Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním lineárních rovnic. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují lineární rovnice. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaLineární rovnic se jmenovatelem, úlohy o - pohybu, směsích a společné práci.. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityPříklady s řešením. Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum240 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září – 2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lineární rovnice Opakování lineárních rovnic.
Příklad 2(3x – 3) + 7 = -(8 – 3x) 6x – = x 6x – 3x = – 7 3x = -9 x = -3 L= 2(3.(-3) – 3) + 7 = 2(-9 – 3) + 7 = 2(-12) + 7 = = -17 P = -(8 – 3.(-3)) = -(8 – (-9)) = - (8 + 9)= -(17) = -17
(x + 2) (x + 2) x² + 4x / (x + 2)(x + 2) (x + 2) (x + 2) (x + 2)(x + 2) 2(x + 2) + 2(x + 2) = -8 2x x + 4 = -8 2x + 2x = -8 – 4 – 4 4x = -16 x = -4 L= -1 – 1 = -2 P = -8 : [(-4)²+4.(-4)+4] = -8 : (16–16+4) = -8 : 4= -2
Vypište co má obsahovat slovní úloha o pohybu. Načrtneme si příklad (směr, cestu a rychlost). Zapíšeme údaje do tabulky. Najdeme společné údaje, které nám pomohou vytvořit rovnici. Zapíšeme veličiny pro každé vozidlo zvlášť. Sestavíme rovnici. Vypočítáme. Provedeme zkoušku. Zapíšeme odpověď.
Vypište co má obsahovat slovní úloha o směsích. Vyjádříme si jednu neznámou x (jednu přísadu). Vyjádříme si druhou neznámou celek mínus x. Vyjádříme cenu první přísady (cena. x). Vyjádříme cenu druhé přísady; cena. (celek – x). Sestavíme rovnici. Vypočítáme. Provedeme zkoušku. Zapíšeme odpověď.
Na pracovišti jsou dva stroje na tvarování plechů. První vytvaruje 500 plechů za 15 hodin a druhý za 10 hodin. Jak dlouho čeká zákazník na 500 plechů? 1. stroj hodin. 2. stroj hodin. Společně... x hodin. x + x 1 / x + 3x = 30 5x = 30 x = 6 ZK: Zákazník musí počkat na 500 plechů 6 hodin. Obr. 1 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.