Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Multimédia Video a zvuk.
Úvod do multimediálních technologií
Část 3 Digitalizace zvuku a videa
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B5 Správa pamětí AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníčerven 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Multimédia  Digitální obraz je reprezentace dvojrozměrného obrazu, který používá jedničky a nuly (binární soustavu). Rozlišují se dva typy obrázků. vektorový.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A20 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření květen.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření květen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B20 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C.
Úvod do multimediálních technologií Lukáš Čívrný Milan Přibyl.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A14 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B20 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DIGITALIZACE Datové formáty. Nekomprimované formáty původní algoritmy záznamu datových souborů umožnily pouze jejich převod do digitální podoby:  formát.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B7 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C17 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Obchodní akademie, Ostrava - Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09B1 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření prosinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B17 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B10 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření prosinec.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B4 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09A14 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníProsinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B5 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B8 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B6 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C14 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Multimédia.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Multimédia Žlutířová Eva.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Komprese (komprimace) dat  komprese = zmenšení objemu dat  používá se hlavně při archivaci nebo přenosu dat  slangové alternativní termíny: (za)zipování,
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak na Video do Powerpointu Marek Stehlík, ÚK PřF MU
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen 2014 Ročník/věková kategorie 4. ročník Vyučovací předmět Aplikační software Klíčová slova Kodeky Anotace Cíl: studenti zvládají význam kodeků a jednotlivé rozdíly mezi nimi Prezentace k výkladu o kodecích

Ing. Jiří Kalousek

Kodeky Video kodek je počítačový program nebo hardwarové zařízení, které kóduje a dekóduje video do/z určitého formátu, zpravidla za účelem zmenšení objemu dat. Dělení bez komprese – nedochází ke ztrátě kvality s kompresí ztrátové při kompresi jsou některé informace nenávratně ztraceny. Používá se tak, kde jsou možné ztráty tolerovat a zmenší se velikost souboru. Používá se tam, kde si toho člověk ani nevšimne. MP3,WMA bezztrátové

Druhy kodeků MPEG1 MPEG2 MPEG4 DivX XviD

MPEG1 (Motion Pictures Experts Group) Vznikl na začátku 90. let Pracuje s nízkým rozlišením (352x288) při rychlosti 25 snímků za sekundu a konstantním datovým tokem (určuje kvalitu převodu obrazu – ovlivňuje počet vzorků za vteřinu (1500bit/s). MPEG používá pro kompresi tří druhy snímků I, B a P.

MPEG1 - Princip I snímky (vše co zůstává stejné (krajina)) základním kamenem ostatních snímků. (klíčový-dopočítává se z nich) různé části snímku se mohou komprimovat různým stupněm komprese. I snímek má největší velikost. Po I snímku, většinou následuje P snímek, který se komprimuje pomocí předešlých I nebo P snímků. B snímky se dopočítávají z I nebo P snímků a mají nejmenší velikost na disku.

MPEG2 základní formát pro video na DVD - 720x576pixelů (PAL) podporuje proměnný datový tok - komprese není na všech místech stejná vyšší kvalita obrazu vyšší zatížení procesoru při přehrávání se nehodí pro střih ze stejného důvodu jako MPEG1 např. u kamer(HDD,DVD) musíme převádět, abychom mohli stříhat

MPEG4 vytvořen pro vysokou kompresi - používal se pro šíření videa po pomalých linkách (kvalita šla trošku stranou), rozlišení taky 720x576 Na principech MPEG4 je postaven i formát ASF umožňuje proměnný datový tok Nejedná se o přesnou definici komprese a komprimačních a logaritmů, ale pouze o množinu parametrů a vlastností, které musí kompresor splňovat, aby byl MPEG-4 kompatibilní. Různé implementace si vždy vybírají z definice MPEG-4 vždy jen to, co se jim hodí jedna se o uzavřený formát (mohli jsme přehrát, ale ne do něj ukládat-jedině za peníze)

DivX a XviD DivXu o kodek kompatibilní s MPEG- 4 a implementuje mnoho jeho vlastností. XviD - Open-Source projekt podílí se na jeho vývoji programátoři z celého světa. Odvozen od DivX (potažmo od MPEG4)

Zdroje informací TRUDEF Intra Frame | TMMI - TRUDEF Better pictures. Smaller files. [online][cit ]. Dostupný z WWW: Vlastní příklady a materiály

Ing. Jiří Kalousek OA Ostrava-Poruba