Rozmnožování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

Rozmnožování rostlin.
Semenné rostliny 4. ročník
VEGETATIVNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Jak se rostliny přizpůsobily
OBECNÁ BIOLOGIE OPLOZENÍ
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rozmnožování a vývin mnohobuněčných živočichů
vegetativní a sexuální rozmnožování, genotyp, odkopky, oddělky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
GENETIKA Genetika je vědní disciplína, která se zabývá studiem dědičnosti a variability organismů.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
VÝBĚR - z populace rostlin se vyberou ty rostliny, které mají nějakou zajímavou vlastnost. Umělým výběrem tak člověk vybral např. z planých druhů travin.
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_20 Tematická.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Rozmnožování ovocných rostlin
BIOLOGIE ČLOVĚKA Tajemství genů (28).
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
PROJEVY ŽIVOTA.
RŮST A VÝVOJ ROSTLIN.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
Rostliny na jaře 4. ročník
ROZMNOŽOVÁNÍ ŽIVOČICHŮ A ROSTLIN
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Přírodní látky Hormony –různé chem. látky, ovlivňují živé buňky a procesy v nich – řídí a ovlivňují činnost buněk –rostlinné hormony = fytohormony – řídí.
R O S T L I N Y R Y B N Í K A A J E H O O K O L Í
Co jsme již poznali.
Charakteristika jednotlivých užitkových skupin organismů
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Rozmnožování rostlin Ověřeno: 6. ročník, VI. třída Cílová skupina: žák základní školy praktické VY_32_INOVACE_26_Rozmnožování.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.
Vegetativní orgány Stonek
Rostliny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
05 Květiny a stromy na jaře
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Rozmnožování, růst a vývin rostlin
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Zahrada Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Vegetativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
BOTANIKA.
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Živá příroda.
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Rozmnožování rostlin Obr.1.
Stonek.
Nepohlavní - vegetativní
Transkript prezentace:

Rozmnožování

zajišťuje existenci druhu přenos genetické informace z rodičů na potomky typy rozmnožování pohlavní nepohlavní

pohlavní rozmnožování pomocí pohlavních buněk: spermie vajíčko živočichové, rostliny nevýhody: časově náročné malé množství potomků výhody: potomci dědí vlastnosti po obou rodičích lépe se přizpůsobují měnícímu se prostředí

nepohlavní rozmnožování nový jedinec vzniká z části těla mateřského jedince nižší živočichové, rostliny nevýhody: nový jedinec je identický s rodičovským – - získává i nežádoucí vlastnosti např. nemoci výhody: velké množství jedinců časově nenáročné

příklady nepohlavního rozmnožování: cibule - šněženka, tulipán, narcis, česnek hlízy - lilek brambor, jiřiny šlahouny - jahodník oddenky - kapradiny, kosatec listové řízky - africká fialka, tlustice stonkové řízky – pelargonie – muškát

roubování – přenáší se část větvičky ovocné stromy – jabloň, hrušeň očkování – přenáší se očko – pupen z jedné rostliny na druhou růže hřížení – část větvičky se přihrne zemí a ta pustí kořeny klematis