Čurnová, Hojdarová, Poláková, Robenhauptová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování Afrika.
Advertisements

Registrační číslo projektu:
SAVANY Mgr. Josef Koumar. SAVANY Mgr. Josef Koumar.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
AFRIKA Geografická poloha.
Víte co je nejchudší část Afriky?
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Název VM
Aneb jezero, které musíme zachránit
Afrika – státy Sahelu VY_32_INOVACE_Ze z 2
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Širší souvislosti konzumace lokálních potravin
AMERIKA přírodní krajiny
POUŠTĚ.
SAHARA a SAHEL.
DEZERTIFIKACE AMVT,1.R ZS, Lišivka.
Subtropy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Sahel.
Tropická Afrika.
Zelená revoluce Název školy
Registrační číslo projektu
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Sociální politika 06 CHUDOBA.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh:
Poušť.
Zdeněk Bergman, G Teplice
Helča Jedličková Kristy Mikulková Anička Filipcová
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Savany 9. března 2006.
Biosféra.
Obraz působení člověka
Počítačová prezentace
Afrika – zahraniční obchod Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
SAHEL IVO CHVÁTAL.
NEJVĚTŠÍ POUŠŤ SVĚTA SAHARA. NEJVĚTŠÍ POUŠŤ SVĚTA SAHARA.
Jan Dušek. * Hospodářství Hospodářství * Zemědělství Zemědělství * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
PROBLÉMY AFRIKY. chudoba války nemoci voda vegetace hlad negramotnost.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
PROBLÉM SVĚTOVÉHO HLADU. nejstarší z globálních problémů – akutní hlad vede k bezprostřednímu umírání, chronické podvýživě, náchylnosti k nemocem a degeneraci.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_13.AFRICKÉ REGIONY Téma: AFRICKÉ REGIONY (Sahel.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_05.
Afrika.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Krajina Co to je krajina?
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podnebí a přírodní krajiny Afriky
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
VEGETAČNÍ PÁSY.
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
POUŠTĚ VY_32_INOVACE_XVII-C-15.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Jméno autora výukového materiálu
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_ZE6-19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Rozšiřování pouští.
Environmentální problémy
Přírodní poměry Afriky
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z
Sahel – nejchudší část Afriky
VLIV ČLOVĚKA NA ZEMSKÝ POVRCH
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Pouště a polopouště.
Sahel – nejchudší část Afriky
Transkript prezentace:

Čurnová, Hojdarová, Poláková, Robenhauptová Sucho a desertifikace Čurnová, Hojdarová, Poláková, Robenhauptová

Desertifikace Je rozšiřování již vzniklých pouští NEBO degradace půdy v suchých a polosuchých oblastech vytrácejí živiny → není možný život Příčiny: Příčinou vzniku pouští nejsou jen klimatické změny ale zejména člověk a jeho nešetrné zacházení s přírodními zdroji, odlesňování, vykořisťování přírodních zdrojů, to vše urychluje postup pouště NEJVÍCE POSTIŽENÉ OBLASTI Čína, Nové Mexiko (USA), oblast Sahel (Afrika), Austrálie (nejsušší světadíl), jižní Afrika (Kalahari), jih Jižní Ameriky Pouště zabírají 28.5 % povrchu pevniny (včetně polárních pouští), tedy 42 milionů km2 šířením pouští je ohroženo 29% pevniny

sahel Nejznámějším příkladem desertifikace je oblast Sahel, vytvářející souvislý pruh území napříč africkým kontinentem, který zahrnuje země: Senegal, Gambii, Mauritánii, Niger, Mali, Burkinu, Čad a zasahuje do Súdánu, Etiopie a Somálska.

Dítě trpící nedostatkem vody a hladem žijící v Sahelu

Následky pokles hladiny pozemních vod → ohrožení rostlin, živočichů snížení produkce potravin → hladomor půda se zasoluje → rychleji eroduje migrace obyvatel (opouštějí takto postižená místa) pokles ekonomiky (mínus 42 miliard dolarů ročně)

Následkům desertifikace čelí více než miliarda lidí ve 100 zemích světa

Okrajové zóny pouští Aridní- Pouštní step. Má rozlohu 33 miliónů km2. Přílišné spásání vegetace a vypalování lesů eroze půdydesertifikace Semiaridní- Území zarůstající nepoživatelnými rostlinami, důvodem bývá také přílišné spásání

Opatření pěstování rostlin, které nenarušují hladinu živin v půdě (fazole, datle, len, kiwi…) úpravy terénu proti erozím (zavlažování, terasování – čajové plantáže v Číně)

Náprava Diskutuje se o vybudovaní zelených hrází (finančně náročné)- stromy a lesní valy které by měly šíření pouště zabránit, Izraelci vysazují kaktusy ktere mají velmi malou spotřebu vody, Egypťané zase přemýšlí o zavlažovacích kanálech. Je také důležité, aby byli rolníci vyškoleni a uměli s půdou správně zacházetvznikají Národní akční programy, které rolníky školí

Děkujeme za pozornost 