ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
PŘÍRODA neživá živá.
Urči, o kterou rostlinu se jedná
SAVCI.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Poznávání částí lidského těla.
Rostliny 1.třída.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
ČÁSTI TĚLA SEMENNÝCH R + KOŘEN
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Byliny a dřeviny – rozdělení, stavba
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
Třídění rostlin - stonek
ŽIVOČICHOVÉ.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
Rostliny podle stavby těla
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
PTÁCI.
Rostlinné orgány - stonek
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Opakování Ploštěnci.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Stonek autor: David Hainall.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Vypracovala: V. Černochová
VY_32_INOVACE_CH VZDUCH - prezentace
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Rostliny - opakování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Savci
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ROSTLINY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Vegetativní rostlinné orgány
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
Stonek.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy

květ listy stonek plod kořeny

Uměl bys popsat části dřevin? A co chybí? koruna květ větve plod listy stonek (kmen) kořeny

KOŘENY Upevňují rostlinu v půdě Přijímají vodu a živiny hlavní kořen s postranními kořeny svazčité kořeny

Některé rostliny mohou mít i další podzemní části cibule tulipán oddenek sasanka hlíza brambora

Kořeny dřevin mělce uložené kořeny smrk hlavní kůlový kořen borovice

STONEK Stonek dřevin je dřevnatý Stonek je nadzemní část rostliny, která nese listy a květy. Většinou se rozvětvuje. Proudí jím živiny. Keře kmen nemají, rozvětvují se hned u země Stromy mají kmen

Stonek bylin je dužnatý STVOL je stonek bez listů LODYHA je stonek s listy STÉBLO je dutý stonek s listy a s kolínky

LISTY Listy stromů vyrůstají z větví Listy bylin vyrůstají ze stonku nebo tvoří přízemní růžici Zajišťují dýchání Probíhá v nich fotosyntéza Jak se listy v průběhu roku mění

Stavba listů složený list jednoduchý list čepel řapík přisedlý list čepel je složená z více lístků jednoduchý list čepel řapík přisedlý list jednoduchý list bez řapíku

Identifikátor materiálu: ICT2-2/44 Anotace   Žák se seznámí se stavbou těla rostlin; podrobněji s kořeny, stonky a listy Autor Mgr. Lenka Macháčková Jazyk   Čeština   Očekávaný výstup   Roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků. Orientuje se v systému živé přírody. Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova stavba rostlin, koře, stonek, list Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity  Výklad Cílová skupina  Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina 8 – 9 let / 3. ročník Celková velikost  4,18 MB – PowerPoint

Použité obrázky: Učebnice Prvouka pro 3. ročník – 2. díl Použité obrázky: Učebnice Prvouka pro 3.ročník – 2.díl. Alter 1998 exoticke-ovoce.coajak.cz cuketka.cz skolakov3a.sweb.cz http://www.google.cz/imgres?q=strom&hl=cs&safe=active&gbv=2&biw=1366&bih=587&tbm=isch&tbnid=J39BI-jqgcEOdM:&imgrefurl=http://www.isumava.cz/view.php%3Fnazevclanku%3Dstrom-zivota%26cisloclanku%3D2007050004&docid=oDws7Zk-Ix438M&imgurl=http://www.isumava.cz/storage/200705091152_strom-700.jpg&w=700&h=525&ei=Z6otT6WwE5K3hAeXrvDqCg&zoom=1&iact=rc&dur=250&sig=117619925654344895926&page=1&tbnh=117&tbnw=153&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:9,s:0&tx=76&ty=57 http://www.google.cz/imgres?q=strom&hl=cs&safe=active&gbv=2&biw=1366&bih=587&tbm=isch&tbnid=OTQXefPdxQgZmM:&imgrefurl=http://www.mulouny.cz/zivotniprostredi/index.php%3FItemid%3D56%26id%3D38%26option%3Dcom_content%26task%3Dview&docid=2ktBNCNLnZ4kqM&imgurl=http://www.mulouny.cz/zivotniprostredi/images/stories/pamatne_stromy/8_pm_strom.JPG&w=880&h=660&ei=Z6otT6WwE5K3hAeXrvDqCg&zoom=1