Dav a jeho členění Barbora Vítová, C2A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DAVOVÉ CHOVÁNÍ JANA ZEMANOVÁ, C2A.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Digitální učební materiál
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Akciová společnost Jiří Řípa, C2B.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita.
Národní divadlo OBRÁZEK Č. 1 Orloj Obrázek č. 2.
Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
SOCIOLOGIE.
PSYCHICKÉ STAVY.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Lidská práva.
Integrovaná střední škola, Slaný
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Kanada.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Ivana Válková, 2. ročník MK.  Sociologie, sociální psychologie, fyzika, medicína, etnografie, archeologie  Cestovatel  80. léta – studium moderní společnosti.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
KULTURA Jitka Nešněrová.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Dynamika sociálních skupin
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Civilizace, kultura, instituce, sociální agregáty
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_32_INOVACE_09-2-1_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Emoce: Jak víme, že zvířata mohou cítit?
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
Sociální deviace a patologie
Psychologie II Sociální psychologie
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
VY_32_INOVACE_PSYM23560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Sociální skupiny.
Právní normy Pavel Šuranský.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Charakter Pavel Šuranský.
VY_20_INOVACE_SVF20960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
DOBRO A ZLO – etické kategorie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Maturitní předmět: Dějepis
Rituály a ritualizace VY_32_INOVACE_ZSV3r0112 Mgr. Jaroslav Knesl.
typy sociálních skupin
EVROPA Španělsko III2-Z7-III-03.
Teorie vzdělávání dospělých
VY_20_INOVACE_SVF21160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základy sociální psychologie
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Dav, komunita, populace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PSYCHOLOGIE DAVU VY_52_INOVACE_ prosince 2013
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Teorie vzdělávání dospělých
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
POJEM A VÝZNAM PRÁVA.
Co říkají sociální pracovníci o sociální práci. PhDr
Transkript prezentace:

Dav a jeho členění Barbora Vítová, C2A

Dav náhodné, úmyslné shromáždění většího počtu osob na stejném místě osoby spojuje stejný postoj k nějakému problému dav není sociální skupinou, ale soc. agregátem * sociální agregát – členové se sešli náhodou, neplánovaně, neznají se, ve stejném složení se znovu nesetkají

Dav - typy aktivní útočný dav (terorizující, lynčující, vzpoury) únikový dav (vzniká panikou) získávací dav (př. nákupní horečka) expresivní dav (davy vyjadřující názor, postoj; př. demonstrace, fotbaloví fanoušci)

Teorie davového chování pasivní posluchačstvo (divadlo) LE BON potlačení až ztráta vlastní individuality převaha původních primárních instinktů a emocí nad racionalitou ztráta rozumové kontroly a morální odpovědnosti (člověk v davu anonymní → pocit bezpeční (sankce), chová se rozdílně - není sám) Teorie davového chování

Pokuste se najít rozdíl mezi davy na obrázcích…

Děkuji za pozornost!

Zdroje 12.10.2014 obr. 1 – http://christnet.cz/magazinPuvodni/Obrazky/toronto/dav_b.jpg obr. 2 – http://i.idnes.cz/13/053/cl6/JJ4b8487_766B4036.jpg http://www.imaturita.cz/maturitni-otazky/zaklady-spolecenskych- ved/spolecenske-skupiny---davy/263/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Dav