Jak odhadnout druhé Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

KDO JSEM? Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 1
Kovy Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 11
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Cín, olovo Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 15
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Participace občanů na politickém životě
Pilíře politického systému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Člověk - tvor společenský Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita.
Základní škola T.G.Masaryka Rajhrad
Chrom, mangan Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 17
Železo Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 18
Polokovy Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 10 Autor: Hana.
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Uhlík Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9
Antičtí bohové ve výtvarném umění
Člověk - tvor společenský
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Optické klamy Martina Mihalíková 8.Au.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Proč je důležité studovat Principy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Optické přístroje Předmět:
Vlastnosti tónů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Odehnalová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
Prezentace projektu Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská Aktivita č.1: Výchova.
Vymezení, funkce, zdroje
Struktura organických látek
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9 Autor: Lenka Poláková
OSOBNOST.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Sociokulturní struktura populace ČR
Sebepoznání a sebereflexe
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Výběr problému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.15: Výchova.
Teorie motivace Adéla Furiková.
VY_32_INOVACE_PSYPS12160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Rozdíl vnímání a představy
Chyby při vnímání druhých lidí
Virtuální realita.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Psychické procesy - vnímání
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Jak odhadnout druhé Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007 Jak odhadnout druhé ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1:Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 3 Autor: PaedDr. Zdenka Lajdová

Jak poznávám a vnímám Obsah Jak odhadnout druhé Omyly při vnímání druhých lidí Sebepoznání Vnímání Myšlení Optické klamy

Jak odhadnout druhé Písemně odpovídejte na otázky. (Žáci odpovídají na otázky, které se týkají osoby, kterou dobře neznají - učitel, třídní učitel)

Pochází z velkoměsta, malého města, vesnice? Má, nebo nemá sourozence? Dává přednost chůzi pěšky, nebo jízdě autem? Pracuje raději v týmu, nebo je spíš „sólista“? Má doma psa nebo kočku? Má rád/a přírodu? Má děti? Jezdí na hory lyžovat? Co je pro něj/ní charakteristické? 1

Omyly při vnímání druhých lidí Chyba podlehnutí prvnímu dojmu tendence zařadit člověka do nějaké kategorie Chyba podlehnutí „haló – efektu“ nechat se unést jediným nápadným rysem Nesprávné úsudky, „soukromé teorie“ myslet si, že některé vlastnosti spolu souvisejí Chyba projekce očekávat, že druhý člověk má podobné motivy, zájmy, postoje, názory jako my

Efekt mírnosti je-li nám někdo sympatický, posuzujeme ho mírněji Efekt sociálního postavení podle sociálního postavení někdy neprávem přisuzujeme vlastnosti Předsudky a stereotypy stereotypní hodnocení zahrnuje zpravidla zjednodušení, zkreslení předsudky se týkají např. rasy, pohlaví apod.

Sebepoznání (odpovídejte písemně na otázky) V čem jsi dobrý a v čem průměrný? Co máš společného ty a tvoji blízcí? Zakládáš si na tom, že některé věci neděláš? (když ano, které?) V čem ses rozhodl se zlepšit? Máš nějakou slabost? Co na tobě lidé nemohou ocenit, protože to není vidět? Kdy naposled se ti stalo, že jsi sám sobě nerozuměl?

EVALUACE Na závěr každý sám za sebe stručně napište, jak teď po zodpovězení otázek rozumíte pojmu „moje osobnost“.

Vnímání Vnímání přijímání informací o vnějším a vnitřním prostředí Informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů.

Vjem psychická podoba momentálně vnímaného předmětu nebo jevu (výsledek vnímání)

Představy názorný obraz něčeho, co v daném okamžiku nepůsobí na naše smysly Fantazie vytváření nových obrazů

Myšlení Myšlení Svět vnímáme pomocí smyslů. Informace jsou dále zpracovány myšlením Myšlení poznávací, psychický proces, při němž dochází k manipulaci s vjemy, představami, pojmy… Proces zpracování a využití informací 2

Optické klamy V tomto obrázku se skrývají tři tváře. Vousatý děda, stará babice a mladá dívka. Dokážete je všechny najít? 3

Sledujte pozorně černé tečky na spojnici šedých čar Sledujte pozorně černé tečky na spojnici šedých čar. Některé se vám budou zdát bílé, jiné černé. 4

5

Dva obličeje 6

Optické klamy Optický klam je důsledkem nesprávného vnímání reality. Mozek interpretuje obraz přijímaný okem jinak, než jak ve skutečnosti vypadá.

Bibliogragie

Obrázky 1. http://livingalot.com/private-sessions/. http://livingalot.com/private-sessions/. [Online] [Citace: 1. 10 2013.] http://livingalot.com/private-sessions/. 2. curso-estimulacion-desarrollo-atencion-memoria/plasticidad-cerebral. www.mailxmail.com. [Online] 18. 3 2012. [Citace: 1. 10 2013.] http://www.mailxmail.com/curso-estimulacion-desarrollo-atencion-memoria/plasticidad-cerebral. 3. fotoalbum/ocni-klamy/tri-tvare/optickeklamytritvare.gif.html. www.vtipalek.estranky.cz. [Online] 2013. [Citace: 1. 10 2013.] http://www.vtipalek.estranky.cz/fotoalbum/ocni-klamy/tri-tvare/optickeklamytritvare.gif.html. 4. a/2546/ciekawe-zludzenia-optyczne. www.eioba.pl. [Online] 11. 4 2009. [Citace: 2. 10 2013.] http://www.eioba.pl/a/2546/ciekawe-zludzenia-optyczne. 5. Optick%C3%BD_klam. http://cs.wikipedia.org. [Online] 2013. [Citace: 2. 10 2013.] http://cs.wikipedia.org/wiki/Optick%C3%BD_klam. 6. opticke-klamy/opticke-klamy2.php. www.zajimavosti.ic.cz. [Online] 11. 5 2012. [Citace: 2. 10 2013.] http://www.zajimavosti.ic.cz/opticke-klamy/opticke-klamy2.php.