KONTROLA A MĚŘENÍ Technologické zkoušky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBJEMOVÁ A DÉLKOVÁ ROZTAŽNOST KOVŮ
Advertisements

Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
ZKOUŠKA TVRDOSTI PODLE BRINELLA
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ZKOUŠKA PEVNOSTI VE SMYKU
ZKOUŠKA PEVNOSTI V KRUTU (TORZI)
ZKOUŠKA TVRDOSTI PODLE VICKERSE
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální učební materiál
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální učební materiál
NAVRHOVÁNÍ HOSPODÁRNÝCH ŘEZNÝCH PODMÍNEK PŘI OBRÁBĚNÍ
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
NÁSTROJOVÁ OCEL Název školy
Integrovaná střední škola, Slaný
STATIKA TĚLES Název školy
Tato prezentace byla vytvořena
LEGOVÁNÍ OCELÍ Název školy
Digitální učební materiál
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
Výukový program: Strojírenská technologie Název programu: Svařování paprskem Vypracoval: Ing. Josef Martinák st. Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_03
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast: Stroje a zařízení Tematická oblast:Obrábění, obráběcí stroje a nástroje Téma:Přehled fyzikální.
Technické kreslení.
Digitální učební materiál
Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_12
Digitální učební materiál
KONTROLA A MĚŘENÍ Zkoušky mechanických vlastností ZKOUŠKA TVRDOSTI
KONTROLA A MĚŘENÍ Metrologie
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
PRUŽNOST A PEVNOST Název školy
Digitální učební materiál
Pracovní list VY_32_INOVACE_41_03
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Digitální učební materiál
Tato prezentace byla vytvořena
STATIKA TĚLES Název školy
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_13
Tato prezentace byla vytvořena
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_05
Projekt „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“,reg.číslo CZ.1.07/3.2.05/ je spolufinancován.
Zkoušky mechanických vlastností
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_11
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_06
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_07
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Stříhání - test. Stříhání - test Stříhání - test A třískové dělení materiálu, při kterém nevzniká žádný odpad B beztřískové dělení materiálu, při kterém.
Pájení v praxi. Pájení Princip pájení:  pájením získáváme pevné nerozebíratelné spoje  spoje získané pájením jsou těsné  působením kapilární vzlínavosti.
ZKOUŠENÍ MATERIÁLU Defektoskopie a technologické zkoušky.
Použitelnost kovů se určuje v praxi podle vlastností materiálu: Fyzikální Chemické Technologické Mechanické.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 39 AnotaceVýuka.
Obráběcí nástroj, řezné úhly
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2.ročník oboru Strojírenství.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tváření kovů – test č.1.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Technologické vlastnosti technických materiálů
VY_52_INOVACE_I–03–01 Název a adresa školy:
Transkript prezentace:

KONTROLA A MĚŘENÍ Technologické zkoušky Projekt „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, reg.číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/04.0087 Inovace vzdělávacího modulu v nových trendech ve strojírenství KONTROLA A MĚŘENÍ Technologické zkoušky Ing. Věra Kozáková Střední průmyslová škola strojnická Tř. 17. listopadu 49 Olomouc

TECHNOLOGICKÉ ZKOUŠKY Technologické vlastnosti jsou vlastnosti, které úzce souvisí se zpracováním materiálu na výrobek. Proto se při jejich zkoušení snažíme přiblížit co nejvíc podmínkám, při nichž bude materiál zpracován, nebo podmínkám, kterým bude vystaven za provozu. Z hlediska praxe jsou tyto zkoušky velmi důležité. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkouška lámavosti (ČSN 42 0401) [1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkouška drátů [1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkouška plechů a pásů střídavým ohybem [1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkouška hloubením plechů a pásů dle Eirichsena [2] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

[1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkouška pěchováním [1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkouška kujnosti [2] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkoušky trubek [2] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Obrobitelnost Obrobitelností rozumíme chování materiálu při obrábění řeznými nástroji. Posuzujeme ji nejen podle mechanických vlastností chování materiálu, ale i podle snadnosti oddělování třísky, podle chování třísky k materiálu nástroje (ulpívání třísky, tvoření nárůstku)a podle velikosti řezného odporu. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

[3] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkoušky svařitelnosti a svarů [2] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkoušky slévárenské Jsou velmi početné a nelze je redukovat jen na jedinou vlastnost – slévatelnost. Slévatelnost je souhrn vlastností, které musí mít kov určený k odlévání, a umožňuje výrobu zdravých odlitků. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Kov musí mít dobrou tekutost- schopnost taveniny vytvořit homogenní lázeň dobře tekutou, zabíhavost- schopnost vyplnit formu, tavitelnost -vytvoření homogenní slitiny Zabíhavost se zjišťuje zkouškou zabíhavosti – Curyho zkouška zjišťuje se dráha, kterou zaběhne kov v drážce, která má tvar spirály se středovým vtokem. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkoušky opotřebení Provádějí napodobování provozních podmínek tření kluzného nebo valivého. Opotřebení je nežádoucí oddělování částeček materiálu, ke kterému dochází na povrchu součástí, jev si vynucuje častou obnovu nebo opravu opotřebených součástí. Velikost tření ovlivňuje kapalina, která je mezi styčnými plochami. Míru opotřebení udává úbytek hmotnosti materiálu po smluveném počtu otáček, popřípadě změna chemických a mechanických vlastností po zadření. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkoušky koroze Jsou potřebné ke studiu vlivu provozního prostředí na výrobek s cílem určit nejhospodárnější způsob povrchové ochrany. Rozlišujeme zkoušky dlouhodobé (provozní), krátkodobé korozní v laboratořích (v kondenzační solné komoře)a nepřímé zkoušky. Zjišťujeme míru vzniku oxidů železa (rzi) na vzorku materiálu nebo na součásti. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

[4] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

Zkoušky kalitelnosti K ověření schopnosti oceli dosáhnout zakalením určité tvrdosti se provádějí zkoušky kalitelnosti. Nejsou normalizovány, vyžadují etalony téže značky stejných rozměrů (např. 20x20). Nejznámější je zkouška čelní prokalitelnost – Jominiho zkouška Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

[1] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

[2] Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.

[4] TRNOVCOVÁ KRISTÝNA. Maturitní ročníková práce: SPŠS Olomouc LITERATURA [1]HLUCHÝ, Miroslav. Strojírenská technologie: učebnice pro 1. a 4. roč. stř. prům. škol. 2. vyd. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1978, 356, s. [2]HLUCHÝ, Miroslav a Jan KOLOUCH. Strojírenská technologie 1/1 4., rev. vyd. Praha: Scientia, 2007, 266 s. ISBN 978-80-86960-26-5. [3] [online]. [cit. 2014-07-29] Dostupné z http://homel.vsb.cz/~cep77/PDF/EMO_kapitola_07.pdf   [4] TRNOVCOVÁ KRISTÝNA. Maturitní ročníková práce: SPŠS Olomouc Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“ , který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.