DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Interaktivní cesta Moravským krasem přes Pálavu a Brno,
Advertisements

NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Voda ve všech skupenstvích
Řešení komunálního odpadu v městech a obcích
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Den Země – svátek planety
Přírodní rezervace na území Ostravy
Ptáci v okolí lidských sídel
Organizace ochrany přírody v ČR
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
Potravní vazby rostlin a živočichů
DOMÁCÍ EKOLOGIE – nadměrná spotřeba
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Domácí ekologie – pitná voda
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Význam hub a mechů v ekosystému
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Třídění rostlin - stonek
ODPADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Evropa: západní Evropa
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Stavba těla hub, rozmnožování
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
DEN ZEMĚ TEST.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
LÁTKY A TĚLESA.
Elektroodpad… Je vysloužilé elektrozařízení, kterého se chceme zbavit… Jedná se o všechna zařízení, která fungují na elektrický proud nebo na baterky…
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceDruhy.
Průmyslové kompostování: dostupné technologie a jejich vlastnosti
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Gastronomická zařízení – ukládání obalů a odpadů
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Člověk a jeho svět Chování v přírodě.
Transkript prezentace:

DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.12 Vzdělávací oblast: odpady - separace, recyklace, nebezpečný odpad Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: sedmý ročník základní školy

Desatero domácí ekologie Souhrn pravidel ohleduplného jednání, jejichž dodržování by mělo zabránit plýtvání přírodními zdroji a podpořit ochranu přírody v místě bydliště Pod heslem SKROMNĚJŠÍ ŽIVOT – KRÁSNĚJŠÍ SVĚT Přehlednou příručku naleznete na internetu: http://www.ekoporadna.cz/files/publikace/desatero_web.pdf

Odpad Definice: Předmět, který pro člověka ztratil užitnou hodnotu Příklad: obal od výrobku, odřezky a kapaliny zbylé po výrobě, ale také výrobek samotný se časem stane odpadem Lidská společnost produkuje ohromné množství odpadu a tak se firmy snaží hledat šetrnější výrobní postupy a podporují recyklaci [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://en.wikipedia.org/wiki/File:Recycling_symbol.svg >

Typy odpadu Pevné/kapalné Recyklovatelné/nerecyklovatelné (není možnost dalšího využití) Nebezpečné/ostatní Dle původu vzniku: komunální, zemědělské, stavební, zdravotnické, průmyslové

Recyklace Z anglického slova recycling (vrácení zpět do procesu) Opětovným využíváním odpadu šetříme životní prostředí S recyklací úzce souvisí třídění odpadu (separace), obyvatelé některých zemí třídí většinu odpadu Dělení: přímá recyklace – opakované využití bez dalších úprav nepřímá recyklace – nutné znovuzpracování opadu [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://en.wikipedia.org/wiki/File:2008-07-12_Durham_recycling_bins_at_the_curb.jpg>

Recyklace Jaké znáte recyklovatelné materiály? [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://en.wikipedia.org/wiki/File:Recycletree.jpg>

Recyklace Jaké znáte recyklovatelné materiály? papír, textilie, sklo, kovy, plasty, bioodpad, olej Separace - znamená vytřídění odpadu dle typu materiálu V ČR třídíme hlavně sklo, papír, plasty a místy se také objevují kontejnery na elektrická a elektronická zařízení Některé firmy se specializují na zpětný odběr elektrozařízení V ČR se při nákupu k ceně elektrospotřebičů započítává recyklační poplatek, který má zkratku PHE [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://en.wikipedia.org/wiki/File:Recycletree.jpg>

Likvidace odpadů Některý odpad nelze opakovaně použít, takže je pomocí moderních technologií bezpečně zlikvidován Tekutý odpad prochází čističkou odpadních vod Tuhé opady často končí na skládkách – toto řešení je ale nešetrné vůči životnímu prostředí, nákladné na prostor. Vzniká problém zápachu a průsakových vod. Šetrnější způsob je spalování odpadu za extrémně vysokých teplot, čímž se dosáhne redukování objemu odpadu až na jednu desetinu Pro organické odpady je nejvhodnějším způsobem kompostování, rozloženou hmotu využijeme

Znáte odpověď? ČR byla v recyklaci jednoho typu odpadu nejlepší v Evropě. Víte, kterého? Poznáte, co patří do kterého kontejneru? [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://en.wikipedia.org/wiki/File:Recycletree.jpg>

Znáte odpověď? ČR byla v recyklaci jednoho typu odpadu nejlepší v Evropě. Víte, kterého? ČR byla nejlepší ve třídění a recyklaci plastu. Poznáte, co patří do kterého kontejneru? Papír – plast – nebezpečný odpad – komunální odpad – bioodpad – barevné sklo [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://en.wikipedia.org/wiki/File:Recycletree.jpg>

Konzumní společnost Dává přednost materiálním hodnotám nad hodnotami duchovními -> vysoká spotřeba (konzumace) Vede ke zbytečné spotřebě nad rámec potřeby Konzumní společnost pak také produkuje více odpadů a větší mírou poškozuje životní prostředí Velký rozdíl mezi západním světem a rozvojovými zeměmi Nadměrná spotřeba zatěžuje životní prostředí, plýtvá zdroji [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mall_culture_jakarta36.jpg>