Luštění o rybách RNDr. Václav Procházka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Atlas ryb Kliknutím si posouváš obrázky První obrázek bude kreslený
Advertisements

Autor:Mgr. Alena Shánělová
ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
Opakování ryby.
RYBY.
Ryby.
PREZENTACE – RYBY.
Základní škola Kladruby
RYBY.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Digitalizace výuky Příjemce
Dravé ryby.
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Ichtyofauna ČR V současnosti ve vodách ČR prokázán výskyt 67 druhů ryb, řazených do 17 čeledí Z toho 52 druhů (78 %) je původních a 15 druhů je nepůvodních.
Český rybářský svaz, místní organizace J.Hradec.
Ryby.
ROK ÚLOVKY Z REVÍRŮ MO ČRS JINDŘICHŮV HRADEC Zpráva dle podkladů JčÚS
Ryby v ČR Vytvořila Lenka Švejdarová 7.B.
Pstruh obecný (70 cm). Pstruh obecný (70 cm) Pstruh americký (70 cm)
ZOOLOGIE OBRATLOVCŮ RYBY
Systém ryb.
Poznávačka: kruhoústí
Luštění o obojživelnících
Nejpočetnější skupina obratlovců 25 OOO druhů V ČR jich žije 80
SLADKOVODNÍ RYBY
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
Morfologie těla ryb.
POZNÁVÁNÍ RYB RNDr. Václav Procházka.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.4
Sladkovodní ryby_poznávačka
Život ve vodě Filip Bordovský.
Základní škola Kladruby
Pásma ryb Lukáš Melecký.
Nejznámější sladkovodní ryby
Cejnek malý ( Abramis bjoerkna )
Přibližně polovina jich obývá vodní prostředí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
RYBY poznávání zástupců
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
RYBY. kapr obecný vouskykrátká řitní ploutev dlouhá hřbetní ploutev.
Typ vodního prost ř edí Po č et druh ů % celk. po č tu Poznámka Primárn ě sladkovodní ,16200 (93%) nále ž í do nad ř ádu Ostariophysi ( ř ády Characiformes,
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
BAHNÍK VÝCHODOAFRICKÝ úhořovitý tvar těla hřbetní, ocasní a řitní ploutev splývají v lem Zajímavosti: dýchá párovými plicními vaky, sucho přečkává zahrabán.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
RYBÍ PÁSMA Mgr. Radka Macháňová.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
RYBY (písemka - zástupci)
RYBY – přehled zástupců
Zástupci sladkovodních ryb
Obr.č.1.
Poznávačka ryb.
RYBY sladkovodní a mořské.
ZŠ Holýšov, 7. A Michal Dáňa 2018/2019
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Třída: Ryby.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_21_ Poznavacka_ryby
Mihule potoční.
Transkript prezentace:

Luštění o rybách RNDr. Václav Procházka

ÚKOL č. 1

Urči stupeň ochrany ryb v ČR Pomůcky: Příloha III vyhlášky č. 395/1992 Sb. ve znění vyhlášky č. 175/2006 Sb., kterými se provádějí některá ustanovení zákona ČNR č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny

Stupeň ochrany ryb v ČR OHROŽENÍ KRITICKY OHROŽENÍ SILNĚ OHROŽENÍ Řešení Stupeň ochrany ryb v ČR KRITICKY OHROŽENÍ SILNĚ OHROŽENÍ OHROŽENÍ cejn perleťový jelec jesen ježdík žlutý kapr obecný /sazan/ mník jednovousý piskoř pruhovaný plotice lesklá střevle potoční vranka obecná vranka pruhoploutvá drsek menší drsek větší hrouzek Kesslerův sekavčík horský ježdík dunajský ostrucha křivočará ouklejka pruhovaná sekavec písečný

ÚKOL č. 2

V tajence křížovky nalezněte rybu horního toku

Vyluštěte křížovku 1. ryba s jedovatými ostny 2. zavináč 3. mořská ryba s nepárovým vousem 4. ryba s vějířovitými ploutvemi 5. okusovači korálů 6. hadovitá ryba

Řešení: 1. ryba s jedovatými ostny 2. zavináč P E R U T I N S L Ď K A V Č Z B C Ú H O Ř 2. zavináč 3. mořská ryba s nepárovým vousem 4. ryba s vějířovitými ploutvemi 5. okusovači korálů 6. hadovitá ryba

Tajenka: „Rybou horního toku je...“ PSTRUH

ÚKOL č. 3

Spojte související pojmy losos červená duhovka okoun dlouhá řitní ploutev plotice torpédovitý tvar těla sumec drobné šupiny karas černé příčné pruhy lín „kapr“ bez vousků cejn tuková ploutvička štika 6 párů vousků

ÚKOL č. 4

Spojte související pojmy neuromasty proudový orgán bentické ryby při břehu litorální ryby ve stojatých vodách limnofilní ryby u dna homocerkní ploutev jeseter heterocerkní ploutev kapr

Anotace Luštění o rybách sloužící k motivaci žáků, k procvičení probraného učiva. Součástí je křížovka, spojování souvisejících pojmů a zjištění stupně ochrany ryb v ČR . Autor RNDr. Václav Procházka Jazyk Čeština Očekávaný výstup Motivace, procvičení, opakování Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova ryby Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Kombinované Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina 16 - 19 let Celková velikost 231 kB