Digitalizace výuky Příjemce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
Digitalizace výuky Příjemce
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Digitalizace výuky Příjemce
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní struktura života
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Přechod rostlin na souš
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
Kořen autor: David Hainall.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Kořen Bohumil Bareš.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Rostlinné orgány.
Uspořádání rostlinného těla
Kořen (radix) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.03/Li
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ORGÁNY SEMENNÝCH ROSTLIN
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Kořen Biologie 1. ročník.
STONEK.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Kořen  Spolu se stonkem a listy tvoří vegetativní rostlinné orgány  Nižší rostliny = ozn. rhizoidy, vyšší rostliny (kapraďorosty a dál) = kořeny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
KOŘEN.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
Stavba rostlinného těla
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anatomie rostlinných orgánů
Vegetativní rostlinné orgány
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Botanika.
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

Digitalizace výuky Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Přírodopis Téma Kořen Ročník sedmý Autor Mgr. Lenka Pechová

KOŘEN

OPAKOVÁNÍ Co to jsou pletiva? Skupiny specializovaných buněk se stejnou funkcí. Doplň k jednotlivým typům pletiv jejich funkci: vodivé pletivo ………………………….. krycí pletivo ……………………………. zásobní pletivo ………………………… dělivé pletivo …………………………… podpůrné pletivo ………………………. podpůrné pletivo průduch pokožka cévní svazky dužnina

OPAKOVÁNÍ Co je v rostlině tvořeno pletivy? Orgány. Doplň názvy k jednotlivým rostlinným orgánům. …………………. ………………… …………… …............

OPAKOVÁNÍ Spoj pojmy, které k sobě patří: vegetativní orgány reprodukční orgány plod list kořen stonek květ Co vytváří všechny orgány dohromady? Organismus.

FUNKCE KOŘENE Doplň za pomoci učebnice jakou funkci v rostlině má kořen – její většinou podzemní orgán. ………………………………… ...............................................

ZÁPIS Kořen = většinou podzemní nečlánkovaná část rostliny funkce: upevňuje rostlinu v půdě nasává vodu s rozpuštěnými minerály rozvádí vodu shromažďuje zásobní látky slouží k rozmnožování

STAVBA KOŘENE pokožka kůra cévní svazky kambium kořenové vlásky čepička

STAVBA KOŘENE kořenové vlásky kůra cévní svazky pokožka

KOŘENOVÁ SOUSTAVA Kterými částmi je tvořena kořenová soustava dvouděložných rostlin? Kořen hlavní a kořeny postranní. hrách setý mrkev obecná

KOŘENOVÁ SOUSTAVA Kterými částmi je tvořena kořenová soustava jednoděložných rostlin? Svazčitými kořeny. Jak se tyto kořeny vytváří? Růst hlavního kořene je potlačen a jeho funkci přebírají náhradní kořeny, které rostou z dolní části stonku. tulipán česnek

ZÁPIS stavba kořene: pokožka kůra cévní svazky kambium dřeň kořenové vlásky kořenová čepička typy kořenové soustavy: - dvouděložné rostliny: kořen hlavní a kořeny postranní - jednoděložné rostliny: svazčité kořeny

PŘEMĚNY KOŘENE Náhradní kořeny kukuřice setá fíkovník

PŘEMĚNY KOŘENE Kořenová hlíza jiřina

PŘEMĚNY KOŘENE Kořenová hlíza orsej jarní

PŘEMĚNY KOŘENE Bulva miřík celer řepa cukrovka

PŘEMĚNY KOŘENE Vzdušné kořeny monstera orchidej

PŘEMĚNY KOŘENE Příchytné /příčepivé/ kořeny břečťan popínavý loubinec pětilistý

PŘEMĚNY KOŘENE Deskovité kořeny fíkovník

PŘEMĚNY KOŘENE Haustoria – u parazitických rostlin jmelí bílé

PŘEMĚNY KOŘENE Hlízkové bakterie na kořenech rostlin fazol obecný olše lepkavá

ZÁPIS přeměny kořene náhradní kořeny (kukuřice) - bulva (řepa cukrovka) - kořenová hlíza (jiřina) - příchytné kořeny (břečťan) - kořeny s hlízkovými bakteriemi (fazol)

ProcVIČOVÁNÍ UČIVA Doplň popis k obrázku:

ProcVIČOVÁNÍ UČIVA Doplň názvy vyobrazených rostlin a typ jejich kořenové soustavy. ………………………………. ……………………………… ………………………………. ………………………………

ProcVIČOVÁNÍ UČIVA Jakou funkci v rostlině má kořen – její většinou podzemní orgán? ………………………………… ...............................................