Kapitoly z muzikoterapie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Předmět Kapitoly z muzikoterapie Autor: Mgr. Pavlína Králíková
Význam a smysl muzikoterapie hudba, zpěv, pohyb a dramatické postupy k sobě neoddělitelně patří Hry s hudbou (rytmem, melodií, příběhem, nástroji)by měli učiteli pomoci najít cestu k žákům a žákům pomoci najít cestu k sobě samým http://www.youtube.com/watch?v=aqqUfsksDvc 27. června 2012
Hry s rytmem - Ramsese Hraje se v kruhu a po každém opakování se tempo řeči i pohybů zrychluje Kdo se splete, odejde stranou a kruh se zmenšuje Říkanka pochází z laponštiny 27. června 2012
Legenda – pohyby v rytmu jednotlivých slabik - Na 1 klepneme prsty obou rukou na ramena rameno souseda vlevo Na 2 si klepneme prsty o svou hruď Na 3 klepneme prsty na rameno souseda vpravo Na 4 děláme před sebou oběma rukama pohyb, jako by kočka škrabala na vrata Na 5 zvedneme obě dlaně, na 6 je dáme na stehna 27. června 2012
Pohyby a slova: Ram se se – ram se se – duli duli duli duli 1 2 3 1 2 3 4 4 4 4 Ram se se 1 2 3 Ararak ju ararak ju – duli duli duli duli 5 6 5 6 4 4 4 4 27. června 2012
Náročnost hry: Poměrně hlasitá hra 10-20 minut Pro děti Učíme se: soustředění, artikulaci, smysl pro rytmus a spolupráci 27. června 2012
Použité zdroje: ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 1.st ed. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-264-5. ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A., BUREŠOVÁ, V. Písničky a jejich dramatizace. 1.st ed. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-477-X. 27. června 2012
27. června 2012
27. června 2012
27. června 2012
27. června 2012
Použité zdroje ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 1998. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 27. června 2012