Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Základní matematické dovednosti Číslo DUMu: VY_42_INOVACE _23_03 Název DUMu: Zaokrouhlování přirozených čísel Pro obor vzdělávání: E/01 Opravářské práce Předmět: Matematika Ročník: 1. Autor: Bc. Vladimír Kopal Datum:
Střední škola Oselce Zaokrouhlování přirozených čísel
Střední škola Oselce Často se setkáváme s číselnými údaji, které nepotřebujeme znát přesně. Např. při posledním sčítání lidu (v r. 1990) napočítali ve městě obyvatel. V běžném životě však stačí znát pouze přibližný údaj, a proto čísla zaokrouhlujeme: = Čteme: se po zaokrouhlení rovná nebo se přibližně rovná Pamatujte: Zaokrouhlit číslo znamená určit jeho přibližnou velikost. Přirozená čísla zaokrouhlujeme na desítky, stovky, tisíce atd.
Střední škola Oselce 0 10 DOLŮ NAHORU DOLŮ NAHORU Např.: Zaokrouhlete na desítky
Střední škola Oselce 1. Číslo zaokrouhlete: a) na desítky b) na stovky c) na tisíce
Střední škola Oselce 2. Zaokrouhlete: a) 674 na stovky b) na stovky c) na desítky
Střední škola Oselce 2. Zaokrouhlete: a) 674 na stovky b) na stovky c) na desítky
Střední škola Oselce 3. Napište alespoň pět čísel, jejichž zaokrouhlením na desítky dostaneme číslo 520. Vyznačte tato čísla na číselné ose. Řešení:
Střední škola Oselce Děkuji za pozornost!
Střední škola Oselce Zdroj materiálů: KEBLOVÁ, Alena; VOLKOVÁ, Jana. Matematika pro 1. až 3. ročník odborných učilišť: aritmetika-algebra. Praha: Septima, 2002, ISBN Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí autor uvedený na titulním snímku.