Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Chemické reakce Mgr. Helena Roubalová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ptáci otevřené krajiny
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Památky Karlovarského kraje - románské
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKON ZACHOVÁNÍ HMOTNOSTI
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Typy chemických reakcí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Aplikuje poznatky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Názvosloví halogenidů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemická reakce, chem. rovnice
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Procvičovací cvičení – slovní druhy a určování podstatných jmen
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_139_Druhy chemických reakcí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
CHEMICKÉ REAKCE A ROVNICE
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Procvičování anglického jazyka – porozumění textu Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Typy chemických reakcí, Chemie 8. a 9. ročník
Transkript prezentace:

Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/ VY_52_INOVACE_50_Ch8 © Radoslava Jarošová Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. Základní škola Loket, okres Sokolov

Název: Rozdělení chemických reakcí, průběh Anotace: Co má vliv na průběh reakcí, rozdělení těchto reakcí Autor: Radoslava Jarošová Jazyk: český Očekávaný výstup: aplikuje poznatky o faktorech ovlivňujících průběh chemických reakcí, rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí Klíčová slova:reaktanty, produkty, rozklad, slučování, zákon o zachování hmotnosti Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: ZŠ – druhý stupeň Ročník: osmý Vazby na ostatní materiály: žádné

Doplň vynechaná místa v otázkách 1.Jak se nazývá děj, při kterém vznikají z reaktantů produkty? ___________________. 2. Na průběh chemické reakce má vliv? a) b) c) d) 3.Jak se nazývá chemická reakce, kdy z jednodušších látek vznikají složitější látky(sloučeniny) ? _____________________________. 4. Jak se nazývá chemická reakce, kdy ze složitějších látek vznikají dvě nebo více látek jednodušších ( chemické prvky) ? ___________________________. 5. Vysvětli chemickou reakci nahrazováním – substituci. ________________________________________________________. řešení

Řešení: 1.Jak se nazývá děj, při kterém vznikají z reaktantů produkty? Chemická reakce. 2. Na průběh chemické reakce má vliv? a) druh látek b) koncentrovanost nebo zředěnost látky c) teplota výchozích látek d) velikost plošného obsahu povrchu pevných reagujících látek 3.Jak se nazývá chemická reakce, kdy z jednodušších látek vznikají složitější látky (sloučeniny)? Syntéza (slučování) 4. Jak se nazývá chemická reakce, kdy ze složitějších látek vznikají dvě nebo více látek jednodušších ( chemické prvky) ? Analýza ( rozklad). 5. Vysvětli chemickou reakci nahrazováním – substituci. Jeden prvek ve sloučenině je nahrazen druhým prvkem. zpět

Odpověz správně na otázky. 6.Jaký zákon platí pro chemické reakce? ___________________________________. 7.Jak zní tento zákon? _____________________________________________________________________. 9. Jak zapíšeme chemickou reakci? _____________________________. 10. Jaký je rozdíl mezi chemickou rovnicí a chemickou reakcí? ______________________________________________________. 11. Ke kterým typům chemických reakcí můžeme zařadit tyto reakce? Zn+2HCl ZnCl 2 +H 2 ____________________ HgI 2 Hg +I 2 _____________ N 2 +3H 2 2NH 3 ____________________ 2H 2 O 2H 2 +O 2 ____________________ Zn+S ZnS _____________________ řešení

Řešení: 6.Jaký zákon platí pro chemické reakce? Zákon o zachování hmotnosti. 7.Jak zní tento zákon? Celková výchozí hmotnost látek při chemické reakci v uzavřené soustavě se nemění. Nemění se počet atomů látek v uzavřené soustavě během reakce ( hmotnost výchozích látek se rovná hmotnosti produktů). 9. Jak zapíšeme chemickou reakci? Chemickou rovnicí. 10. Jaký je rozdíl mezi chemickou rovnicí a chemickou reakcí? Chemická rovnice je vyjádřena značkami a vzorci látek. Je to zápis. Chemická reakce je děj, při kterém z výchozích látek vznikají látky jiné. 11. Ke kterým typům chemických reakcí můžeme zařadit tyto reakce? Zn+2HCl ZnCl 2 +H 2 nahrazování ( substituce) HgI 2 Hg +I 2 rozklad N 2 +3H 2 2NH 3 slučování ( syntéza) 2H 2 O 2H 2 +O 2 rozklad ( analýza) Zn+S ZnS slučování zpět

Seznam použité literatury a pramenů: Zdroje Základy praktické chemie pro 8. ročník základní školy. druhé aktualizované vydání. Praha: Fortuna, ISBN Základy chemie 1 pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky gymnázií a střední školy. Praha: Fortuna, ISBN Zkopírovat do schránky Autor: Radoslava Jarošová Základní škola Loket, okres Sokolov prosinec 2011 Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.