© 2008 IBM Corporation Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnosti Ctibor Duda 12.3.2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
Advertisements

Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Systémová integrace Ing. Roman Danel, Ph.D.
S YTÉMOVÁ INTEGRACE Ing. Jiří Šilhán. S YSTÉMOVÁ INTEGRACE Jedná se o přístup, který přispívá k integraci nesourodých výpočetních systémů. Vyplývá ze.
Zpracování komplexních událostí a Apama Michal Džmuráň
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ NÁVRH IS PRO TECH. PROCESY Roman Danel VŠB – TU Ostrava HGF Institut ekonomiky a systémů řízení.
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
I B M F ó r u m Nový rozměr řízení IT IBM Rational, IBM Tivoli Zdeněk Borůvka IBM Česká republika.
Audit IT procesů ve FNOL
Efektivní informační bezpečnost
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
© 2010 IBM Corporation Stanislav Michelfeit, IBM IDC ČR, Služby – výzkum a výuka IT jako služba SSME - Service – Science, Management and Engineering =
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
Oracle a svět HCM Alexandr Pomazal Senior Sales Manager.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Simon, Štancl, Vajdl, Valenta.  Sunnysoft mControl je komplexní řešení pro kontrolu a správu firemních PDA zařízení. Jde o nový produkt na trhu přinášející.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
SOM Konference Microsoft Days –
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Aplikace VT v hospodářské praxi řízení podnikového IT/ICT Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
Zvyšování kvality poskytovaných služeb - efektivní řízení servisní péče Konference SIS2010, Brno Petr Bříza, Versino CZ, s.r.o.
Cloud Computing - efektivní a transparentní provoz organizace pro každého (Jakub Fiala, Miroslav Čejka GORDIC ® )
8. dubna 2013ISSS - Portál interních identit, Z. Motl1 Portál interních identit jako nadstavba identity managementu Mgr. Boleslav Bobčík, T-Systems Czech.
© 2004 IBM Corporation IBM Global Services August 2006 IDC Brno Procesy Procesní řízení IT z pohledu dodavatele Stanislav Michelfeit.
JIRA školení.
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Telefónica O 2 Business Solutions Platform as a Service – Overview Praha, Ing. Jan Kepič, CISA –
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Microsoft Dynamics CRM
Vaše jistota na trhu IT Vybudování a provozování e-spisovny Josef Sedláček ICZ a.s.
Nebezpečí webových aplikací Tomáš Strýček Invex Forum Brno
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2008 © Copyright IBM Corporation 2008 Správa obsahu v podání IBM 7. – 8. dubna 2008 ibm.com/cz/public Daniel Beneš.
CATE 2001 – Brno, 9. května 2001 Bezpečnost a ochrana informací Pavel Věchet, IBM Česká republika, spol. s r.o.
SOA = Architektura orientovaná na služby
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Miroslav Skokan IT Security Consultant
Protálová řešení Příklady reálných nasazení Tomáš Kutěj System Engineer Microsoft.
Několik námětů a otázek k zamyšlení a výběru
ECM – Enterprise Content Management
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
Technologie Workflow Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR E-tržiště České pošty.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
IAS 38 Nehmotná aktiva.
Digitální učební materiál
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
Transkript prezentace:

© 2008 IBM Corporation Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnosti Ctibor Duda

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost IBM Service Management Podpora inovací zákazníka pomocí znázornění, řízení a automatizace IT infrastruktury Rychlejší reakce a lepší rozhodnutí Zvýšení kvality a snížení rizika Snížení nákladů a chyb Vidět Řídit Automatizovat

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Cílem je zajistit produkci, dodávku a podporu IT služeb tak, aby byly  definované (produkuji jen to co potřebuje business)  monitorovatelné, měřitelné, manažovatelné  nákladově optimální  orientované na zákazníka (uživatelé jako zákazníci IT služeb)  podporovatelné  s rozpoznanou přidanou hodnotou v rámci organizace Cílem je zajistit produkci, dodávku a podporu IT služeb tak, aby byly  definované (produkuji jen to co potřebuje business)  monitorovatelné, měřitelné, manažovatelné  nákladově optimální  orientované na zákazníka (uživatelé jako zákazníci IT služeb)  podporovatelné  s rozpoznanou přidanou hodnotou v rámci organizace IBM Service Management

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Kompletní řešení IBM service management IBM service management je nejkomplexnější řešení pro správu IT na trhu adresující nejdůležitější potřeby každého podniku Dodávky služeb a automatizace procesů Dostupnost služeb a jejich výkonnost SOA management Správa bezpečnosti, rizik a shody Správa úložišť Správa aktiv a finanční řízení Zajištění služeb

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost IBM Tivoli Service Desk  Strukturované služby  Definice úkolů a služeb  Implementace a dodržování procesů  Správa změn, konfigurací a vydání  Založeno na průběžném mapování závislostí a aplikací  Jasně definované a auditovatelné procesy  Integrovaný Service Desk  Správa incidentů a problémů  Rychlá implementace, snadná konfigurovatelnost, webové rozhraní  Integrovaná správa IT majetku  IT majetek je uložen včetně veškerých detailů v konfigurační databázi  Podporuje ITIL procesy Discovery and mapping of dependencies and applications Change & Configuration Management Data Base (CCMDB) CI Relationships Incident Problem Change Release Configuration Management Services Správa služeb a IT majetku z hlediska IBM

