Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Den Země – svátek planety
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Potravní vazby rostlin a živočichů
Životní podmínky organizmů
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
Autor:Jan Pála Sponzor.Wikipedie.cz
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s popisem, rozmnožováním a způsobem života běláska a jiných druhů motýlů. Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština.
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.10 Anotace: Prezentace zařazuje hmyz do oblastí, odpoví na otázky, řeší úlohy. Charakterizuje hmyz s proměnou nedokonalou. Vzdělávací.
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
BLANOKŘÍDLÍ Anna Poláčková, 2.A.
VY_32_INOVACE_409, 21. sada, Přírodověda
ČLENOVCI HMYZ.
Bezobratlí.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
VČELA MEDONOSNÁ.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VČELA MEDONOSNÁ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Rozmnožování klepítkatců a korýšů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Zvířata v lese – mravenec lesní
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Transkript prezentace:

Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33 Vzdělávací oblast: Přírodověda - hmyz Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Zjednodušený životní cyklus hmyzu Hmyz je nejpočetnější a nejrozmanitější skupinou živočichů. Hmyz se vyznačuje 3 páry končetin a párem tykadel. Patří do kmene členovců – tělo se skládá ze 3 článků (hlava, hruď a zadeček). Jako jediní členovci umí létat. Hmyz můžeme nalézt téměř na celé planetě. Zjednodušený životní cyklus hmyzu [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gulf_Fritillary_Life_Cycle.svg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Colorado_potato_beetle.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Acheta-domestica-1.jpg>

Oplozené mladé samičky vos přežily zimu a zakládají nové vosí kolonie. Hmyz na jaře Při přezimování zalézají larvy nebo dospělí jedinci do úkrytů. Hmyz vydrží i nízké teploty, ale musí se schovat do bezpečí před ptáky a jinými nepřáteli. Často přezimují ve stádiu vajíčka nebo kukly. Larvy motýlů se na podzim zakuklí, přečkají zimu a na jaře vylétne motýl. Oplozené mladé samičky vos přežily zimu a zakládají nové vosí kolonie. Včely se probouzejí ze zimní strnulosti a vylétávají za potravou. Již během konce jara dochází k rojení včel – stará matka s části roje opouští úl. Mravenci mají na jaře rychlý nástup. Čile opravují mraveniště a shánějí potravu, protože zásoby se jim rychle tenčí. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Formica_rufa_Quadrat.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Apis_mellifera_bi.jpg >

Koncem léta se líhnou vosí samičky a samečci a páří se. Hmyz v létě Léto je pro většinu druhů nejaktivnějším obdobím v roce – znamená příznivé klimatické podmínky a dostatek potravy. Hmyzí společenstva jsou oproti jaru silnější a početnější. U velké části druhů dochází k rozmnožování v průběhu léta nebo na začátku podzimu. Motýli se stačí rozmnožit i několikrát do roka, nejaktivnější jsou v létě. Koncem léta se líhnou vosí samičky a samečci a páří se. U včel dojde k rojení někdy až s nástupem léta. Včely zakládají nové úly. I mravenci se rojí – samci a samičky vyletí z mravenišť, během letu dochází k oplodnění. Pak samci umírají a samičky zakládají vlastní kolonie. Mravenčí samec Vosí královna [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Formica_rufa_G7-1.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mittlere-Wespe.jpg >