Tramvaje: Škoda 15T
Obecné informace Jednosměrná tramvaj konstruovaná speciálně pro Prahu 3 články Petr Sýkora V1
Pohled cestujícího 61 míst k sezení 239 míst k stání – 8 osob/m3 1 místo pro kočárek/invalidní vozík Výška podlahy nad TK: 350 mm/450mm, beze schodů - nízkopodlažnost 100% vmax 60 km/h Petr Sýkora V1
Mechanika Délka vozidla 31400 mm přes nárazníky Šířka vozidla 2460 mm Výška 3600mm Otočné podvozky – vnitřní typu Jacobs, tedy pod spoji článků Články navzájem otočně spojeny Uspořádání pojezdu Bo´Bo´Bo´Bo Petr Sýkora V1
Podvozek Pojezd s volnými koly Kola nejsou spojena společnou osou v tuhou nápravu Kola jsou uložena v nápravnici, která zajišťuje jejich vzájemnou geometrickou polohu Ve výšce osy kol podlaha prostoru pro cestující Jízdní vlastnosti tohoto typu pojezdu Petr Sýkora V1
Brzdy EDB rekuperační / do odporu Hlavní provozní brzda Elektrohydraulická kotoučová s brzdovými kotouči na discích kol Parkovací, nouzová Přítlačná síla destiček vyvíjená pružinou, odbrzdění hydraulicky Elektromagnetická kolejnicová napájená z baterií Nouzová Petr Sýkora V1
Pohon Každé kolo pohání jeden TM, mezi koly není mechanická vazba TM uloženy příčně vně kol na pomocném rámu Přenos točivého momentu na kolo bez převodovky Spojení TM a kola pomocí krátké pružné spojky Petr Sýkora V1
Elektrická výzbroj Trakce: 4 podvozky x 4 synchronní TM = = 16 synchronních TM napájených přes 16 napěťových střídačů osazených IGBT Měnič pro pomocné pohony a nabíjení akumulátorové baterie Akumulátorová baterie Vše umístěno na střeše Petr Sýkora V1
Rozmístění trakčních komponent Petr Sýkora V1
Trakční motor Trojfázový synchronní motor buzený permanentními magnety ze vzácných zemin Typ HLU 3436P/44VA Jmenovitý výkon Pn = 46,6kW Jmenovité napětí Un = 3 x 387V Jmenovitý proud In = 149A Jmenovité otáčky nn = 196ot/min Maximální otáčky nmax = 706ot/min Třída izolace H Krytí IP55 Chlazení kapalinové, IC37W Hmotnost 252kg Petr Sýkora V1
Trakční motor Petr Sýkora V1
Trakční motory v podvozku Foto: David Dienstbier Petr Sýkora V1
Trakční měnič Společný kontejner TJ1.1 pro jeden podvozek ~ čtyři trakční motory Čtyři trakční střídače osazené IGBT – chlazení vzduchem Brzdový odporník Chladič chladicí kapaliny trakčních motorů Petr Sýkora V1
Parametry trakčního měniče Typ TJ1.1 Vstupní napětí Udc = 600V Výstupní napětí Us = 0 ÷ 500V Výstupní frekvence f = 0 ÷ 280Hz Výstupní proud Imax = 98A na jeden motor Maximální výkon trakčního měniče v režimu jízdy 120kVA Petr Sýkora V1
Trakční měnič Petr Sýkora V1
Kontejner pomocných pohonů Typ 36.1 Měnič pro síť 3x400V/230V~ 2 výstupy Pmax 14kVA na každý výstup Měnič – dobíječ pro síť 24V= Imax 240A Petr Sýkora V1
Kontejner akumulátorové baterie Typ BS1.1 Umístěn také na střeše vozidla Kapacita akumulátorové baterie 240Ah Petr Sýkora V1
Použité prameny www.skoda.cz Firemní materiály fy. Škoda Electric Petr Sýkora V1