Sociální sítě a T-Mobile Czech Republic Martin Jaroš, vp marketingové komunikace, květen 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak si vedou značky českých mobilních operátorů v sociálních médiích aneb co může značka v SM získat Martin Jindra.
Advertisements

Komunitní síť a mobilní služba (nejen) pro auta… Ondřej Švihálek,
Jsou televize dalším ohroženým druhem?
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Propagace a reklama na facebooku
Sociální sítě.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
Internet marketing Přednáška pro PROKOS Ratibor Líbal
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
ZOOT – finální řešení Prezentace týmu D Předmět: Optimalizace podnikových procesů.
Komenský by se radoval aneb škola hrou
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Obsah  Představení  Úrovně cílení na zákazníky  Co je to segmentace  Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně.
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit
POSKYTOVATELÉ KNIHOVNICKO- INFORMAČNÍCH SLUŽEB A JEJICH PODPORA UŽIVATELE VE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ APLIKOVANÁ PROSTŘEDNICTVÍM SOCIÁLNÍCH SÍTÍ Mgr. Zuzana.
Oracle a svět HCM Alexandr Pomazal Senior Sales Manager.
Jan Horna HorMart s.r.o. web2-0.cz web2-0.cz Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku.
Michal Bláha “NOVÉ” TRENDY V PÉČI O ZÁKAZNÍKA.
On-line reputation Adam Zbiejczuk (influencer.cz)
NEON TV Televizní studio UTB Mgr. Jan Čada, tel.:
C2 - Vodafone Restricted Classified on: Owner: PremFili Printed on: Open/Printed by: Filip, Přemysl, VF-CZ Dobrovolnictví z pohledu firmy.
!NÁSTRAHY INTERNETU! Kyberšikana sociální sítě
Mgr. František Bublan Formy a perspektivy dobrovolnické služby z pohledu neziskové organizace.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Business Partnering „Nejdůležitější přísadou receptu na úspěch je umění vycházet s lidmi.“ Theodore Roosevelt.
Jak dotahovat věci do konce? Jak z ničeho udělat velkou věc? Co je nový marketing? Je důležitý sales? David Seibert.
Talent marketingových komunikací. O firmě / instituci Armovna a ohýbárna betonářské oceli Zlínský, Jihomoravský, Olomoucký kraj, Pováží v SK MANAG, Pozemní.
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
Doprovodné informace k nabídce na vytvoření webových stránek.
Termín: 31. května 2011 Místo: Praha – konkrétní místu bude upřesněno SOCIÁLNÍ SÍTĚ V PRAXI pro BARY A RESTAURACE aneb nejnovější marketingové tipy na.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Reklama na internetu zdarma ne všude je třeba platit Radek Volf |
Aplikace pro mobilní zařízení v realitní praxi Clarion Congress Hotel Prague.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
1 mBank Nová generace bankovnictví. 2 mBank – listopad 2007 – říjen 2008 mBank od svého spuštění v číslech: Web: Za rok: 5,8 mil. Denní průměr za poslední.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
10. Sociální sítě jako prodejní platformy Získejte maximum z online komunit Pavel VŠFS.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
1 Neziskové organizace Neziskovky jsou nedělitelnou součástí občanské společnosti a jako takové mají nezastupitelnou roli v rozvoji demokracie a řešení.
Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
V YUŽÍVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ Loučková, Hrabinová, Jurášková.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Anotace: Prezentace je určena žákům 5. ročníku, slouží k seznámení žáků s internetem, jeho nejčastější používání, varování před některými nástrahami a.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Analýza nových forem marketingu
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Jak na PR (absolutní základ)
Aplikace nových forem marketingu
Využití sociálních sítí pro propagaci regionálních potravin
Jak využít sociální média v komunikaci sportovních organizací
Atraktivní zaměstnavatel
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

Sociální sítě a T-Mobile Czech Republic Martin Jaroš, vp marketingové komunikace, květen 2011

Místo úvodu: Jak si představujeme roli sociálních sítí v marketingu? Asi takto.

Obsah 3  Role a cíle sociálních sítí v TMCZ  Historie a inspirace  Používaná média  Tým a vytváření obsahu  Ukázky obsahu  Monitoring a měření  Zásady a co jsme se naučili

Role a cíle sociálních sítí v naší firmě 4  naše odpovědi na dotazy  odpovědi jiných zákazníků (vzájemná pomoc)  otevřená databáze odpovědí à la wiki  snížení počtu hovorů na inflinku  výzkum trhu  sledování zákaznických nálad  nábor zaměstnanců  spolurozhodování a zapojení zákazníků  dialog s fanoušky  budování komunity apoštolů  konverze rebelů  posílení pozic na webu  vyjádření našeho názoru  CSR první představení nových TV reklam traffic pro kampaňové microsity ověřování zájmu žádný hard sell Prodej Značka Péče Další funkce

