Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět: Základy společenských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

Nacítání ˇ Pro více navštivte Filip-Boril.wz.cz
Přehled indických náboženství
KASTY.
Cesty jógy Pavel Hájek.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Předmět OBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4.ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:II.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Východní náboženství Petr Machala.
Světová náboženství.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Téma: Svět práce a financí Vypracoval: Ing. Milan Havlas
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Hinduismus Daniela Roreitnerová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
PředmětOBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4. ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01/09-20.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Starověká Indie.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Náboženství v Indii I. Název školy
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Indie – Hinduismus a kastovní systém
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Starověká Indie Petr Machala.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Kultura starověké Indie
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
 Vznikl v Indii – přibližně v 5. stol. Př. n. l., jedná se tedy o nejstarší, dosud existující náboženství.  třetí nejrozšířenější náboženství na světě,
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 18 – Buddhismus NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_OBN_3_16 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
INDICKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
INDICKÁ FILOSOFIE I. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_mix2_zsv01
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Digitální učební materiál
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Přehled indických náboženství
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Přehled indických náboženství
INDIE.
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských věd Ročník: III. Téma: Filosofie a náboženství Vypracoval: Mgr. Jaromír Šebek Materiál: VY_32_INOVACE_24 Datum: Anotace: Hinduismus – vznik, vývoj a charakteristika Obor: M/02 Cestovní ruch

HINDUISMUS Hinduismus se vyvinul na území Indie z původního náboženství Indoevropanů, kteří do Indie přišli mezi lety 2000 – 1200 př.Kr. Pravlastí Indoevropanů bylo území dnešní Ukrajiny. Indoevropané byli skvělí válečníci a rychle se přesunovali díky koním a vozům.

Struktura indické společnosti Pro indoevropské národy je typická trojčlenná ideologie, na jejímž základě se dělí společnost na kněží, válečníky a pracující. Indická společnost je dodnes rozdělena do kast: BRÁHMANI - kněží KŠATRIOVÉ - válečníci VAJŠOVÉ - zemědělci, řemeslníci a obchodníci ŠÚDROVÉ – nedotknutelní (Nejnižší vrstva, jsou jim vyhrazeny podřadné práce a žijí odděleně.)

Hlavní hinduističtí bohové VIŠNU je k lidem laskavý, síla držící vesmír, umožňuje život. ŠIVA má démonickou povahu, obývá pustiny, nepřítel lidí. Odnímá život, aby opět mohl vzniknout nový. KÁLÍ je vládkyní času a změny, spojená se smrtí a zánikem.

UPANIŠADY V letech 750 – 500 př. Kr. je nově formulováno učení hinduismu. Vznikají základní pojmy víry, které jsou platné dodnes: BRAHMA je neměnný řád světa, tvůrčí princip bytí. ÁTMAN je projev brahma v člověku – věčná duše. KARMAN je založen na principu příčiny a následku, naše skutky rozhodují o budoucnosti. SANSÁRA – koloběh převtělování, duše člověka se po smrti stále znovu převtěluje do různých forem bytí. MÓKŠA – vysvobození z koloběhu převtělování, splynutí átman s brahma, vykoupení a cíl.

JÓGA Meditační a asketická technika. Potlačení stavů vědomí. Hlavní technikou je soustředění na jeden bod – může jím být fyzický předmět nebo i myšlenka. Jógín sedí v předepsané pozici, v jógínském sedu. Dechová cvičení – pravidelný dech se zpomaluje, stav na hranici bdění a spánku. Cílem je osvobození od předmětů vnějšího světa. Pokročilý jógín dosáhne stavu samádhi – získává nadpřirozené schopnosti, stav prvotní nerozlišenosti. Mandala Jógínská pozice

BHAGAVADGÍTA Součást eposu Mahábhárata – nejdelší básně na světě. Mahábhárata obsahuje dvojverší a vznikla mezi 4. stol. př. Kr. a 4. stol. po Kr. BHAGAVADGÍTA, Zpěv vznešeného, je nejdůležitějším spisem hinduismu. Bůh Kršna zde zjevuje v předvečer bitvy Ardžunovi tři cesty k vysvobození: DŽŇÁNA MARGA – cesta poznání KARMA MARGA – cesta činů BHAKTI MARGA – cesta lásky

ZDROJE: th-19th_century,_India.jpg