Jednotky času - procvičování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Tvorba výrazů s proměnnou
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Slovní úlohy na společnou práci
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Měření času Jednotky času
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
CELÁ ČÍSLA.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Rozdíl druhých mocnin.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Vyvození a procvičení učiva žák dokáže rozdělit složitější obrazce na čtverce a obdélníky a vypočítat jejich obsah; nachází v realitě jejich reprezentaci.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním lineárních rovnic. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují lineární rovnice.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Měření fyzikálních veličin – Měření času
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
AnotacePrezentace, která se zabývá slovními úlohami o pohybu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci počítají úlohy o pohybu. Speciální.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
ICT M 5.R. Jednotky času
Didaktický učební materiál pro ZŠ
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Transkript prezentace:

Jednotky času - procvičování VY_32_INOVACE_12_20_M

Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova VY_32_INOVACE_12_20_M Téma Jednotky času - procvičování Anotace Převody jednotek času Autor Mgr. Martina Mašterová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žák si procvičuje převody jednotek času Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Obvod, obsah, složitější obrazce Druh učebního materiálu Prezentace Power Point Druh interaktivity Vzdělávání žáků prostřednictvím digitálních technologií. Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání 1. stupeň , 2. období Typická věková skupina 10 - 12 let Celková velikost 121 kB

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cas

Zajímavosti na úvod • Aristoteles vyjádřil definicí, že „čas je napočítaný pohyb ve vztahu k před a po“. Čas se tedy měří počítáním (pravidelných) pohybů • Pro kalendářní měření času se nejprve používaly dobře viditelné fáze Měsíce, později i (zdánlivý) roční pohyb Slunce. • První mechanické hodiny se podle nejistých zpráv objevily snad ve 12. století. Mechanické hodiny se skládají ze tří částí: 1) oscilátoru, 2) zdroje energie a 3) počítacího a indikačního zařízení. • Od 14. století se vyráběly přenosné a kapesní hodiny s pružinou, byly ovšem málo přesné. • Kyvadlové hodiny však poprvé realizoval až roku 1657 holandský fyzik Christiaan Huygens,

Základní převody 1 hodina = 60 minut 1 minuta 60 sekund 3 600 sekund PAMATUJ SI! • Při sčítání časových údajů sčítáme zvlášť počet hodin, zvlášť počet minut. • Pokud je v součtu více minut než 60, převedeme je na hodiny a minuty.

1.) 44 min + 30 min = ____ min = ___ h ____ min Sčítej podle vzoru: VZOR: 53 min + 36 min = 89 min = 1 h 29 min 60 29 1.) 44 min + 30 min = ____ min = ___ h ____ min 2.) 30 min + 57 min = ____ min = ___ h ____ min 3.) 53 min + 47 min = ____ min = ___ h ____ min 4.) 34 min + 50 min = ____ min = ___ h ____ min 5.) 50 min + 27 min = ____ min = ___ h ____ min 6.) 24 min + 36 min = ____ min = ___ h ____ min

Sčítej podle vzoru: VZOR: 2 h 48 min + 1 h 55 min = 3 h 103 min = 4 h 43 min 60 43 1.) 1 h 30 min + 1 h 16 min = ___ h ____ min 2.) 2 h 42 min + 30 min = ___ h ____ min = ___ h ___ min 3.) 3 h 40 min + 1 h 35 min = ___ h ____ min = ___ h ___ min 4.) 4 h 50 min + 2 h 34 min = ___ h ____ min = ___ h ___ min 5.) 2 h 52 min + 3 h 44 min = ___ h ____ min = ___ h ___ min 6.) 1 h 20 min + 4 h 14 min = ___ h ____ min

Slovní úloha 1: Zadání: Na dovolenou jsme jeli dva dny. První den jsme jli celkem 8 hodin průměrnou rychlostí 78 km za hodinu, druhá den už jen 5 hodin rychlostí 85 km za hodinu. Kolik kilometrů jsme ujeli celkem za oba dva dny? Proveďte zápis a zkoušku. __________________________________________________________________________________

Slovní úloha 2: Zadání: Vlak měl podle jízdního řádu přijet v 17 h 40 min. Má však 25 minut zpoždění. V kolik hodin přijede? Proveďte zápis a zkoušku. __________________________________________________________________________________