Historie 5 Počet fandů TMCZ na Otevření zdi Chuck efekt Kouzelné úterky 10 / 2009Opatrný start (fb a yt) 10 / 2010Nová strategie pro sociální sítě 10 / 2010Srážka s pirátským Twitterem 11 / 2010Redesign fb a otevření zdi 12 / 2010Chuck efekt: fandů denně, 24. nejpopulárnější video na celosvětovém Youtube 01 / k fandů, TMCZ v první desitce českého fb 2011Práce s vytvořenou komunitou, 2 Twitter kanály, inovace

Využívaná média 6 Fórum Komunikace s fanoušky, podpora značky, péče, zábava Reklama a zábavaZatím jen pirátský kanál neznámého autora Technická podpora zákazníků fanoušků zhlédnutí/m 2000 příspěvků/m 102 videí zhlédnutí 526 followers dotazů - 100k do konce roku - Top 3 na českém facebooku do konce m zhlédnutí do konce roku - Přidání instruktáží a užitečného obsahu - Spustit separátní kanály pro péči a značku - Fér příměří s pirátem - Zjednodušit hledání - Přetvořit ve skutečnou wikipedii mobilů

Inspirace a poučení 7 Southwest Airlines  1,3m fandů na fb – v sektoru služeb těžší než u Apple a spol.  excelentní reakce na krizi  zapojení top managementu  přístup „More LUV“  inovatice a služby přímo na fb (u operátorů lze např. dobíjení, social shopping) Watch out: Twitter válka operátorů v Maďarsku, 12/2009  Online manažer zažertoval na Twitteru o konkurenci a musel odejít  Problém konkurence zapomenut, negativní PR jen o firmě, která vyhodila manažera  Třetí operátor chytře nabízí vyhozenému práci… Watch out: Britský operátor, 1/2010  PR skandál kvůli sexistickým poznámkám od operátora  Poznámky zřejmě vložil jiný zaměstnanec jako „žertík“ v nepřítomnosti kolegy – vyhazov a suspendace  Dlouhodobá PR škoda

Tým a vytváření obsahu 8 Velikost týmu  Cca 3,5-4 interní plné úvazky  1 full-time editor pro Facebook a Youtube  3 lidé na ad hoc podporu v širším týmu (PR, marketing, péče)  6 korespondentů pro specializované otázky a fórum (technologie, terminály, služby, péče) Schvalování  Editaci provádí jen editor (člen online týmu) a jeho 2 nadřízení (online manažer a ředitel komunikace)  Další 3 kolegové mají administrátorská hesla pro případ nouze  Obsah NEPODLÉHÁ schvalování managementu Agentury  Pokusy o outsourcing do agentur se neosvědčily – správa probíhá výhradně in-house  Agentury pomáhají s přípravou fotografií, videí apod. Ukázka profilového obrázku na fb – skutečná zaměstnankyně. Jindy kampaňové skiny jako Chuck apod.

Facebook: Ukázky obsahu 9 Buď Kitty i ty  Exkluzivní edice telefonu Samsung jen pro TM  Online kampaň vyprodala celou edici za 3 týdny  60% prodejů přišlo z Facebooku (11/2010) Kampaňová identita a skiny  Chuck Norris v době Vánoc suspendoval zaměstnance TMCZ a všechny role v TMCZ vykonával osobně  Facebook kompletně přejal jeho identitu, od stylu vyjadřování po nadlidsky rychlé vyřizování dotazů  Pro velký úspěch nyní podobné skiny i s dalšími kampaněmi Férová reakce  Otevřená reakce na negativní komentáře či problémy (výpadek sítě) obvykle vygeneruje více pochval než kritiky  I velmi negativního kritika lze upřímností změnit během několika minut ve fanouška

Monitoring a měření 10 Monitoring  Používáme denní, týdenní a měsíční monitoring sociálních médií a všech myslitelných diskusí a fór  Na našich médiích reagujeme do 24 hodin, vyjma výjimečně složitých dotazů  Jako TMCZ někdy vstupujeme na fóra třetích stran – vždy s plnou identitou – např. překvapivé dárky pro kohokoli, kdo na facebooku či blogu vyjádřil touhu po plyšovém sloníkovi z reklamy – extrémně pozitivní reakce obdarovaných Měření a KPIs  Měříme počty fandů, počty interakcí, tonalitu příspěvků, počet odpovědí, trendující výrazy  Experimentujeme s balíkem Hootsuite, připravujeme i robustnější řešení

Co jsme se naučili 11 Jak získat fandy  Dělat věci dobře – vtipné kampaně, dobré nabídky  Často aktualizovat – nejméně 2-3x týdně, ale ne více než 2x denně  Dát přes facebook a sociální média něco navíc – rekvizity z natáčení, soutěže nebo třeba jen přednostní informace Jak komunikovat  Přátelsky, přirozeně, s lidskou tváří – ne jako hranatá korporace  Uznat kritiku, umět se omluvit  Nikdy nelhat!  Akceptovat, že sociální sítě se často dozvědí o problému či krizi dříve než my Jak k věci přistoupit  Chápat, že sociální síť je příslib pro zákazníky – nutno včas přidělit lidi, zdroje a čas  Nutno měřit, analyzovat a stanovit KPIs  Především je ale nutno tvořit obsah s úsměvem a užívat si komunikaci se zákazníky – pozná se to!