologický prvek distančního vzdělávání Distanční vzdělávání – definice a principy Distanční vzdělávání – definice a principy E-learning –definice, formy, výhody a nevýhody, náklady E-learning –definice, formy, výhody a nevýhody, náklady Účastníci e-learningu při tvorbě a realizaci kurzu, studující Účastníci e-learningu při tvorbě a realizaci kurzu, studující Tutor – jeho úkoly, pracovní zatížení, kompetence, doporučení jak vést výuku Tutor – jeho úkoly, pracovní zatížení, kompetence, doporučení jak vést výuku

2. Tvorba studijních opor pro e- learning Této kapitole věnujte značnou pozornost. Bez osvojení vědomostí z ní si výrazně snížíte šanci vytvořit dobrý studijní e-learningový text. Stěžejními kapitolami druhé části jsou: 2.5 Vymezení studijních cílů. 2.5 Vymezení studijních cílů. 2.7 Psaní studijních textů. 2.7 Psaní studijních textů. 2.9 Průvodce studiem, Studijní návod. 2.9 Průvodce studiem, Studijní návod.

2. Tvorba studijních opor pro e- learning Jistě pro vás nebudou bez zajímavosti kapitoly: Doporučený pracovní postup, Doporučený pracovní postup, studijní čas, studijní čas, studijní text a barva, kompozice obrázků, studijní text a barva, kompozice obrázků, pravidla citací, pravidla citací, multimediální prvky, grafická úprava textu. multimediální prvky, grafická úprava textu. aplikace autorského zákona. aplikace autorského zákona.

3. Hodnocení kvality e- learningového kurzu Hodnocení kvality e-learningového kurzu – globální hodnocení, funkčně strukturní rozbor, obsahově didaktický rozbor Hodnocení kvality e-learningového kurzu – globální hodnocení, funkčně strukturní rozbor, obsahově didaktický rozbor

Co by měl tedy autor e-learningového studijního materiálu: Znát učební látku Znát učební látku Stanovit si hlavní a vedlejší studijní cíle (2.5) Stanovit si hlavní a vedlejší studijní cíle (2.5) Vytvářet zpětnovazební a kontrolní prvky(2.7.6, 2.8) Vytvářet zpětnovazební a kontrolní prvky(2.7.6, 2.8) Vědět jak vytvořit názorný materiál (2.7.3) Vědět jak vytvořit názorný materiál (2.7.3)

Co by měl tedy autor e-learningového studijního materiálu: Umět vytvořit pro studenta atraktivní materiál (2.7.7) Umět vytvořit pro studenta atraktivní materiál (2.7.7) Umět psát čtivě (2.7.2) Umět psát čtivě (2.7.2) Motivovat žáka ke studiu (2.7.6, 2.9) Motivovat žáka ke studiu (2.7.6, 2.9) Vytvářet materiál interaktivní (1.5) Vytvářet materiál interaktivní (1.5) Ujednotit si s kolegy standardy materiálu (2.7.1) Ujednotit si s kolegy standardy materiálu (2.7.1)

Závěrem: Co je tedy nutné? Studijní materiál v LMS Ovlád nutí LMS Umět psát Di text Znalos t obsahu

Výhled A na co se můžete těšit v dalších modulech?

Modul 2 Moderní formy práce na Internetu, Moderní formy práce na Internetu, práce s informačními zdroji, efektivní vyhledávání ve zdrojích, práce s informačními zdroji, efektivní vyhledávání ve zdrojích, sdílení informací a nástroje pro kolaborativní přístup k výuce – wiki technologie, sdílení informací a nástroje pro kolaborativní přístup k výuce – wiki technologie, současné trendy v elektronické podpoře vzdělávání, současné trendy v elektronické podpoře vzdělávání, elektronické výukové materiály. elektronické výukové materiály.

Modul 3 LMS Moodle z pohledu pedagoga. LMS Moodle z pohledu pedagoga. Tvorba kurzu – základní dovednosti. Tvorba kurzu – základní dovednosti. Tvorba kurzu – struktura a prvky výukových materiálů (odkazy, adresáře, textová/HTML stránka). Tvorba kurzu – struktura a prvky výukových materiálů (odkazy, adresáře, textová/HTML stránka). Práce s aktivitami, způsoby jejich vyhodnocování. Práce s aktivitami, způsoby jejich vyhodnocování. Ukončení kurzu, archivace, opětovné zpřístupnění kurzu. Ukončení kurzu, archivace, opětovné zpřístupnění kurzu. Typické činnosti při tvorbě kurzu – příklady. Typické činnosti při tvorbě kurzu – příklady.

Kontakty Tutor modulu 1 - Tutor modulu 1 - Garant kurzu - Garant kurzu - Tutor modulu 3 – Tutor modulu 3 – Regionální centrum celoživotního vzdělávání, VŠB-TU Ostrava Regionální centrum celoživotního vzdělávání, VŠB-TU Ostrava Stránka projektu ELKEL: Stránka projektu ELKEL:

Děkujeme za pozornost Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního vzdělávání