Austrálie a Oceánie - hospodářství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Austrálie a Oceánie - demografie
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Geografická charakteristika
Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
AUSTRÁLIE Hospodářství
Afrika – hospodářství Antonín Věžník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Indie leží v jižní Asii Tichý Oceán Tichý Oceán Tichý Oceán
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
VY_32_INOVACE_ 10 Asie - Jihozápadní Asie
(Francouzská Polynésie)
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
ZEMĚDĚLSTVÍ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Státy Oceánie.
Oceánie Mgr. Petr Krákík.
Austrálie a Oceánie – doprava a cestovní ruch, zahraniční obchod
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zemědělství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
INDONÉSIE Natálie Vašková.
Zemědělství Jižní Ameriky
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Oceánie.
Elektronická učebnice - II
PRIMÁRNÍ SEKTOR SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Austrálie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
OCEÁNIE.
OCEÁNIE.
Afrika – zahraniční obchod Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Austrálie a Oceánie – urbanizace
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
podle podobných přírodních podmínek rozdělujeme státy Jižní Ameriky do 3 oblastí: – andské země – horské lesy, výrazná výšková členitost – laplatské země.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OCEÁNIE.  Oceánii tvoří přibližně 1500 ostrovů v …………. oceánu  Rozloha: 0,8 mil km 2  Leží v …………… a …………………… podnebném pásu s vydatnými srážkami tropickém.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Martin Klepl Autor: Martin Klepl Číslo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Afrika – hospodářství Antonín Věžník
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
zpracovaný v rámci projektu
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
Austrálie a Oceánie - hospodářství
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Transkript prezentace:

Austrálie a Oceánie - hospodářství Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Ekonomická struktura Výrazná diferenciace Základ ekonomie Průmysl Austrálie a Nový Zéland vs. ostatní Oceánie Základ ekonomie Austrálie + Nový Zéland…relativně vysoký podíl zemědělství Průmysl Těžební – Nauru Petrochemie, metalurgie – Guam, Nová Kaledonie Služby Austrálie, Nový Zéland, Francouzská Polynésie OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Státy podle HDP Nejvyšší HDP + pořadí ve světě Nejnižší HDP + pořadí ve světě Austrálie……38000 USD (17.) 1. Tuvalu………….1600 (161.) Nový Zéland……...27700 (38.) 2. Mikronésie…….2200 (150.) Palau……………...8100 (95.) 3. Papua – N.Guinea…2300 (148.) Kiribati…………….5300 (111.) 4. Marshallovy o…….2500 (142.) Nauru……………..5000 (113.) 5. Šalomounovy o…..2600 (140.) Vanuatu…………..4800 (114.) 6. Fidži……………….3800 (130.) (podle: http://www.zemepis.com/hdp1.php , data z let 2002 – 2009) Bohaté X velmi chudé státy Příznivé přírodní podmínky = lepší místo pro život než např. Subsaharská Afrika OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Zemědělská produkce v Austrálii Value in millions of Australian Dollars: Commodity 2001-02 2002-03 2003-04 2004-05 2005-06(estimated) 2006-07 (forecast) Cattle and calves 6,617 5,849 6,345 7,331 7,082 6,517 Wheat 6,356 2,692 5,636 4,320 5,905 6,026 Milk 3,717 2,795 2,808 3,194 3,268 3,245 Fruit and nuts 2,333 2,408 2,350 2,640 2,915 Vegetables 2,269 2,126 2,356 2,490 2,601 2,715 Wool 2,713 3,318 2,397 2,196 2,187 2,138 Barley 1,725 984 1,750 1,240 1,744 1,624 Poultry 1,175 1,273 1,264 1,358 1,416 1,461 Lambs 1,181 1,161 1,318 1,327 1,425 1,348 Sugar cane 989 1,019 854 968 1,037 1,208 (podle: http://www.abs.gov.au/ ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

