5.Měření trhu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Finanční analýza Michal Šimek, 4. A/1.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Ekonomická funkce nelineární v parametrech Logistická křivka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Cena v pojetí marketingu
3.Analýza ziskovosti a marketingové produktivity
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
9.Strategické marketingové plány
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
Podniková ekonomika Personální činnost.
4.Analýza trhu.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
2.Marketingové prostředí
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Finanční analýza.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Prosperita organizace
Benson Oak: Plány na rozvoj společnosti Setkání s novináři KK Central, Praha 22. květen 2008 | 14:00 hod. CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Personální plánování.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Finanční výkazy obchodních společností
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Případová studie Klasik teoretická východiska
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Populační odhady a projekce
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomická dimenze sociálního vyloučení
Marketingový systém řízení
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

5.Měření trhu

Význam měření trhu Hodnocení konkurenceschopnosti společnosti Vytvoření podkladu pro finanční plán – odhad příjmů společnosti Sestavení podkladu pro stanovení strategie společnosti na základě potenciálu trhu a potenciálu prodeje

Obsah měření trhu Absolutní ukazatelé trhu Relativní ukazatelé trhu Absolutní potenciál trhu Relativní potenciál trhu Základní typy prognóz Základní prognostické metody

5.1 Absolutní ukazatelé trhu velikost trhu potenciál trhu prognóza trhu velikost prodeje potenciál prodeje prognóza prodeje

Schéma struktury absolutních ukazatelů trhu Budoucnost Minulost, současnost max odhad Jeden dodavatel Velikost prodeje Potenciál prodeje Prognóza prodeje Všichni dodavatelé Velikost trhu Potenciál trhu Prognóza trhu

Schéma měření absolutních ukazatelů trhu Objem prodeje (Kč) Potenciál trhu Prognóza trhu Propad primární poptávky Velikost trhu Propad selektivní poptávky Potenciál prodeje Prognóza prodeje Velikost prodeje čas

Vývoj trhu personálních počítačů Potenciál trhu horní limit poptávky uspokojitelné všemi dodavateli na daném relevantním trhu Vývoj trhu personálních počítačů Potenciál trhu Počet PC (mil.ks) Difúze Penetrace trhu

Potenciál trhu a současná tržní poptávka Max.počet potencionálních zákazníků vysoké náklady bez užitné hodnoty Nevyužitá tržní příležitost nepoužitelnost nedostupnost neznalost Současná tržní poptávka Proniknutý trh

Bariéry nevyužití tržního potenciálu neznalost potenciální zákazníci neví o výrobku nebo nechápou užitné hodnoty výrobku dostupnost potenciální zákazníci znají výrobek, jsou schopni a ochotni ho koupit, ale výrobek v dané geografické lokalitě není k dispozici nepoužitelnost ačkoliv zákazníci si mohou dovolit koupit výrobek a chápou jeho přínos, nemají dostatek znalostí a zdrojů, jak ho použít

Bariéry nevyužití tržního potenciálu bez užitné hodnoty klíčová užitná hodnota výrobku není pro většinu potenciálních zákazníků významná vysoké náklady nemohou si výrobek dovolit koupit z důvodu nízké kupní síly

5.2 Relativní (poměrové) ukazatele trhu Tržní podíl (TP) TP = velikost prodeje/velikost trhu Penetrace (PN) PN = velikost trhu/potenciál trhu Prognóza TP (PTP) PTP=Prognóza prodeje/prognóza velikosti trhu

5.2.1 Penetrace trhu penetrace trhu vyjadřuje, jaký podíl z celkového počtu domácností vlastní daný výrobek (v případě výrobků dlouhodobé spotřeby), v tomto případě nás zajímá vlastnictví výrobku, ne jeho pouhý nákup penetrace trhu může rovněž vyjadřovat, jaký podíl z celkového počtu domácností pravidelně nebo příležitostně nakupuje daný výrobek (jedná se o výrobek krátkodobé spotřeby např. cornflakes) penetrace trhu se udává v procentech