Ondřej Macháček KSCB_034 18. 4. 2013 Korupce v Číně: grassroot reakce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to jsem? Where am I?. Už jsem v tomhle obchodě někdy byl? Have I been in this store before?
Advertisements

Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
Jak se mu říká? What is he called?.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Transport (8. ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Článek 120 – 150 slov.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nezapomeň co musíš udělat don't forget what you have to do.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Gender Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Young CYBER Lions 2015 INTEGRATED SOCIAL MEDIA CAMPAIGN TEMPLATE of your submission (Do not include this slide into your presentation. Start straight with.
Sport By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Hobby By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_13_London (13) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_32_Guess_the_job.
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
System of government Tematická oblast Angličtina: The USA
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
Angličtina: Martin Luther King
Zvířata (animals, pets) B2
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
What do you have to think about when planning something?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Present simple and present continuous
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
LONDON´S BURNING - práce s textem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
Transkript prezentace:

Ondřej Macháček KSCB_ Korupce v Číně: grassroot reakce

Obsah Korupce v Číně Jsou Číňané spokojeni s bojem proti korupci? Letáková akce v Henanu Stély v Shandongu „Weibophobia“ Závěr

Korupce v Číně Podle Transparency International získává Čína hodnotu pouze 39 (0 = highly corrupted, 100 = non-corrupted). Slovensko 50. Korupce:zpronevěra zanedbání povinností manipulace s předpisy nedovolené ovlivňování obchodů zneužití úředních pečetí a razítek přijetí nepatřičného daru (!) Průvodní jev: ztráta důvěry (implikace pro vládu -> kampaně) 2008: 79% důvěra ve společnosti, 2013: 50%

Jsou Číňané spokojeni s bojem proti korupci? Náměstek Národního úřadu pro prevenci korupce: „72,7% obyvatel je spokojeno s bojem proti korupcí“, přičemž tato důvěra neustále roste „83% obyvatel souhlasí, že korupce byla do jisté části potlačena“ Postup o tři příčky v žebříčku TI považováno za obrovský úspěch V letech bylo potrestáno (?) 4,2 milionu úředníků za porušení „disciplíny strany“ (?) z toho za korupci (?) jen v posledních 9 letech Reakce netizens: yaowei_ 姚斯: My ass! yaowei_ 姚斯 曼子要学术: Our country’s statistics are always so full of humor. 曼子要学术 选矿人: This is so Top News, can you be any more deceitful? Today is not April Fools’ Day, is it? Top News 九夜楼兰叹: This must be an internal survey. 九夜楼兰叹 Soundless_SH : How does the Bureau of Corruption Prevention prevent corruption inside Bureau of Corruption Prevention? Soundless_SH Reakce na neustupující korupci: vlastní iniciativy

Letáková akce v Henanu Několik měst v provincii zaplavily letáky upozorňující na korupci státních (lokálních) úředníků. Korupce obrovských rozměrů Obvinění na dané úrovni nepomáhá, apel na vyšší (lokální) úroveň naopak vede ještě k perzekuci jedince Reakce Problematika: Snaha spíše o obrodu společnosti než vykořenění korupce „undisclosed private assets, keeping mistresses and illegitimate children, and the private use of government vehicles“

Letáková akce v Henanu

Stély v Shandongu Iniciativa Zhang Xiufang „sbírka případů zkorumpovaných úředníků“, monumenty za ¥3 000, Reakce místního předáka (15 dní odnětí svobody, ¥1 000 pokuta), reakce médií „They must have a black heart, why else would they fear me or the monument?“ „The only goal was to alert people not to walk the wrong way“

Stély v Shandongu

Weibophobia Oficiální ambiguita vůči Weibo a dalším platformám Možnost upozorňovat vládu na korupci na nejnižších úrovních vs. potenciál takovéto platformy Útoky na jednotlivce nebo vládu? Je někdo čistý? Špatné informace a následky. Oficiální aktivita na síti. 贵 sir: “They fear because none of them is clean.” 贵 sir 张敏编辑 : “They fear because they’ve never experienced people’s power of supervision in a democracy.” 张敏编辑 Xinhua News: “Weibo has made great contributions to the war against corruption. It helps to check and supervise power abuse. Officials’ fear of Weibo is at heart a fear of their power being limited. To use power with reverence is the only way to cure Weibophobia.” 老烟鬼 qq: “Officials fear not law but Weibo. What a great news! Weibo has become a key weapon to supervise power.” 老烟鬼 qq

Závěr Grassroot iniciativy jako skutečná možnost něco změnit? Centrální x lokální vláda clash Peking často takovéto aktivity podporuje Čína opět rozdrobená? Weibo jako skutečný mobilizační prostředek?

Zdroje weibophobia weibophobia satisfied-with-crackdown-on-corruption-netizens-my-ss/ satisfied-with-crackdown-on-corruption-netizens-my-ss/ xiufang-62-hailed-as-anticorruption-hero.html anti-corruption-campaign-draws-panicked-response html Transparency international 02/18/content_ htm 02/18/content_ htm and-corruption-are-low/