Podmět man.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
MODALVERBEN ZPŮSOBOVÁ SLOVESA.
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Význam způsobových sloves, slovosled
Digitální učební materiál
Odlučitelné a neodlučitelné předpony
Der Finalsatz.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce
Opakování učiva 8. ročníku
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Jonas práce s textem pro 3.ročník. Co o něm umíš říci? Wie heißt er? Ist er groß? Was hat er? Jonas Wie ist der Ball? Wie ist die Katze? Wie heißt sie?
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 M ODALVERBEN MÜSSEN DÜRFEN Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_02 Schulsystem in der BRD TEMA:Reálie.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Feste und Bräuche – Weihnachten und Silvesterfeier Autor: Mgr. Kostiuková N.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 I N DER FREMDEN S TADT Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_32_NJ7_ Wiederholungstest 3/I TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 5: Im Schnellimbiss Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Kdo?, jak?, co?, kde?, který?, v kolik hodin? wer wie was wo welcher, welche, welches wann wie lange um wie viel kdo jak, jaký co kde který kdy jak dlouho.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_15_NJ9_Podmět man TÉMA: Podmět man ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Německý jazyk – Gramatické jevy
Němčina pro 7. třídu Tvoření otázky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Einheit 4, Řadové číslovky, podmět „man“
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Německý jazyk – Gramatické jevy
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek. Autor:. Mgr
Němčina pro 9. třídu Rozkazovací způsob.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Digitální učební materiál
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
VY_32_INOVACE_NJ
Tvoření otázek v němčině
Němčina pro 9. třídu Rozkazovací způsob.
VY_32_INOVACE_NJ
Transkript prezentace:

Podmět man

Neurčitý, všeobecný podmět man v češtině neexistuje Neurčitý, všeobecný podmět man v češtině neexistuje. Překládáme ho nejčastěji následujícím způsobem: 1. zvratným zájmenem „se“ 2. člověk, lidé 3. 1. osobou množného čísla – „my“ 4. 3. osobou množného čísla – „oni“ Wie macht man das? Jak se to dělá? Das hört man gern. To slyší člověk (lidé) rád(i). Kann man das probieren? Můžeme to ochutnat? Hier kocht man gut. Tady vaří dobře. Ve větách s podmětem man je sloveso vždy v 3. osobě jednotného čísla!!!

Přeložte: Was trinkt man auf der Party? Man muss arbeiten. Hier darf man nicht rauchen. Wo kann man fragen? Man kann nicht alles können und kennen. Das isst man doch nicht. Das muss man können. Hier zahlt man nur bar. Um wie viel Uhr isst man zu Abend? Heute arbeitet man bis 16 Uhr. Co se pije na party? Člověk / lidé musí pracovat. Tady se nesmí kouřit. Kde se můžeme zeptat? Člověk nemůže všechno umět a znát. To se přece nejí. To se musí umět. Tady se platí jen hotově. V kolik hodin večeříme? Dnes pracují do 16 hodin.

Přeložte: Dnes se nehraje. Člověk nemůže všechno vědět. Mluví se tady německy? To se nesmí říkat. Člověk nerad čeká. Kde můžeme koupit tu knihu? V Česku a v Německu se pije hodně piva. Tady se má jezdit pomalu. Co se tu řeší? Můžeme to použít? Heute spielt man nicht. Man kann nicht alles wissen. Spricht man hier Deutsch? Das darf man nicht sagen. Man wartet nicht gern.. Wo kann man das Buch kaufen? In Deutschland und und in Tschechien trinkt man viel Bier. Hier soll man langsam fahren. Was löst man hier? Kann man das benutzen?