INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
BOTANIKA ROSTLINNÉ ORGÁNY
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
Digitalizace výuky Příjemce
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kořen autor: David Hainall.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Stavba rostlinného těla Stonek
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
STONEK.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Stavba rostlinného těla
Anatomie rostlinných orgánů
Vegetativní rostlinné orgány
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Botanika.
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Základní orgány těl semenných rostlin Kořen Přírodopis 7. ročník Jana Míková

Obsah Kvíz Kořen-funkce Vnější stavba Vnitřní stavba

Zopakuj a doplň: Jednobuněčné houby se nazývají _____ a využívají se _____________ . Skupina jednobuněčných živočichů se nazývá ________ . Sinice žijí ve vodě a při přemnožení způsobují ____________ . Mezi jednobuněčné řasy patří:________

Jak znáš jehličnany Semena jehličnanů se nacházejí v _____ Jehlice ve svazečcích má smrk borovice modřín jedle Zralou šišku nenajdeme od modřínu smrku Rozdíly mezi smrkem a borovicí jsou: ______

Kořen Je to většinou podzemní část rostlin bez listů Výjimka – vzdušné kořeny některých tropických rostlin Funkce kořenů 1. upevňují rostliny v půdě 2. přijímají vodu s rozpuštěnými živinami 3. u některých rostlin jsou zásobárnou

Krytosemenné rostliny dvouděložné listnaté stromy keře většina bylin jednoděložné traviny, obilniny většina jarních bylin –cibuloviny orchideje, palmy

Vnější stavba kořene Dvouděložné rostliny - hlavní kořen - z něj vyrůstají vedlejší kořeny Jednoděložné rostliny hlavní kořen přestane růst a z rostliny vyrůstají další náhradní kořeny vzniká tak svazčitý kořen Všechny kořeny patřící k rostlině vytváří kořenovou soustavu

Kořeny mají různý tvar a rozložení Kořeny sahají do různých hloubek Z učebnice na str. 29 si zakresli rozmanité tvary kořenů bylin a dřevin www.giobioobrazky.ic.cz

Vnitřní stavba kořene Na špičce kořenu Dělivé pletivo – buňky, které se rychle množí a zajišťují růst Krycí pletivo – kořenová čepička – chrání dělivé buňky Kořenové vlásky – nově vzniklé buňky, které se prodlužují

Pokožka - povrch kořene Cévní svazky - propustná pro vodu a v ní rozpustné látky Cévní svazky vodivé pletivo dva typy - vede vodu s látkami Vzestupně – z kořene do stonku a listů Sestupně – z listů do kořene Kambium – dělivé pletivo – způsobuje tloustnutí kořene Dužnatá kůra – prostor mezi pokožkou a cévními svazky

Nakresli a popiš vnitřní stavbu kořene podle učebnice strana 30: Podélný a příčný řez www.giobioobrazky.ic.cz