28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000 < > = Pomocí číselné osy porovnej čísla: 200___800 640___230 500___300 350___317 400___400 205___220 300___100 713___317 Ze dvou čísel znázorněných na číselné ose je větší číslo znázorněno vpravo od čísla menšího. Autor: Mgr. Dana Krenková
28.2 Co už víme < < > < < > Porovnej čísla: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 28.2 Co už víme Porovnej čísla: Doplň čísla nebo znaky: 20___80 64___23 50___30 35___31 40___40 25___22 30___100 71___31 18___81 56___65 47___47 92___29 20 < ___ ___ > 23 50 > ___ ___ < 31 40 > ___ ___ = 78 30 < ___ ___ > 65 12___85___ 90 53___61 > ___ 49___49 < ___ 97___79___ 67 < < > < < >
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 28.3 Co si řekneme nového Čísla můžeme také porovnávat pomocí jejich zápisu. Porovnej čísla: 650___580 675___591 Číslo 650 má více stovek než číslo 580. Proto 650 > 580. Číslo 675 má více stovek než číslo 591. Proto 675 > 591. 350___360 358___363 Čísla 350 a 360 mají stejně stovek, ale číslo 360 má více desítek než číslo 350. Proto 350 < 360. Proto také 358 < 363. 728___722 Čísla 728 a 722 mají stejně stovek i desítek, ale číslo 728 má více jednotek. Proto 728 > 722.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 28.4 Procvičení Výstavu obrazů navštívilo v pondělí 127 návštěvníků, v úterý 268 , ve středu 434 , ve čtvrtek 365 , v pátek 760, v sobotu 741 a v neděli 760 návštěvníků. Ve kterém dni byla návštěvnost největší a kdy byla nejmenší? Seřaď dny podle návštěvnosti. __________________________________________________________ V sadu bylo v pondělí sklizeno 721 kg ovoce, v úterý 664 kg, ve středu 560 kg, ve čtvrtek 650 a v pátek 709 kg. Ve kterém dni sklidili nejvíce a ve kterém dni sklidili nejméně ovoce? Seřaď dny podle množství sklizeného ovoce. __________________________________________________________
28.5 Procvičení Porovnej čísla: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 28.5 Procvičení Porovnej čísla: 260___280 644___723 306___390 167___146 570___630 359___331 268___286 987___987 490___840 258___522 503___550 579___975 320___160 719___731 920___902 289___189 Doplň čísla nebo znaky: 290 ___ 380 ___ > 239 570 ___ 450 ___ < 314 430 ___ 650 ___ = 786 370 ___ 370 ___ < 605
28.6 Procvičení Nakupujeme hračky. 250 Kč 350 Kč 580 Kč 128 Kč 620 Kč Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 28.6 Procvičení Nakupujeme hračky. 250 Kč 350 Kč 580 Kč 128 Kč 620 Kč 199 Kč Za nákup hraček pro mateřskou školu je možno vydat více než 300 Kč a méně než 1000 Kč. Navrhni možnosti nákupu. Zapiš názvy hraček od nejlevnější po nejdražší. __________________________ ________________________________________________________________ Chceš koupit jednu hračku a máš 500 Kč. Kterou hračku si můžeš vybrat?
> = 28.7 CLIL smaller bigger the same Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 28.7 CLIL > smaller bigger = the same
28.8 Test znalostí Který příklad je správně? 240 < 230 460 > 640 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 28.8 Test znalostí Který příklad je správně? 240 < 230 460 > 640 710 < 711 306 > 306 Kam můžeš doplnit číslo 270 ? 360 > ___ 310 < ___ 560 < ___ 720 = ___ Který příklad není správně? 180 > 108 200 < 400 890 > 89 930 < 390 Kam nemůžeš doplnit číslo 420? 500 > ___ 990 > ___ 420 = ___ 330 > ___ Správné odpovědi: c d a Test na známku
Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 28.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 2. díl. Praha: Alter, 2006. Obrázky z databáze klipart.
28.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 28.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Porovnávání čísel, obor čísel 1 – 1000. Anotace Prezentace popisující porovnávání čísel v oboru 1 - 1000.