i (podle: http://www.mapsofworld.com/australia/images/australian-agriculture.gif ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Podíl zemědělské půdy v % (podle: http://www.organic-world.net/fileadmin/images/graphs/world/2008-oceania.jpg ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Plodiny Cukrová třtina Luštěniny Podzemnice olejná Kaučuk Přes 90% - australský Queensland, dále Fidži, Havaj Luštěniny Austrálie a Nový Zéland (zejm. hrách, sója) Podzemnice olejná Spíše lokální význam Kaučuk Papua – Nová Guinea Textilní a technické plodiny pěstovány v malé míře (podle: http://www.garten.cz/images_data/4939-cocos-nucifera.jpg ) Kokosové ořechy – kopra Nejdůležitější plodina Oceánie OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Pochutiny, koření, ovoce Káva, kakao, čaj Ve větší míře – Papua – Nová Guinea Koření Vanilka – Fr. Polynésie Zázvor – Fidži „kawa“ – droga připravovaná z pepřovníku Chmel – Austrálie, Nový Zéland Tropické ovoce Banány, ananasy – Havaj Papaya, mango, citrusy Ovoce mírného pásu (podle: http://www.novyvek.cz/clanky/papaja.jpg ) Austrálie a Nový Zéland Jablka, hrušky, broskve, meruňky, švestky NZ - kiwi OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Živočišná výroba Regionálně odlišná skladba Chov ovcí a skotu Austrálie, Nový Zéland Světový význam v chovu ovcí (vlna jde i do ČR) i skotu (Nový Zéland – 1.místo na světě) Chov skotu a prasat Melanésie, Mikronésie Chov prasat a drůbeže Polynésie Rybolov Velký význam pro státy Oceánie OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Produkce vybraných složek živočišné výroby (podle: www.abs.gov.au ) POLOŽKA 2007/08 2008/09 Hovězí maso (t) 536 128 524 264 Kuřecí maso (t) 209 376 210 724 Skopové (t) 107 762 108 589 Vepřové maso (t) 80 010 79 221 Mléko (mil. l) 2 348 2 332 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Chov ovcí v Austrálii (podle: http://www.jle.com/e-docs/00/04/1F/1D/texte_alt_jlesec00101_gr9.jpg ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Produkční typy regionů Smíšený rostlinno – živočišný S převahou živočišné produkce S převahou rostlinné produkce S převahou lesnické produkce OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

1. Smíšený rostlinno - živočišný a). Jihovýchod Viktorie, východ Nového Jižního Walesu Převaha pěstování pšenice a chovu mléčného skotu a ovcí Ječmen, oves, brambory, ovoce mírného pásu, dále chov prasat b). Jihozápad JZ cíp Z Austrálie Struktura podobná předešlému Plošně výrazně menší OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

2. S převahou živočišné produkce a). Jihovýchodní střed SZ Nového Jižního Walesu, JZ Queenslandu, JV Jižní Austrálie Dominuje chov ovcí na vlnu b). Západ Západ Z Austrálie Stejná specializace c). Sever Sever Z Austrálie, S Austrálie a Queenslandu Intenzivní chov jatečného skotu Queensland – významná produkce cukrové třtiny d). Nový Zéland Chov ovcí na maso i vlnu, mléčný skot Menší význam rostlinné produkce – pšenice, ječmen, brambory, ovoce, zelenina OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

3. S převahou rostlinné produkce a). Polynésie, Mikronésie, JV Melanésie Kokosová palma, tropické hlíznaté plodiny (taro, jamy, batáty, maniok Dále cukrová třtina a ovoce Chov vepřů, drůbeže, místy skotu Všeobecně rozšířený rybolov OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

4. S převahou lesnické produkce a). Nová Guinea a přilehlé ostrovy Pokračování asijského regionu Indonésie Lesy – přes 80% ostrovů Vysoká produkce plantážních stromových plodin (palma, kaučukovník, kakaovník, kávovník) Místy hlíznaté plodiny Chov prasat a rybolov OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Austrálie – zemědělský export (podle: http://www.dfat.gov.au/trade/negotiations/trade_in_agriculture.html) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Austrálie – zemědělský export (skladba komodit) (podle: http://www.dfat.gov.au/trade/negotiations/trade_in_agriculture.html) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222