Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_16 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
E C C E H O M O ABRAHA M BLOEMAERT * Gorinchem Utrecht 1651.
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Evropské malířství Rembrandt 1. část
Umění starověku – předřecké civilizace
Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část
Doba Charakteristika Znaky
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Klasické kultury Předřecké kultury v Egejské oblasti Antické Řecko
Baroko v Čechách Architektura raného baroka
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Itálie Francie Španělsko
Opakování Prověřování znalostí
Antický Řím Architektura.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antické Řecko Úvod Keramika.
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Evropské barokní sochařství
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Odraz antického dědictví v dějinách umění a architektury
Antický Řím Etruskové.
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Opakování Test znalostí
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Doplňkové informace a reprodukce
Nizozemské malířství 17. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Prověřování znalostí. Poznávací test.
Antický Řím sochařství.
Antické Řecko Architektura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Přednášející: PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Výtvarná výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_10_baroko Autor Křivonosková Kateřina.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Sochy Antika až 20. století
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Vizualizace obrazu Zadání:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
BAROKO významní představitelé
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Test znalostí na neznámých reprodukcích

 Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška citu a postřehu žáků, zároveň test znalosti rukopisu a postupů umělců baroka. Postup činnosti:  Studentům bude postupně promítnuto 10 neznámých malířských a sochařských děl umělců baroka, s jejichž tvorbou ale žáci seznámeni byli již v předešlých výukových hodinách. U každého díla se pokusí určit o jakého umělce se jedná a do jakého barokního proudu patří. Doporučené hodnocení:  Poznaný autor – 2 body  Správně určený barokní proud – 1 bod

3 4

5 6

7 8

9 10

 Správné řešení testu:  1 – Frans Hals, holandský barokní realismus  2 – Caravaggio – italský barokní realismus  3 – Nicolas Poussin – francouzský barokní klasicismus  4 – Rembrandt van Rijn – holandský barokní realismus  5 – Rembrandt ……..  6 – Claude Lorrain – francouzský barokní klasicismus  7 – Adrian Brouwer – holandský barokní realismus  8 – Matyáš Bernard Braun – český barokní radikalismus  9 – Vermeer van Delft – holandský barokní realismus  10 – Peter Paul Rubens – vlámský barokní radikalismus

Doporučené vyhodnocení testu  Maximální počet bodů je 30.  Dosažený počet bodů je pro učitele pouze orientační hodnotou pro posouzení, zda-li žáci pochopili principy barokního umění a osvojili si svébytný rukopis výrazných osobností této epochy.  Pokud dosažené hodnoty se pohybují v dolní polovině bodové škály, mělo by se přikročit k novému opakování a promítnutí ukázek barokní tvorby autorů, jejichž díla byla promítána v tomto testu.  Testy s nejvýše dosaženými body by měl vyučující dle vlastního uvážení ocenit známkou „výbornou“.

 Citování odborných informačních zdrojů  Obr. 1 Pijoan, José. Dějiny umění /7. Praha 1981: Odeon, str.  Obr. 2 dtto  Obr. 3 časopis  Obr. 4 Pijoan, José. Dějiny umění /7. Praha 1981: Odeon, str.  Obr. 5 dtto  Obr. 6 Kitson, Michael. Barok a rokoko. Praha 1972: Artia, str. 86  Obr. 7 dtto str. 92  Obr. 8 Neumann, Jaromír. Český barok. Praha 1969: Odeon, str. 113  Obr. 9 Pijoan, José. Dějiny umění /7. Praha 1981: Odeon, str.  Obr. 10 dtto