Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_17_01_03 Název materiálu Opakovací test – Lidová tvorba Jméno vyučujícího Olga Holoubková Třída 6.D Předmět Hudební výchova Datum vytvoření
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Tématický okruh: Opakovací test – Lidová tvorba Určeno pro: 6. ročník Anotace: Žáci prověří své znalosti z lidové tvorby západní a východní oblasti Čech a hudebně výrazových prostředků.
SOUHRNNÉ OPAKOVÁNÍ I.
Jaká by to hanba byla ROZTŘIĎTE PÍSNĚ NA LIDOVÉ A UMĚLÉ. Ztratila sem kajdu A vy páni muzikanti Tancuj, tancuj, vykrúcaj Tráva neroste Dělání Na rozlúčení Slavíci z Madridu Malé kotě Červená řeka Stánky Tři kříže
Červená řeka ROZTŘIĎTE PÍSNĚ NA LIDOVÉ A UMĚLÉ. Ztratila sem kajdu Slavíci z Madridu Tancuj, tancuj, vykrúcaj Tři kříže Dělání Na rozlúčení Tráva neroste Malé kotě Jaká by to hanba byla Stánky A vy páni muzikanti LIDOVÉ UMĚLÉ
JAKÝ JE ROZDÍL MEZI LIDOVÝMI PÍSNĚMI ZÁPADNÍ OBLASTI ČECH A VÝCHODNÍ OBLASTI ČECH? ZÁPADNÍ OBLAST ČECH VÝCHODNÍ OBLAST ČECH instrumentální hudba durové, 2/4 a ¾ takt v době baroka a klasicismu ovlivnily zámecké kapely Ha ty svatyj Vavřinečku vokální hudba durové i mollové bohatě rytmicky členěné náladové, častá změna tempa Vínečko bílé
UPOŘÁDEJTE VZESTUPNĚ PO SOBĚ JDOUCÍ INTERVALY.
VYJMENUJTE HUDEBNĚ VÝRAZOVÉ PROSTŘEDKY. MELODIE HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE RYTMUS
NAJDĚTE DVOJICE, KTERÉ K SOBĚ PATŘÍ. MELODIE RYTMUS HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE narůstání napětí opak, protiklad spojen s momentem překvapení vyjádření síly zvuku různé zvuky hudebních nástrojů pořadí různě pospojovaných akordů pořadí různě dlouhých not a pomlk řada tónů uspořádaná tak, že ji vnímáme jako písničku
NAJDĚTE DVOJICE, KTERÉ K SOBĚ PATŘÍ. MELODIE RYTMUS HARMONIE HUDEBNÍ BARVA DYNAMIKA KONTRAST GRADACE narůstání napětí opak, protiklad spojen s momentem překvapení vyjádření síly zvuku různé zvuky hudebních nástrojů pořadí různě pospojovaných akordů pořadí různě dlouhých not a pomlk řada tónů uspořádaná tak, že ji vnímáme jako písničku
UVEĎTE, KTERÝ HUDEBNĚ VÝRAZOVÝ PROSTŘEDEK PŘEVLÁDÁ V POSLECHOVÝCH UKÁZKÁCH. Krzysztof PENDERECKI Igor STRAVINSKIJ F. MENDELSSOHN- BARTHOLDI Odkaz ke skladbám: CD k učebnici Hudební výchova pro 6. ročník ZŠ (A. Charalambidis, J. Pilka a kol.) – ukázky č. 5, 3, 2 BARVA MELODIE RYTMUS Obr. 1Obr. 2 Obr. 3
OBR. 1 OBR. 2 OBR. 3 CHARALAMBIDIS, Alexandros, Lukáš HURNÍK, Zbyněk CÍSAŘ a Jiří Pilka DALIBOR MATOŠKA. Hudební výchova pro 6. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: SPN, ISBN OSTATNÍ OBRÁZKY zdroj Microsoft office_2010, licence zakoupena školou v roce 2011