Zdravotnický asistent, první ročník Konflikt Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor výukového materiálu: Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Září 2011 Číslo.
Advertisements

Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Konflikty a způsoby jejich řešení
Autor výukového materiálu:
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Soustava soudů v ČR Ročník:1.a 2. Datum vytvoření:červen.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právní ochrana občanů Ročník:1. a 2. Datum.
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, druhý ročník Vývoj lidské společnosti Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
Zdravotnický asistent, první ročník Sociální vyloučení Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Trestní právo Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:listopad.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Autor výukového materiálu:
Sociální kontrola Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.02 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 02 Název materiálu:Fruit Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Zvládnu i náročné životní situace II.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Manželství Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:prosinec.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Vlastnictví Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:listopad.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, první ročník Domácí násilí II Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právo a spravedlnost Ročník:1.a 2. Datum.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Velká Morava Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2. ročník,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Nákupní chování spotřebitele
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Zdravotnický asistent, první ročník Diskriminace na základě věku Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_605_NÁBYTEK TEMA: Nábytek ČSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Kapitoly z českých a světových dějin České země za první světové války Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
7. ročník Výchova k občanství
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociální psychologie.
Náročné životní situace
Transkript prezentace:

Zdravotnický asistent, první ročník Konflikt Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař

Název sadyKonflikt Tematická oblast Občanská nauka Anotace Prezentace seznamuje s negativním i pozitivním významem konfliktu Očekávaný výstup Žáci rozpoznají typ konfliktu a navrhnou vhodnou strategii jeho řešení Autor Mgr. Lenka Březíková Druh učebního materiáluPrezentace, pracovní list, metodický list Cílová skupinaŽáci 15 – 19 let Stupeň a typ vzděláváníStřední, humanitní VytvořenoJaro 2012 ZA 1.ročník/ Konflikt/ Mgr. Lenka Březíková

Co je konflikt? Slovo konflikt pochází z latinského slova conflictus – „srazit se spolu“ Konflikt je definován jako srážka, soutěž nebo vzájemný střet pro sobě stojících sil (vlastností, myšlenek, zájmů, postojů apod.) Konflikt je neoddělitelnou součásti našeho života, nelze se mu vždy vyhnout Setkáváme se s ním např. v televizi, která nás informuje o různých mezinárodních konfliktech,konflikt může vzniknout také mezi spolužáky, spolupracovníky, přáteli, příbuznými, partnery Existují konfliktní jedinci? ZA, 1. ročník / Konflikt/ Mgr. Lenka Březíková

Příčiny konfliktů Nesourodost postojů, názorů, hodnot, životního stylu, nesourodost rysů osobnosti lidí, kteří spolu žijí, spolupracují, sdílí společný prostor Střet , potřeb, cílů, boj o moc, o majetek Co přispívá ke vzniku konfliktu v mezilidských vztazích? Nepříznivé vnější životní okolnosti také přispívají ke vzniku konfliktů – špatná ekonomická situace, stísněné bytové podmínky, neuspokojivé nebo žádné zaměstnání… zájmů ZA, 1. ročník / Konflikt/ Mgr. Lenka Březíková

Druhy konfliktů podle počtu osob Intrapersonální – uvnitř jednotlivce – např. konflikt morálky Interpersonální – mezi dvěma jedinci (partneři, kolegové v práci) Intraskupinové – uvnitř skupiny , politické straně, školní třídě, jednotlivec se skupinou ( poslanec a parlament) Interskupinové – mezi 2 skupinami ( 2 národy, studenti a učitelé) v rodině ZA, 1. ročník / Konflikt/ Mgr. Lenka Březíková

Strategie řešení konfliktů Kooperace – spolupráce s cílem uspokojit zájmy obou stran – cílem je najít účelné, vzájemně přijatelné řešení, které částečně uspokojí obě strany Vyhýbání – odkládání na vhodnější dobu nebo ústup Konkurence – bránění svého stanoviska na úkor druhých Konsensus – všeobecný souhlas, úplná shoda zúčastněných stran Kompromis ZA, 1. ročník / Konflikt/ Mgr. Lenka Březíková

Funkční konflikt Pozitivní konflikt – přináší užitek Komunikujeme a snažíme se porozumět stanovisku druhého Přináší Vede k výměně informací a diskuzi Analyzuje problém nová řešení, motivaci,pokrok, uvolnění napětí

Dysfunkční konflikt Ničivý konflikt -negativní emoce, násilí, nenávist k jiné skupině, odpadlíkovi, hledání vnějšího nepřítele, hledání viny u druhých Co může být následkem dysfunkčního konfliktu? Agrese,násilný konflikt, války

ZA, 1. ročník / Konflikt/ Mgr. Lenka Březíková Konflikt se nám podaří nejlépe zvládnout, jestliže: A) použijeme násilí B)snažíme se druhou stranu pochopit C)přestaneme komunikovat a odejdeme Může konflikt přinést něco pozitivního? Ano, nová řešení, obohacení o další názor, společenský pokrok

Zdroje Dudák, V. a kol.: Občanská nauka pro střední a odborné školy. SPN – pedagogické nakladatelství, a. s., Praha Emmert, F. a kol.: Odmaturuj ze společenských věd. Didaktis, Brno Bartoníčková, K. a kol.: Občanský a společenskovědní základ.Computer Press, Brno cz/images/results.aspx?qu=v%C3%A1lka&ex=1 #ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=v%C3%A1lka&ex=1 #ai:MC

Zdroje cz/images/results.aspx?qu=gesta&ex=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=gesta&ex=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=gesta&ex=1#ai:MP | cz/images/results.aspx?qu=gesta&ex=1#ai:MP