Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu
RANÝ STŘEDOVĚK.
Pokus o sjednocení Itálie a Německa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Čína Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.07
Babylonie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Arabská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Neklid ve východní a jihovýchodní Evropě
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Lenní systém Lenní systém Jan VACEK 2.E.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.7/1.4.00/ Šablona: III/2VY_32_INOVACE_110 Vzdělávací.
Titul - název Případný podtitul Sada č. X VY_32_INOVACE_X_01_nazev Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ , „Modernizací výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Struktura středověké společnosti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 4D7/B - 12.
České stavovské povstání
Počátky polského státu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_445.
Neolit v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Asýrie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.04
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Počátky českého státu Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Egypt – historický vývoj
Státy jižních Slovanů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Příchod Slovanů do Evropy
Etruskové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
RANÝ STŘEDOVĚK.
Zikmund Lucemburský Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Instituce zpracovávající historické prameny
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_1D.7.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Řečtí bohové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
30. léta v ČSR Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Doba bronzová v Čechách
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Eneolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_156.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_1D.7.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Čína autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
Lenní systém Lenní systém Jan VACEK 2.E.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
VY_32_INOVACE_1D.7.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Feudální systém.
Francká říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Vznik Svaté říše římské
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Svatá říše římská národa německého
Středověk Lenní systém Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0105.
OPAKOVÁNÍ DĚJEPIS 7. ROČNÍK.   JAK SE DĚLILA SPOLEČNOST? DĚLILA SE NA 3 VRSTVY: PANOVNÍK, DUCHOVENSTVO, PRACUJÍCÍ LIDÉ.
RANÝ STŘEDOVĚK. Úvod do středověku rozpad ŘŘ – neexistovala žádná ochrana hranic úpadek obchodu a řemesel, vzdělanosti a umění vznik nových států.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Úvod do středověku.
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.7/1.4.00/21.2633 Šablona: III/2 VY_32_INOVACE_102 Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Středověk Téma: Rozdělení středověké společnosti Anotace: panovnické tituly, vznik šlechty, lenní systém Autor: Mgr. Karolína Mitísková Škola: 1.ZŠ T. G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690, Milevsko Datum vytvoření: 10. 9. 2012

Rozdělení středověké společnosti

Společnost se dělila na tři vrstvy: panovník, šlechta duchovenstvo pracující lidé (zemědělci,řemeslníci) 1

Panovník Rozlišujeme tři panovnické tituly: císař, král a kníže. 2 Rozlišujeme tři panovnické tituly: císař, král a kníže. Ve střední a východní Evropě byli panovníci označováni jako knížata, protože zakládali své státy mimo území bývalé římské říše. Panovník pokládal svůj stát za svůj osobní majetek.

Šlechta Nejstatečnější bojovníci tvořili družinu panovníka. Panovník je za úspěchy v boji odměňoval podílem na kořisti, díky tomu bohatli a získávali moc. Pokud toto postavení udrželi dědičně šlechta.

3

Lenní systém panovník leník leník Panovník uděluje léno a poskytuje ochranu. Leník přísahá věrnost panovníkovi a vojensky ho podporuje.

Použité zdroje: Válková, V. Dějepis, Středověk pro základní školy. 1. vyd. Praha: SPN – pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2007. s. 20 - 21. ISBN 978-80-7235-373-6 Obrazový materiál: 1. Hans-Peter von Pesche Středověk 1.vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-706-9. s. 7. 2. Archiv autora 3. Hans-Peter von Pesche Středověk 1.vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-706-9. s. 6.