Tramvaje: Škoda 15T.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrické stroje - transformátory
Advertisements

Historie Vítr Větrné motory Využívání větrných motorů
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Indukční stroje 5 jednofázový motor.
Stejnosměrné motory v medicínských aplikacích
Trolejbusy: Škoda Electric
Chladící systémy vozidla
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Elektromotor a třífázový proud
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
Stejnosměrné motory se samonosným vinutím
Indukční stroje 3 jednofázový motor.
Elektrické motory a pohony
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Modelování a simulace podsynchronní kaskády
Firemní profil Kogenerační jednotky micro
Trolejbusy: 14Tr.
PRO MILOVNÍKY STARÝCH STROJŮ
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Synchronní stroje III. Synchronní motor.
Lineární krokový motor Lineární synchronní motor
Ovládání budov Josef Bardoň Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce EU.
Vývoj elektročásti mikroturbín na ČVUT
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
PROPORCIONÁLNÍ TECHNIKA V HYDRAULICE Seminář 4. června 2014
Energetika.
Baterie (110V) pojistka + pólu; pojistka - pólu Pružinovka bílý terč s křížem nedefinovaný stav může být zabržděno i odbržděno.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
Výuka předmětu automobily
Stejnosměrné motory se samonosným vinutím
Tel , Fax ☺ ☺ DISAM SAFETY, s.r.o., HAVÍŘOV, Podlesí, Aloise Jiráska.
Produktová prezentace
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
VY_32_INOVACE_11-16 Mechanika II. Tuhé těleso – test.
KOTOUČOVÉ PILY II..
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
mobilní kontejnerové nůžky
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
RUČNÍ FRÉZKY.
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Všestranně využitelný stroj
Konstrukční uspořádání
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
Tramvajová vozidla.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
Company LOGO 494/2, Ostrava, Czech Republic ELEKTROBUS SOR EBN 10,5.
Ing. Milan Krasl, Ph.D. Ing. Milan Krasl, Ph.D. Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Indukční stroje 1 konstrukce.
Stanoviště:Náměstí Republiky
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
SDP – Autobusová skupina
Měniče napětí.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
SROVNÁNÍ KONCEPCÍ TRAMVAJOVÝCH VOZIDEL
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
Transkript prezentace:

Tramvaje: Škoda 15T

Obecné informace Jednosměrná tramvaj konstruovaná speciálně pro Prahu 3 články Petr Sýkora V1

Pohled cestujícího 61 míst k sezení 239 míst k stání – 8 osob/m3 1 místo pro kočárek/invalidní vozík Výška podlahy nad TK: 350 mm/450mm, beze schodů - nízkopodlažnost 100% vmax 60 km/h Petr Sýkora V1

Mechanika Délka vozidla 31400 mm přes nárazníky Šířka vozidla 2460 mm Výška 3600mm Otočné podvozky – vnitřní typu Jacobs, tedy pod spoji článků Články navzájem otočně spojeny Uspořádání pojezdu Bo´Bo´Bo´Bo Petr Sýkora V1

Podvozek Pojezd s volnými koly Kola nejsou spojena společnou osou v tuhou nápravu Kola jsou uložena v nápravnici, která zajišťuje jejich vzájemnou geometrickou polohu Ve výšce osy kol podlaha prostoru pro cestující Jízdní vlastnosti tohoto typu pojezdu Petr Sýkora V1

Brzdy EDB rekuperační / do odporu Hlavní provozní brzda Elektrohydraulická kotoučová s brzdovými kotouči na discích kol Parkovací, nouzová Přítlačná síla destiček vyvíjená pružinou, odbrzdění hydraulicky Elektromagnetická kolejnicová napájená z baterií Nouzová Petr Sýkora V1

Pohon Každé kolo pohání jeden TM, mezi koly není mechanická vazba TM uloženy příčně vně kol na pomocném rámu Přenos točivého momentu na kolo bez převodovky Spojení TM a kola pomocí krátké pružné spojky Petr Sýkora V1

Elektrická výzbroj Trakce: 4 podvozky x 4 synchronní TM = = 16 synchronních TM napájených přes 16 napěťových střídačů osazených IGBT Měnič pro pomocné pohony a nabíjení akumulátorové baterie Akumulátorová baterie Vše umístěno na střeše Petr Sýkora V1

Rozmístění trakčních komponent Petr Sýkora V1

Trakční motor Trojfázový synchronní motor buzený permanentními magnety ze vzácných zemin Typ HLU 3436P/44VA Jmenovitý výkon Pn = 46,6kW Jmenovité napětí Un = 3 x 387V Jmenovitý proud In = 149A Jmenovité otáčky nn = 196ot/min Maximální otáčky nmax = 706ot/min Třída izolace H Krytí IP55 Chlazení kapalinové, IC37W Hmotnost 252kg Petr Sýkora V1

Trakční motor Petr Sýkora V1

Trakční motory v podvozku Foto: David Dienstbier Petr Sýkora V1

Trakční měnič Společný kontejner TJ1.1 pro jeden podvozek ~ čtyři trakční motory Čtyři trakční střídače osazené IGBT – chlazení vzduchem Brzdový odporník Chladič chladicí kapaliny trakčních motorů Petr Sýkora V1

Parametry trakčního měniče Typ TJ1.1 Vstupní napětí Udc = 600V Výstupní napětí Us = 0 ÷ 500V Výstupní frekvence f = 0 ÷ 280Hz Výstupní proud Imax = 98A na jeden motor Maximální výkon trakčního měniče v režimu jízdy 120kVA Petr Sýkora V1

Trakční měnič Petr Sýkora V1

Kontejner pomocných pohonů Typ 36.1 Měnič pro síť 3x400V/230V~ 2 výstupy Pmax 14kVA na každý výstup Měnič – dobíječ pro síť 24V= Imax 240A Petr Sýkora V1

Kontejner akumulátorové baterie Typ BS1.1 Umístěn také na střeše vozidla Kapacita akumulátorové baterie 240Ah Petr Sýkora V1

Použité prameny www.skoda.cz Firemní materiály fy. Škoda Electric Petr Sýkora V1