Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Laboratorní a terénní cvičení
Praktická cvičení z botaniky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _651 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
A jak je to u živočichů? (tkáně)
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Práce se Slovníkem spisovné češtiny
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.20 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Vektorová grafika - tvary Typ: DUM - kombinovaný.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Mikroskopie.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
60.1 Základy mikroskopování
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.16 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Transport raněných Typ: DUM - výkladový Předmět: TVZ Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
Základní postupy v biologii
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_97.
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Svalová soustava
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Tematická oblast: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
2. Laboratorní cvičení.
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Laboratorní práce č. 3 List
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
Anatomie rostlinných orgánů
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I. Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P6_1.5 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie Ročník: 3. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: listopad 2013

METODICKÝ LIST Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. Před započetím práce učitel pomoci prezentace připomene základní stavbu rostlinné eukaryotické buňky. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. V rámci laboratorních cvičení se žáci seznámí s několika typy rostlinných pletiv. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Pro zápis použijeme předepsaný protokol.

Protokol č. Téma: Pletiva I. Jméno: Datum: Pomůcky: mikroskop s příslušenstvím, černý bez, sítina, cibule. Úloha: č.1. – 3. Závěr:

Doplň - teoretický základ ke cvičení: Pletiva jsou……………………………… Parenchym……………………………. Aerenchym……………………………. Prosenchym……………………………… Interceluáry……………………………….

Pozorování parenchymu v dužině černého bezu. Úloha č.1 Pozorování parenchymu v dužině černého bezu.

Postup č.1 Pomůcky: bobule, stonek černého bezu. Provedeme příčný řez stonku bezu černého. Řežeme žiletkou tenké příčné řezy. Z nejtenčích řezů zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme a popíšeme 3- 4buňky.

Pozorování aerenchymu v dužině sítiny. Úloha č.2 Pozorování aerenchymu v dužině sítiny.

Postup č.2 Pomůcky: sítina rozkladitá. Zhotovíme příčný řez stonku bezové ,,duše“. Řežeme žiletkou tenké příčné řezy. Z nejtenčích řezů zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme a popíšeme 3- 4buňky.

Pozorování prosenchymu v pokožce cibule. Úloha č.3 Pozorování prosenchymu v pokožce cibule.

Postup č.3 Pomůcky: cibule Nařežeme několik čtverečků z vnitřní strany suknice cibule. Z vnitřní strany pinzetou stáhneme tenkou blanku pokožky. Přeneseme do kapky vody na podložní sklíčko a vytvoříme preparát. Pozorujeme,nakreslíme a popíšeme.

Odpověz na otázky. Jakou funkci má aerenchym? Kde ještě najdeš ve stavbě rostlin parenchym? Prosenchym ve stavbě cibule plní funkci, které soustavy pletiv?

Závěr: Možnosti: charakteristika,práce se mi podařila, nepodařila,co bych mohla zlepšit.

Použitá literatura. Vlastní zdroje.