zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Matematika a její aplikace
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: prosinec.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tvorba číselných výrazů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika NázevSinus - cvičení Klíčová slova Goniometrické funkce,
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Sčítání, odčítání mocnin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
9..
Matematika a její aplikace
DESETINNÁ ČÍSLA Zaokrouhlování.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_105.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 9 NázevZemepis_obyvatelstva_zdrojedat.
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
Početní operace s celými čísly
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Zaokrouhlování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Zaokrouhlování desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): leden 2013 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
VY_32_INOVACE_12_ Zaokrouhlování čísel do
Zaokrouhlování desetinných čísel
Číslo v digitálním archivu školy
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Zaokrouhlování desetinných čísel.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Matematika 6 Název Desetinná čísla_2 Klíčová slova desetinná čísla, zaokrouhlování Pomůcky dataprojektor Druh interaktivity výklad, cvičení Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 1 vyučovací hodina Velikost 582 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

DESETINNÁ ČÍSLA 2 Zaokrouhlování Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592 Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2011

OBSAH Zaokrouhlování na jednotky Zaokrouhlování na desetiny Zaokrouhlování na setiny Zaokrouhlování na tisíciny

ZAOKROUHLOVÁNÍ Při zaokrouhlování se řídíme číslicí stojící hned za číslicí řádu, na který zaokrouhlujeme. Je-li touto číslicí 0, 1, 2, 3, 4 ponecháme zaokrouhlovanou číslici beze změny. Je-li touto číslicí 5, 6, 7, 8, 9 zvětšíme zaokrouhlovanou číslici o jednu.

Zaokrouhlování na jednotky x x x x x , x x x x x řídíme se touto číslicí Například: 82,6 = 83 82,18 = 82 63,2 = 63 63,506 = 64 Zaokrouhlete na jednotky: 15,899; 105,02 . . . . Výsledky: 16 ; 105

Zaokrouhlování na desetiny x x x x x , x x x x x řídíme se touto číslicí Například: 82,63 = 82,6 82,185 = 82,2 63,277 = 63,3 63,506 2 = 63,5 Zaokrouhlete na desetiny: 15,899; 105,02 . . . . Výsledky: 15,9 ; 105,0

Zaokrouhlování na setiny x x x x x , x x x x x řídíme se touto číslicí Například: 82,637 = 83,64 82, 182 2 = 82,18 63,371 6 = 63,37 63, 506 27 = 63,51 Zaokrouhlete na setiny: 15,820 3; 105,079 . . . . Výsledky: 15,82 ; 105,08

Podobným způsobem postupujeme při zaokrouhlování na tisíciny, desetitisíciny atd. Cvičení: Zaokrouhlete číslo 1 928,374 65 a) na jednotky b) na desetiny c) na setiny d) na tisíciny e) na desetitisíciny a) 1 928 b) 1 928,4 c) 1 928,37 d) 1 928,375 e) 1 928,374 7

a) 0,8 b) 0,52 c) 1,5 Cvičení pro bystré hlavy a) 2,3 = 2,3 Napište alespoň tři čísla, jejichž zaokrouhlením dostaneme číslo a) 0,8 b) 0,52 c) 1,5 Cvičení pro bystré hlavy Místo smajlíka doplňte číslici tak, aby platil vztah. Určete všechny možnosti a) 2,3 = 2,3 b) 4,8 = 4,9 c) 0,55 = 0,60 a) např. 0,75; 0,81; 0,834 5 b) např. 0,518 8; 0,523 8; 0,524 89 c) např. 1,47; 1,493; 1,54 a) 0, 1, 2, 3, 4 b) 5, 6, 7, 8, 9 c) 5, 6, 7, 8, 9 . . .

METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3 Úvodní strany, povinné údaje, obsah. Výklad učiva proložený řešenými příklady a příklady na procvičení Slide možno použít pro zápis do sešitu, diskusi s žáky, procvičení probírané látky, opakování. str. 9 Cvičení je možné zadat žákům jako skupinovou nebo samostatnou práci, lze je použít také jako zadání soutěže mezi skupinami žáků s následnou prezentací výsledků, rozborem všech řešení a vyvození závěrů str. 10 – 11 Metodické poznámky, zdroje. Slide 4 – 9 může učitel využít pro výše uvedené činnosti dle vlastního uvážení.

POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, 1997. 191 s. ISBN 80-902382-0-3. ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, 1997. 88 s. ISBN 978-80-7196-143-7. PůLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MüLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, 2007. 135 s. ISBN 978-80-7235-364-4.