Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_In.1.11 Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Tem. oblast: Informatika pro začátečníky Šk. rok: 2012/2013 Datum : Ročník:1. Anotace: Prezentace jako doplněk výkladu k základům práce ve vektorovém editoru
Prostředí vektorového editoru vlevo základní panel nástrojů nahoře alternativní panel nástrojů pracovní plocha dole paleta barev
Vektorová grafika přibližování nemá vliv na kvalitu obrázku, nedochází ke „čtverečkování“, protože křivky jsou definovány matematicky z fotografií známe grafiku bitmapovou
Základní panel úpravy objektů vkládání objektů šipka znamená další možnosti pohledy na pracovní plochu
Vkládání objektů tažením myší vyzkoušej klávesy Shift a Ctrl číselným zadáním obdelník, kružnice mnohoúhelníky, hvězdy (při stisku levého tlačítka točte kolečkem) funguje Ctrl + C a Ctrl + V
Základní editace výběr objektu 1. ikonou přesouvání rotace tvarování objektu 2. ikonou vodící linky z pravítka
Ukládání souboru uložit jako.zmf exportovat jako.jpg
Změna měřítka výseky pracovní plochy pomocí zoomu zobrazení stránky předchozí měřítko Ctrl + kolečko myši
Barvy levým tlačítkem obrys (pero) pravým tlačítkem výplň
Kontrolní otázky Zvládneš nakreslit elipsu a čtverec? Namaluj sněhuláka, který bude stát hezky vzpřímeně, nebude padat. Procvič si tvarování objektů pomocí 2. ikony. Vyber několik objektů a přibliž na ně maximálně zoom.
Zdroje KOVÁŘOVÁ, L. Informatika pro základní školy – 2. díl. 2. vyd. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o s. ISBN Prostředí programu ZONER Callisto 5 FREE Originální tvorba autora.