32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
Slovesa a mluvnické kategorie
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Druhy výtvarného umění
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Akrylová malba „alla prima“
MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY.
Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Kresba autor prezentace: Kateřina Marková.
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Vy 32_11_34 Pokojové rostliny
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vyvození a procvičení učiva
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
ICT VL PRAVĚK II – 4.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autoři: Michal Štavelda David Pěčonka Zdroj:
Malba akrylovými barvami
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
32_09_34 Organzová krása- výtvarné tvoření -prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výtvarná výchova Ročník.
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Anotace Barvy a jejich míchání -
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceHistorie.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Štětce v Adobe Photoshop
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Materiály pro povrchovou úpravu výrobků VY_32_INOVACE_28_572
Metody měření odporovými teploměry
Návrhové skici-použití výtvarných technik
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Výrazy-algebraické vzorce
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Starověké Řecko VY_32_INOVACE_46_921
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Transkript prezentace:

32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím? Anotace  Výtvarné materiály - prezentace Vzdělávací obor, vzdělávací oblast Téma  Člověk a umění, výtvarná výchova Teorie výtvarné tvorby, Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT v oblasti Umění a kultura Autor  Mgr. Lucie Marková Jazyk  český Očekávaný výstup  žáci se seznámí s výtvarnými materiály nanášenými na podklad Speciální vzdělávací potřeby  ne Klíčová slova  malba, kresba, barva Druh učebního materiálu  prezentace Potřebné pomůcky  dataprojektor, psací potřeby Druh interaktivity  prezentace - výklad Cílová skupina  11 – 15 let Stupeň a typ vzdělávání  6. – 9. ročník ZŠ Potřebný čas  cca 20 min Celková velikost  1916 kB Zdroj  vlastní, fotoarchiv autorky Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Výtvarné materiály: Jak? Čím? Mgr. Lucie Marková Kapitoly z teorie výtvarné tvorby

Historie Pravěk Lidé kreslí na jeskynní stěny rudkou, hlínou a uhlím např. jeskyně Altamira a Lascaux Starověk Reliéfy, fresky Středověk Malba – barvy podobné akrylovým (jedovaté), akvarel, kvaš, Kresba – uhel, tužka, rudka, inkoust => perokresby Moderní doba Dostupná široká škála technik a nástrojů

Kresba Tužka – dnes dostupných mnoho druhů a tvrdostí => čím větší tvrdost, tím slabší linka Guma – tvrdá nebo tzv. umělecká – podobná plastelíně Ořezávátko – mnoho druhů

Kresba Tzv. malířská těrka. Používá se na rozmazání uhlu, rudky nebo tužky Někteří kreslíři používají i mikrotužku Uhel v tužce a přírodní uhel

Kresba Tuš Pero Mikrofixy Technické pero

Kresba Pastelky – dnes dostupná široká škála druhů Např. rozmyvatelné vodou

Kresba Pastel Tvrdý Měkký (křída)

Kresba Fixy – dají se sehnat v mnoha barvách a mnohých značek

Malba Štětce – kulaté, s měkkými štětinkami Vhodné na akvarel, kvaš

Malba Štětce - ploché s tvrdými štětinami Vhodné na akryl, olejové barvy, temperu, kvaš

Malba Akvarel Anilinové barvy Vodovky Přechod mezi kresbou a malbou – záleží na technice použití

Malba Akrylové barvy Akrylové barvy s efekty – zlatá, perleťová, modelovací pasta Olejové barvy

Zdroje: Obrázky => fotoarchiv autora.