Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Advertisements

Libor Lukáš předseda SRDIM
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Dopravní stavby na střední Moravě
Budoucnost hospodaření s komunálními odpady Dr. Ing. Lubomír Chytka ředitel odboru odpadů MŽP.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
INFORMACE Z XI. ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU OP VK PRAHA, pro předsednictvo RVŠ, 19. září 2013 Zpracovala: doc. Ing. Ivana Kraftová, CSc.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Legislativní překážky urychlení výstavby dopravní infrastruktury v ČR, podněty a řešení Mgr. Miroslav Osladil, advokát Střední Morava – křižovatka.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Maršálkovský úřad Opolského vojvodství 1 Zkušenosti s IS INTERREG III A a výzvy OPPS Zkušenosti s IS INTERREG III A a výzvy OPPS Piotr.
Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Žofínské fórum Silnice nebo železnice? Kam s investicemi v DI?
Silnice nebo železnice
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
182. Žofínské fórum Co přinese nově chystaná legislativa z Ministerstva pro místní rozvoj? 8. září 2015 Ing. Miloslav Mašek, CSc. generální ředitel.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
PRAHA INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ KARLOVY VARY.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Kohezní politika v ČR Kohezní politika v ČR JUDr. Olga Letáčková ředitelka úseku řízení kohezní politiky Poslanecká sněmovna PČR 24. dubna 2014, Praha.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Strategické úkoly MD Pardubice
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
Michal Šperling - EUREDIS
Příprava operačních programů
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Informace z 1. ustavujícího zasedání Národní stálé konference
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Luhačovice 25.9.2014 Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Mgr. Kamil Rudolecký Náměstek ministra dopravy

Schvalovací proces OPD 2014 - 2020 Střední Morava Křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Luhačovice 25.9.2014 Schvalovací proces OPD 2014 - 2020 26.8.2014 EK schválila Dohodu o partnerství – klíčový zastřešující dokument umožňující schválení všech jednotlivých operačních programů OPD II – dokončeny všechny kroky na národní úrovni – souhlas ex- ante hodnotitele, souhlasné stanovisko SEA (30.6.2014), schválení vládou ČR (14.7.2014) Zahájeno formální vyjednávání s EK (připomínky slíbeny do konce září), neformálním dialogem již předjednáno mnoho připomínek Schválení OPD II EK očekáváno do konce 2014, následovat budou standardní kontinuální výzvy pro hlavní příjemce a hlavní oblasti podpory, následně další výzvy pro jednotlivé specifické cíle OPD II

Potřeby propojení Střední Moravy Střední Morava Křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Luhačovice 25.9.2014 Potřeby propojení Střední Moravy Sledované cíle plně v souladu s koncepčními dokumenty státu Klíčové je především dokončení D1 kolem Přerova D1 0137 Přerov – Lipník: vyhlášen opakovaný tendr na zhotovitele po vyřešení závažných komplikací v předchozí verzi zadávací dokumentace D1 0136 Říkovice – Přerov: vyhlášen tendr na akt. DSP a zpracování zadávací dokumentace, teoreticky zvažováno zadání části stavby jako D&B R55 - nezanedbatelná důležitost, neboť současná I/55 prochází mnoha obcemi a je značně vytížena, nutno obhájit R55 pro financování z EU – problematika průchodu Bzeneckou doubravou. R49 – komplikovaná stavební řízení na 4901 probíhají, příhraniční úsek získal nesouhlasné stanovisko EIA, další příprava bude podpořena dle výsledků tahové studie.

Investorská příprava – zásadní limitující prvek Střední Morava Křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Luhačovice 25.9.2014 Investorská příprava – zásadní limitující prvek Omezení – nutno postupovat v souladu s právem EU, nestabilní právní prostředí a personální zajištění je národním problémem ČR Majetkoprávní příprava – účinná novela zákona 416/2009 Sb., včetně prováděcí směrnice pro investorské organizace – očekáváno urychlení postupu majetkoprávní přípravy, novela však neřeší všechny komplikace v majetkoprávní přípravě. Nutno zavést jednotné integrované povolení vč. EIA s jedním odvoláním a jednou možností soudního přezkumu, složitý legislativní proces, ale jediné skutečně urychlující řešení. Liniové stavby – nutno zohlednit specifika proti stavbám pozemním, zpracována RIA a probíhá zpracování věcného záměru zákona. Novela zákona o veřejných zakázkách připravována k 1.1.2015

2015 – rekordní rozpočet SFDI Střední Morava Křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Luhačovice 25.9.2014 2015 – rekordní rozpočet SFDI 2014 – čerpání prostředků akcelerováno oproti 2013, většina čerpání tradičně spíše ke konci roku (splatnost faktur za práce realizované v letním období), intenzivní pokračování snahy dočerpat OPD I 2015 – rozpočet v rekordní výši 94,5 mld. Kč kalkulován na plné vyčerpání OPD I 2015 – poslední rok pro možnost dočerpat OPD I, v přípravě zvýšené množství akcí nevyžadujících komplikovanou přípravu, především akce obnovy železničních tratí – kromě silnice také důležitý faktor pro dopravní obslužnost. Pro čerpání rozpočtu SFDI je klíčová především správná činnost investorských organizací.

Střední Morava Křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Luhačovice 25.9.2014 Závěr Nutná spolupráce všech, kteří mají na rozvoji dopravní infrastruktury zájem Z úrovně MD to znamená především nastavení funkčního a stabilního právního a personálního prostředí Společným úsilím a pečlivou prací je třeba překonat odpůrce jednotlivých staveb Optimistický pohled do budoucna vždy přinese své ovoce dříve oproti negativistickému přístupu