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost IBM Tivoli Service Request Manager Systém od základu postavený na ITIL frameworku pro podporu IT Service managementu  Jednotné prostředí pro Incident & Problem Management, Change & Release Management, Service Level Management, Self-Service  Součástí jednotné platformy kombinující asset management a Service Request Management Nabízí unikátní možnosti  Jednoduché použití s přívětivým uživatelským interface, konfigurovatelnými KPI a zobrazováním ukazatelů v reálném čase  Integrované nástroje pro konfiguraci databáze, změnu designu aplikací, notifikací, eskalací a integraci  Výkonné workflow pro řízení důležitých business procesů  Work management umožňující efektivní plánování a přiřazování zkušených osob a odpovídajících zdrojů  Snadný upgrade zachovávající veškeré uživatelské úpravy

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Automatizace procesů Správa incidentů a problémů Service Level Management Správa změn, konfigurací a vydání Správa aktiv Napojení na podnikové systémy Nákup Správa smluv Správa pracovních úloh Service Mgmt Unifikované řešení Jednotné úložiště dat Spolupracující procesy Jeden dodavatel Nízké náklady vlastnictví

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost

Certifikace PinkVerify™  Maximo Asset Management získalo certifikaci Pink Elephant's PinkVerify Enhanced pro ITIL® kompatibilní software řešení.  Maximo Asset Management přináší „IT best practices“ pro všech 7 ITIL processů, které měří Pink Elephant:  Incident Management  Problem Management  Change Management  Configuration Management  Service Level Management  Release Management  Availability Management

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Tivoli Service Request Manager

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Servisní požadavek – ukázka obrazovky Pohled uživatele – žadatele (requestora)

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Servisní požadavek – ukázka obrazovky Pohled agenta service desku

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost IBM Tivoli end-to-end ITIL Service Management Problem Management Change Management Release Management Purchase Requisitions Service Level Agreements Asset Management 1 webová platforma 1 technologie 1 instance konfigurační DB (CMDB) Service Request Incident Management

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Co to je Asset Management for IT? Pořízení Nasazení Údržbu Vyřazení Plánování Vytvoření aktiva Registrace pomocí nákupu, inventorizace … Přejímací protokoly Potvrzení plateb … Notifikace o ukončení leasingu Kontrola faktur … Iniciace výměny aktiv Upozornění na konec životnosti … Ukončení smluv, leasingu… Control Audit Reconcile

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost IBM Tivoli Asset Management for IT - možnosti Asset Management Software Asset Management Hardware Asset tracking Instalace, přesuny, změny Audit Správa i non-IT majetek (energetické zdroje, větráky,…) Procurement Standardizované nákupy Tvorba a směrování požadavků na nákup Integrace s ERP systémy Work Management Plánování práce Management znalostí, pracovních sil a inventáře Management nákladů Service Request Management Integrace se Service Request Managerem Contract Management Smluvní podmínky Softwarové smlouvy Software License Compliance Asset Discovery Načtení dat z IBM i non-IBM discovery nástrojů Financial Management Sledování nákupů, leasingů Sledování nákladů na služby a práci Total Cost of Ownership IT Asset Management

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Správa služeb: zajištění dodání vysoce kvalitních a efektivních služeb IT  Výzva: komplexní prostředí s mnoha souběžnými změnami  Správa IT musí zajistit dva základní cíle:  Provozní spolehlivost  Rozvoj  Přístup ke správě IT z hlediska služeb usnadní zajištění obou cílů

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Order Billing …v toto! Credit Verification Vizualizace služeb Dynamické zjišťování a vizualizace transakčních závislostí a aplikací i přes hranice systémů Inventory Změňte toto …

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Tivoli Application Dependency Discovery Manager  Automatizované vytváření konfigurační databáze  Agent-less sledování IT infrastruktury a přenos do konfigurační databáze  Široká škála senzorů pro HW i SW  Plně automatická discovery aplikací, hardware a jejich závislostí  „Velký obrázek“ o IT infrastruktuře  Možno přejít na detailní zobrazení informací  Možnost plánování  Minimální dopad na systémy  Analýzy příčin problémů  Identifikuje změny v systémech v čase při hledání příčiny problému  Srovnává systémy mezi sebou a s „golden master“ systémem

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Identifikuje změny při hledání příčiny problému 1) Stačí vybrat časové rozmezí pro identifikaci změn 3) Detailní historie změn je zobrazována pro jednotlivé atributy 2) Změněné CI jsou snadno identifikovány

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost Porovnání CI Rozdílné atributy jsou zvýrazněny Umožňuje porovnání CI s „master“ konfigurací

Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnost  Na základě informací z nástrojů pro zjišťování a mapování infrastruktury je vizualizována mapa služeb  K modelování služby a jejího stavu je možno využít i další obchodní data  Události ovlivňují stav služby a jsou schopny automaticky vytvářet novou službu. TSOM Precision ITM ITCAM OMEGAMON Sledování stavu služeb

© 2008 IBM Corporation Děkuji za pozornost