14..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Sčítání a odčítání desetinných čísel
zpracovaný v rámci projektu
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
148,6 cm 154,2 cm 139,8 cm.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Desetinná čísla 2.část.
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Početní výkony s desetinnými čísly
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Počítáme s celými čísly
Pythagorova věta - výpočty
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Násobení a dělení desetinných čísel 10,100,1000
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
Násobení a dělení desetinných čísel
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
15..
Úkoly nejen pro holky.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Při násobení desetinných čísel číslem 100 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o dvě místa doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Matematika a její aplikace
Opakování 5. ročník Matematické operace
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
Téma: Násobení desetinných čísel
16..
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Násobení desetinných čísel
Odčítání desetinných čísel
Sčítání desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
zpracovaný v rámci projektu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Transkript prezentace:

14.

Vynásob: NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Násobení desetinného čísla přirozeným číslem: vynásobíme obě čísla (bez ohledu na desetinnou čárku), ve výsledku oddělíme odzadu tolik desetinných míst, kolik jich je v desetinném čísle Vynásob: 6 . 0,4 = počítáme jako 6 . 4 = 24 pak oddělíme 1 desetinné místo, které je v čísle 0,4 výsledek má 1 desetinné místo 6 . 0,4 = 2,4

3 . 0,07 = počítáme jako 3 . 7 = 21 pak oddělíme 2 desetinná místa, která jsou v čísle 0,07 výsledek má 2 desetinná místa 3 . 0,07 = 0,21 5 . 0,002 = počítáme jako 5 . 2 = 10 pak oddělíme 3 desetinná místa, která jsou v čísle 0,002 výsledek má 3 desetinná místa 5 . 0,002 = 0,010 = 0,01

Vynásob: 13,56 . 32 2712 4068 43392 13,56 . 32 čísla vynásobíme bez ohledu na desetinnou čárku ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich má desetinné číslo – tj. 2místa 433,92

Vynásob: NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Násobení desetinného čísla desetinným číslem: vynásobíme obě čísla (bez ohledu na desetinnou čárku), ve výsledku oddělíme odzadu tolik desetinných míst, kolik jich je dohromady v obou v desetinných číslech Vynásob: 0,6 . 0,4 = počítáme jako 6 . 4 = 24 v čísle 0,6 je jedno desetinné místo, v čísle 0,4 je jedno desetinné místo výsledek má 1 +1, tedy 2 desetinná místa 0,6 . 0,4 = 0,24

0,6. 0,09 = počítáme jako 6 . 9 = 54 0,6 má 1 des. místo a 0,09 má 2 des. místa výsledek má 1 +2 = 3 desetinná místa 0,6 . 0,09 = 0,054 0,05 . 0,008 = počítáme jako 5 . 8 = 40 0,05 má 2 des. místa a 0,008 má 3 des. místa výsledek má 2 + 3 = 5 desetinná místa 0,05 . 0,008 = 0,00040 = 0,0004

Vynásob: 51,27 . 0, 18 čísla vynásobíme bez ohledu na desetinnou čárku ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich mají obě desetinná čísla dohromady – tj. 2 + 2 = 4 místa 41016 5127 92286 9,2286

Pro násobení desetinných čísel platí stejná pravidla jako pro násobení přirozených čísel, tj. na pořadí činitelů nezáleží 0,8 . 0,2 = 0,16 stejně jako 0,2 . 0,8 = 0,16 b) aby se nám líp počítalo, můžeme činitele sdružovat do závorek 0,6 . 0,2 . 10 . 5 = (0,6 . 10) . (0,2 . 5) = 6 . 1 = 6 c) stejné činitele můžeme vytknout před závorku 0,2 . 0,4 + 0,2 . 0,6 = 0,2. (0,4 + 0,6) = 0,2 . 1 = 0,2