KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

VY_32_INOVACE_12 - ATOM A JEHO HISTORIE
Klasicistní MÓDA VY_32_INOVACE_ 18 Klasicistní móda.
VY_32_INOVACE_ 14 Rokoková móda
Digitální učební materiál
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
POHYB TĚLESA VY_32_INOVACE_01 - POHYB TĚLESA.
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
VY_32_INOVACE_ 01 - Státní symboly
VY_32_INOVACE_ 13 Instituce EU I
VY_32_INOVACE_18 - TĚLESO V KAPALINĚ
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
Románský sloh.
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Použité zdroje a odkazy: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
VY_32_INOVACE_ 03 - Feudální stát
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Tsunami VY_32_INOVACE_ 10 Tsunami.
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
KLASICISMUS EMPÍR.
Barokní architektura VY_32_INOVACE_ 09 Barokní architektura.
Obecná charakteristika Architektura
Vztlaková síla a Archimédův zákon
Závěr 18. století – poč. 19. století
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
Ropné katastrofy VY_32_INOVACE_ 17 Ropné katastrofy.
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
VY_32_INOVACE_07 - OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY
VY_32_INOVACE_ 20 Vymírání živočichů
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
CIVILIZAČNÍ CHOROBY VY_32_INOVACE_ 19 Civilizační choroby.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Gotika VY_32_INOVACE_ 03 Gotika.
Barokní móda.
Románský sloh VY_32_INOVACE_ 01 Románský sloh.
Inzerát Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_ 06 -Renesan č ní architektura.  Renesan č ní sloh se ve stavebnictví pou ž íval od 14. do 17. století. S pot ř ebou prezentace nové.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Opakování Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
MAHENOVO DIVADLO Markéta Kilianová 8.C, 2011/2012.
VY_32_INOVACE_ 02 - Otroká ř ský stát.  Otroká ř ství je ozna č ení systému, ve kterém se vyu ž ívá práce nesvobodných lidí (otrok ů ), kte ř í jsou.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Architektura rokoka VY_32_INOVACE_ 13 Rokoková architektura.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Umělecké směry 19. století
Evropská kultura na prahu moderní doby
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Baroko a Klasicismus.
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Architektonické směry
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně starověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a jasný, pravidelný řád. VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Vznikl ve Francii 17. století za vlády "krále slunce" Ludvíka XIV Vznikl ve Francii 17. století za vlády "krále slunce" Ludvíka XIV. jako reakce na citové až vášnivé baroko a odtud se rozšířil do celé Evropy. Tato první fáze klasicismu se někdy také nazývá barokní klasicismus, protože se zde barokní prvky mísí s prvky klasicistními. VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Pro další vlnu klasicismu, kterou přinesl Napoleon Bonaparte a Napoleonské války, se užívá označení empír (z franc. empire, císařství). VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Ve druhé polovině 19. století se klasicistní architektura stala slohem běžné městské výstavby a ve 20. století se několikrát vrátila jako výraz pevnosti a síly i jako sloh diktátorských a totalitních režimů. VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Klasicismus představuje reakci na citově působivé baroko s velkými tématy lidské naděje a touhy, ale také utrpení a smrti, i na hravé a ozdobné rokoko, a zdůrazňuje proti nim střízlivý rozum, racionalitu, uměřenost a strohý až přísný, ale srozumitelný řád. VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Byl tedy přirozeným protějškem centralizované až absolutistické vlády s jejími nároky na dodržování veřejného řádu, jemuž se lidé i jejich city musí podřídit. VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Podobně jako renesance hledal klasicismus inspiraci zejména v římském starověku, odkud spisovatelé, malíři a sochaři čerpali i svá témata, kdežto architekti přebírali mnoho prvků klasické architektury. VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Na rozdíl od renesance se však klasicismus příliš nevěnuje touhám a nadějím jednotlivce a spíš zdůrazňuje, že jedinec se musí podrobit veřejnému řádu společnosti. VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

Klasicismus svazuje uměleckou tvorbu poměrně přísnými pravidly - tak jako řecká architektura - protože je přesvědčen, že právě v této strohé uměřenosti je trvalá, nadčasová krása. VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus

1/ http://office. microsoft. com/cs-cz/images/results. aspx 1/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=napoleon&ex=1&AxInstalled=copy&Download=MC900391062&ext=WMF&c=0#ai:MC900397919| VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus